[MySql] Fout na kopie database bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03-2024
Hallo,
ik heb mijn computer opnieuw geinstalleerd en was vergeten goede backups te maken van mijn MySql databases. Ik heb gelukkig wel een ghost image van mijn oude schijf gemaakt, dus de database bestanden heb ik nog.

Ik heb het eea gezocht en daar kwam uit dat ik de bestanden eventueel kon kopieren. Dit heb ik gedaan alleen kan ik de databases en tabellen nu zien, maar zodra ik iets van een tabel vraag krijg ik de volgende melding: "Got error 1 from storage engine", errorno 1030. Met deze melding ben ik verder gaan zoeken maar daar kwam niets uit. Een "repair table"werkt ook niet.

Ik als ergens dat er fouten konden ontstaan bij het gebruik van verschillende MySql versies, ik had in beide gevallen MySql 4.1, build numer weet ik niet.

Zijn er nog mogelijkheden om de data uit de database bestanden te halen?

Verwijderd

Misschien ff googlen op recover?

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

edit
Probeer anders ff een database en tabel aan te maken en insert wat rows. Dan kun je iig kijken of het een probleem is met je installatie van mysql en/of server.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 12:45 ]

• Brains
In nieuwe tabellen kan ik alles doen, alleen in mijn oude (die ik gekopieerd heb) kan ik niets.

Het lijkt erop dat de MySql enige van mijn nieuwe intallatie de oude bestanden niet snapt.

Trouwens het gaat over tabellen in InnoDB "formaat".

[ Voor 12% gewijzigd door Brains op 10-02-2008 12:53 ]

Verwijderd

Kun je die bestanden niet ergens anders testen en dan even een sql-export doen?

• Brains
Het is me inmiddels gelukt!

In de error log kwam het volgende te staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Cannot find table **** from the internal data dictionary
of InnoDB though the .frm file for the table exists. Maybe you
have deleted and recreated InnoDB data files but have forgotten
to delete the corresponding .frm files of InnoDB tables, or you
have moved .frm files to another database?
Look from section 15.1 of http://www.innodb.com/ibman.html
how you can resolve the problem.

Na nog wat surven kwam heb ik de ibdata en ib_log bestanden ook overschreven vanuit mijn oude setup en dat bleek te werken. Of alle bestanden nodig zijn weet ik niet, maar het werkt nu!

Oplossing:
Naast het kopieren van de database mappen uit de "/data" map heb ik ook de ib_log en ibdata bestanden gekopierd (deze staan in de data map).