O ik dacht dat terw_dan een soort multie disk controller had op gezocht. Blijft voor mijn gevoel een beetje dat je er dus eigenlijk niks mee wint. Ja iets minder kabels, maar daarvoor lever je wel snelheid in als je het op meerdere harde schijven wilt toepassen.
Een raid0 (of
JBOD) externe setup vereist meer dan een simpel controllertje/convertortje. Dan heb je een echt systeem nodig met raid chip, en dat is al een stuk lastiger.
Overigens zie ik het probleem niet echt als je met schijven van >250 GB werkt, die zijn zo groot dat het nadeel van losse schijven nauwelijks een issue is.
Formaat van de schijven is niet een probleem, windows eigenschap dat je default niet verder mag dan Z voor je schijf leters wel

En ik las topic titel dus een beetje met de insteek dat er 1 groot volume aangemaakt kon worden.Maar dat was valse wens aan mijn kant denk ik dan maar. Dan moet ik toch maar verder gaan met mijn freenas bakje op SDkaart, iets meer sleep werk, maar wel een volume van elk gewenst formaat tot me controller denkt dat de harde schijf te groot is.