Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Xampp directorypath

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zojuist Xampp webserver geïnstalleerd onder Windows XP SP2 en het draait uitstekend! Ook heb ik PostGreSQL geïnstalleerd aangezien ik dit nodig heb voor een praktische opdracht. Ook dit draait naar behoren.

Om documenten zichtbaar te krijgen op de webserver moet ik ze in C:\xampp\htdocs zetten. Dit is inderdaad wel zo handig voor websites, maar ik vind het wat minder handig voor beheerderstools als phpPgAdmin. Xampp werkt standaard met MySQL en daarom is ook phpMyAdmin aanwezig. Deze bevindt zich niet in de map htdocs maar rechtstreeks in de rootmap van xampp (dus: C:\xampp\phpMyAdmin). Maar deze map is toch te bereiken via localhost/phpMyAdmin. Met andere woorden: het lijkt alsof er een soort virtual direcotry of subdomein gebruikt wordt.

Nu wil ik het graag zo hebben dat ik phpPgAdmin in de map C:\xampp\phpPgAdmin en kan bereiken via localhost/phpPgAdmin. Hiervoor moet ik waarschijnlijk iets in Apache wijzigen maar ik heb geen idee waar. Ik heb al eens gekeken in de virtual hosts maar hier zie ik geen verwijzing voor de map phpMyAdmin (en ook niet voor webdav, security, etc., deze werken op dezelfde manier).

Wat moet ik instellen zodat ik phpPgAdmin lekker in de root krijg en toch kan benaderen via localhost/phpPgAdmin? Ik weet het, het is geen vereiste dat het zo geregeld wordt maar ik vind het wel zo netjes (en ik wil ook graag weten hoe je zoiets doet).

Alvast bedankt voor het meedenken! :)