Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende:
We hebben hier een LAN met 3 PC's (XP) verbonden met een router. Dat werkt prima. Ik heb nu een nieuwe PC met Vista erbij en wil een van de 3 lijntjes splitsen met een switch. De twee PC's (3 en 4) kunnen nu wel elkaar zien maar het lukt me niet om ze met de router te laten communiceren. Zo zou ik het willen:

router/modem
|
|------------------- PC1 (WinXP)
|------------------- PC2 (WinXP)
|
Switch
|---------- PC3 (Win VISTA)
|-----------PC4 (Win XP)

Ik weet dat het logischer is om alle 4 de PC's direct op de router te zetten maar dat is lastig ivm trekken van kabels etc. Er werd mij verzekerd dat deze oplossing (hoewel misschien langzamer) wel mogelijk moet zijn.
Zonder switch kan ik zowel met PC 3 of met PC 4 wel naar de router. Iemand enig idee waar het aan kan liggen of wat ik moet doen? Ik kan verder op de diverse fora niets vinden :?
Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Ik neem aan dat je DHCP op de router aan hebt?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
euh ..... nee, maar dat hoeft toch niet perse? Heb nu alle PC's handmatig ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je de kabeltjes in je switch wel goed zitten? Wat zijn de instellingen op de pc's? (voornamelijk pc3 en pc4)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alledrie kabels op verschillende plaatsen in de switch uitgeprobeerd, maar niets lijkt te werken. Wat zou het moeten zijn? Port 8 is uplink, verder zijn ze gelijk volgens mij.
Instelllingen zijn:
PC1 is 10.0.0.1 t/m PC 4 10.0.0.4. Allen met subnet 255.255.255.0 en gateway 10.0.0.138 (=router).
Zo gauw ik een vd twee PC's via de switch verbind krijg ik met pingen 75% verlies in respons met de router. Moet de switch nog ergens ingesteld/geconfigureerd? Ik heb er verder geen handleiding bij gekregen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben een stapje verder... Ik heb nu de UTP via de uplink van de router verbonden met een gewone poort op de switch. De PC's 3 en 4 zien elkaar nu en kunnen op internet via de router, maar zien niet PC 1 en 2 (die wel elkaar zien en op internet kunnen).

Belangrijkste probleem dus opgelost, maar kan ik ook alle 4 PC's binnen het LAN elkaar laten benaderen?

Dank alvast tot zo ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
toch is het beter om gewoon met DHCP te werken dit i.v.m. de DNS resolving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:18

Duinkonijn

Huh?

Vorkie schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:06:
toch is het beter om gewoon met DHCP te werken dit i.v.m. de DNS resolving...
ergm dns staat compleet los van DHCP.

voordeel is alleen dat je geen fouten kan maken in als je het automatisch doet
(als dhcp correct is geconfigureerd)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1