maildir plotseling leeg?

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoihoi

Ik zette net mijn imap client aan en vond dat ik wel erg weinig mails had in mijn inbox.
Er zaten er zo'n 15-18k in gisteravond.... en nu 7 (allemaal ongelezen, maar toch).

Ik dus op mijn fbsd mailserver kijken (postfix, courier-imap, etc)... niets in de maildir meer.
Natuurlijk geen recente backup van gemaakt (hey je bent informaticus of niet he :+).

Ik vind niets in mijn maillog en /var/log/messages (geen rare meldingen, en ook geen logins).
Het betreft hier trouwens een degraded mailset (disk is al onderweg), raid5 waar vrijdag 1 dode dode disk is uitgeplukt op een IBM ServeRaid kaartje... de zaken waren er nog wel gewoon.

Ook mijn sent folder is nog gevuld met alle mail.
Iemand ideeen?

Ik draai geen pop dus ik gok niet dat een pop client alles leeg heeft gezogen.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-01 19:39
Misschien ellende in de raid? Heb je de andere disk nog kunnen bekijken?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
De zaak heeft sinds vrijdagochtend nog prima gewerkt op die degraded raidset.
De andere mailboxen lijken het probleem niet te hebben, en de sent is ook aanwezig.

Lijkt me geen raid issue dus.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:59

BCC

Dan heb je hem waarschijnlijk toch via Imap al dan niet per ongeluk leeggegooid.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Beargumenteer dat eens? Lijkt me namelijk vrij stug in een niet onder-invloed-zijnde-toestand gisteren... en dan had ik het ook nog wel geweten ;)

• _JGC_
  • Nu online
Niet stiekem per ongeluk met POP3 je hele maildir gedownload en verwijderd?

• BCC
  • Laatst online: 08:59

BCC

Boudewijn schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:35:
Beargumenteer dat eens? Lijkt me namelijk vrij stug in een niet onder-invloed-zijnde-toestand gisteren... en dan had ik het ook nog wel geweten ;)
Dan verdwijnt alles, zoals het hoort :). Net zoals bij het voorbeeld hierboven. Zijn er geen imap sessies te zien in /var/log/mail.log van rond die tijd?

[ Voor 4% gewijzigd door BCC op 10-02-2008 15:53 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
_JGC_ schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:48:
Niet stiekem per ongeluk met POP3 je hele maildir gedownload en verwijderd?
Nee, dacht ik ook al aan.
Uit de TS:
Ik draai geen pop dus ik gok niet dat een pop client alles leeg heeft gezogen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
BCC schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:53:
[...]

Dan verdwijnt alles, zoals het hoort :). Net zoals bij het voorbeeld hierboven. Zijn er geen imap sessies te zien in /var/log/mail.log van rond die tijd?
Zie startpost :).

niets, nada, niks. Op ikzelf vannacht na, en vandaag toen ik mijn pc weer aanzette. Verder 2 andere users op het systeem geweest, respectievelijk mijn pa en mijn ma.
Dat alles op een interface die niet naar buiten open staat (die gewoon imap draait, itt imaps naar buiten), en vanaf een locaal IP.
Pagina: 1