Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik wou laatst op mijn pc even prutsen met Backtrack2 (een linux cd waar je zo van cd kan booten zonder te installeren) toen dacht ik laat ik mijn hd waar xp dus op staat maar even uitzetten in de bios,
daarna opgestart met die linux cd toen ik daar op uitgekeken was wou ik xp weer opstarten dus hd weer aangezet in de bios, en nu krijg ik een boot disk failure tijden het opstarten.
Ik heb er al een beetje mee geprutsen en wat dingen geprobeert, maar ik kreeg het niet voor elkaar dus had ik zoiets dan maar xp openieuw installeren, dus ik hup cd erin was ik vergeten om op een toets te drukken bij het booten om naar de setup te gaan, blijkt dat hij nou wel gewoon wil booten, en als ik de xp cd er weer uit haal krijg ik weer een boot disk failure.

Hoe komt dit, en hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

misschien is je mbr kapot dan moet je de recovery console van de cd openen en dan fixboot doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:13

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Heb je in je bios de hd ook als 1e bootdevice staan? Het hoeft niet altijd, maar ik heb hier een mobo dat hetzelfde doet als die van jouw(behalve dan de melding) als ik de cd als 1e bootdevice heb staan, en er geen cd in zit. Best wel irritant.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Mr_gadget schreef op zondag 10 februari 2008 @ 13:27:
misschien is je mbr kapot dan moet je de recovery console van de cd openen en dan fixboot doen.
Ja dat is een goed idee dat zal ik even proberen, je kunt allebij doen toch? fixbmr en fixboot?
Barres B. schreef op zondag 10 februari 2008 @ 13:35:
Heb je in je bios de hd ook als 1e bootdevice staan? Het hoeft niet altijd, maar ik heb hier een mobo dat hetzelfde doet als die van jouw(behalve dan de melding) als ik de cd als 1e bootdevice heb staan, en er geen cd in zit. Best wel irritant.
ja mijn hd is primary master.
ik heb een asus a8v-e deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:13

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Als primary master hoeft het nog niet als eerste bootdevice aangezet te zijn. Niet bij mij, je moet echt naar bootdevices kijken.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Ok ik had vandaag even tijd, dus ik heb fixboot gedaan alleen dit heeft niet geholpen, als ik fixmbr doe, ben ik zeker nog verder van huis? of denken jullie dat dat wel kan?
Pagina: 1