Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat ik dit in het juiste forum heb gezet.

Bij mijn vriendin thuis hebben ze een melkveeboerderij. Momenteel hangt er al een videocamera in de ruimte waar de koeien apart staan die moeten kalven. Deze camera is via een coax kabel verbonden met het huis (dat los staat van de boerderij) en bij de ouders van mijn vriendin op de slaapkamer op de tv kan worden bekeken. Dit bevalt goed zo.

Nu zijn ze een beetje aan het uitbreiden en komt er een nieuw gedeelte voor de kalfjes en een soort 'ziekenboeg'. Dit gedeelte ligt nog eens achter de stallen en bevindt zich op ongeveer 60 meter van het woonhuis af. En hier is de bedoeling dat óf 2 camera's komen óf zelfs een centrale die vanaf afstand is te besturen, hangt af van de mogelijkheden.

Ik heb gezien dat er systemen zijn die via het draadloos computer netwerk werken en dus vanaf de pc zijn te bekijken (voordeel: ook op een andere locatie de boel in de gaten houden en mogelijkheid tot besturing). Ook zijn er draadloze systemen die de boel naar een ontvanger sturen die op de tv kan worden aangesloten of zelfs stand-alone systemen. Probleem is waarschijnlijk bij alle systemen de afstand, vooral omdat er ook meerdere muren tussen zitten. Prioriteit ligt bij het bekijken vanaf de slaapkamer ('s nachts) en ik vind het zelf een beetje overdreven om daarvoor een pc of laptop aan te schaffen, de kosten moeten natuurlijk een beetje normaal blijven. Verder zou het erg handig zijn als er een nachtmodus op zit (infrarood lamp?) maar wat is het bereik hiervan?

Vandaar dat ik dit hier voorleg, waar waarschijnlijk de experts zitten. Ik ben zelf een leek op dit gebied. Welke kosten komen hier bij kijken en wat voor soort systeem is aan te raden? Of is zoiets moeilijk zelf te realiseren en toch een bedrijf inhuren ($$$)?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Toevallig dat ik gisteren hier voorbij kwam, mischien voldoet dit?

http://samenkopen.net/action_product/486998/515276

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:16
ik zou eerder denken aan een IP camera met infrarood. UTP kun je redelijk lang hebben its goede kwaliteit. camera kosten dan tussen en de 2 en 300 euro per stuk evgt met infrarood. Je kunt evt bij bijvoorbeeld conrad nog wel een extra infrarood lamp kopen zodat er echt genoeg licht is.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Verwijderd

Inderdaad, zat ik al gelijk aan te denken, een IP Cam.
M'n broer heeft er ook zo 1 in huis, alleen die infraroodledjes helpen geen zak. Ik zou er daarom een infraroodlamp bij kopen, waardoor het zich allemaal wat beter word.

En inderdaad, de netwerkkabels kun je mooi wegwerken in de grond (wel in pvc buis oid) en je merkt er geen zak van.

Voordeel hiervan ook is, is dat je bijv elk uur een mail krijgt met een foto van de camera. En nog wel meer mogelijkheden

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(Loop eventueel een bibliotheek binnen en) sla de Personal Computer Magazine (PCM) van oktober 2007 open. Daarin staan 12 pagina's over dit onderwerp. Zowel hardware als software wordt getest/besproken.

Verwijderd

Mischien een domme vraag, maar wij als mensen kunnen dus geen infrarood licht zien. Zien de dieren dat licht ook niet? Ik bedoel hebben ze er geen hinder van?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:43:
Mischien een domme vraag, maar wij als mensen kunnen dus geen infrarood licht zien. Zien de dieren dat licht ook niet? Ik bedoel hebben ze er geen hinder van?
Nee, de meeste dieren zien geen infrarood, alleen wat slangen, juweelkevers, zwarte vlinders en bloede drinkende insekten kunnen het waar nemen ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 20:50
djexplo schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:52:
[...]

Nee, de meeste dieren zien geen infrarood, alleen wat slangen, juweelkevers, zwarte vlinders en bloede drinkende insekten kunnen het waar nemen ...
Kortom mensen met infrarood gunnen deze dieren geen goede nachtrust :+

Ik zou ook aantal extra lampen aan schaffen. Richt deze nou niet op camera zelf. Want dat geeft alleen witte vlekken..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1