Toon posts:

Laptop SATA Harde schijf aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de Harde schijf uit mijn laptop wil aansluiten op mijn desktop, dient deze dan steeds dmv een enclosure hierop aangesloten worden? Of mag ik deze gewoon aansluiten door er een sata kabel in te pluggen en een sata stroomkabel
Want zie dat de sata aansluiting en de aansluiting voor stroom identiek zijn aan een gewone harde schijf!

Alvast bedankt.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 08:24

woutur

Klauwtjes uit!

Voordat je dat pluggen gaat zou ik eerst even kijken bij de specs van laptop harde schijfjes of ze op hetzelfde voltage e.d. lopen. Zou zo suf zijn dat als je 'em er insteekt dat ie plof zegt.

Vaak is het in computerwereld wel zo dat het lego werkt: als het past dan werkt het.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

Nakebod

Nope.

Voor IDE heb je convertertjes nodig, voor SATA niet.
Gewoon SATA kabel en stroomkabel erin en je pc moet hem daarna herkennen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

woutur schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:58:
Voordat je dat pluggen gaat zou ik eerst even kijken bij de specs van laptop harde schijfjes of ze op hetzelfde voltage e.d. lopen. Zou zo suf zijn dat als je 'em er insteekt dat ie plof zegt.

Vaak is het in computerwereld wel zo dat het lego werkt: als het past dan werkt het.
Als je doordrukt wil het ook passen dus dat gaat niet op :+
Een TOA van mijn school wilde zijn schoolcomputer (waar hij Runescape op speelt) uitbreiden met geheugen maar hij douwde er SDRAM in plaats van DDR in. Paste niet, dus hij drukt maar even door en toen paste het wel. Zette hij zijn pc aan: Plof, knetter, <rare geur> :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-02 12:12

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Sebazzz schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:39:
[...]

Als je doordrukt wil het ook passen dus dat gaat niet op :+
Een TOA van mijn school wilde zijn schoolcomputer (waar hij Runescape op speelt) uitbreiden met geheugen maar hij douwde er SDRAM in plaats van DDR in. Paste niet, dus hij drukt maar even door en toen paste het wel. Zette hij zijn pc aan: Plof, knetter, <rare geur> :+
Je zegt het paste niet, pas nadat hij doordrukte. Maar goed dan merk je dus wel dat je iets kapot maakt. Maar het paste niet, dus dan werkt het ook niet ;) heel simpel. Je stopt toch ook geen SATA in een IDE aansluiting. Dat is gewoon dom. (ben ook niet veel anders gewenst van TOA's :+ )

Maar voor zover ik weet moet een laptop schijf gewoon in een desktop werken.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr