hoi
voor een admin die door x-aantal mensen kan worden gebruikt zou ik graag transacties gebruiken om ervoor te zorgen dat ze niet in elkaar's vaarwater terechtkomen.
de admin is html / ajax based.
voorlopig zitten der geen transacties in vooral omdat ik niet zeker bent hoe je transacties over verschilldende requests doet:
ie.
stel dat de user begint met de admin op web request 1 (begin transaction, safepoint) dan doet ie misschien wel 30 / 40 queries voor allerlei kleine aanpassingen totdat ie beslist te saven -> commit.
maar aangezien de transactie in een andere connectie begint lijkt me dit dus niet mogelijk ->
vraag is dus hoe kan ik ervoor zorgen (door session managment) dat ik de BEGIN and COMMIT 1 2 verschillende requests kan doen (mijn backend is PHP5.0, maar de vraag is universeel).
Bestaat er zoiets als een transactie-id die ik dan opnieuw can opstarten?
ie:
request 1:
transactie-id = new Transactie
bewaar transactie-id
begin transactie
--- hoop queries....
request 2:
resume transactie transactie-id
----
Commit.
Of iets daarmee logisch overeen komt.
heb een boel gegoogled maar ken vast niet de juiste benaming.
Ideetjes?
voor een admin die door x-aantal mensen kan worden gebruikt zou ik graag transacties gebruiken om ervoor te zorgen dat ze niet in elkaar's vaarwater terechtkomen.
de admin is html / ajax based.
voorlopig zitten der geen transacties in vooral omdat ik niet zeker bent hoe je transacties over verschilldende requests doet:
ie.
stel dat de user begint met de admin op web request 1 (begin transaction, safepoint) dan doet ie misschien wel 30 / 40 queries voor allerlei kleine aanpassingen totdat ie beslist te saven -> commit.
maar aangezien de transactie in een andere connectie begint lijkt me dit dus niet mogelijk ->
vraag is dus hoe kan ik ervoor zorgen (door session managment) dat ik de BEGIN and COMMIT 1 2 verschillende requests kan doen (mijn backend is PHP5.0, maar de vraag is universeel).
Bestaat er zoiets als een transactie-id die ik dan opnieuw can opstarten?
ie:
request 1:
transactie-id = new Transactie
bewaar transactie-id
begin transactie
--- hoop queries....
request 2:
resume transactie transactie-id
----
Commit.
Of iets daarmee logisch overeen komt.
heb een boel gegoogled maar ken vast niet de juiste benaming.
Ideetjes?