Keyboard/Muis

Pagina: 1
Acties:

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-01 18:23

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
Ook heel belangrijk! Wat voor toetsenbord en muis gebruiken de tweakerts? Ikzelf heb een Mac, en ik zit nog steeds op de standaard witte (en inmiddels heel vieze) meuk die nodig aan vervanging toe is. Ik vind eigenlijk dat dit toetsenbord erg slecht typt, en die Mighty Mouse is ook niet bepaald een geweldig ding.

Ik zat zelf te kijken naar toetsenborden van Unicomp, die hebben blijkbaar de patenten op de "clicky" keyboards overgenomen van Lexmark. Ik heb zelf nog een oud clicky toetsenbord dat helaas zó oud is dat het met geen mogelijkheid meer kan worden aangesloten aan een moderne computer (iig heb ik nu genoeg DIN->USB kabeltjes...)

Hebben jullie ergens een voorkeur voor?

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kabeltjes ?
of echt "usb devices" die zich aanmelden als een usb toetsenbord en waar ej een ps2 op kan aansluiten. meestal herkenbaar aan het feit dat er een stekker voor de muis EN een toetsenbord op zit

Iperf

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

msikma schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:09:
(iig heb ik nu genoeg DIN->USB kabeltjes...)
Bestaan die dingen uberhaupt dan?

• dada

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:28:
[...]

Bestaan die dingen uberhaupt dan?
Nou ja, eigenlijk is dat dus een DIN->PS/2 plus een PS/2 -> USB. ;) Het lijkt erop alsof dat toetsenbord een andere standaard gebruikt, want ik kan hem met geen mogelijkheid werkend krijgen, ook niet als ik hem op een PC met PS/2-invoer aansluit. Dus ik heb het opgegeven. Ik had hem wel veel gebruikt toen ik nog op een 286 zat. :P

Dit toetsenbord ziet er ook wel tof uit. Vrij duur, dat wel.

[ Voor 5% gewijzigd door dada op 10-02-2008 12:32 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

2 kabeltjes .. dat gaat echt niet werken.

je moet een echte usb -> ps2 convertor kopen voor c.a. 15 euro

of een ander toetsenbord kopen.
ga niet alleen uit van wat mensen hier zeggen, maar probeer ze ook even in de winkel.
op houding hoe je normaal ook zit

Iperf

Verwijderd

Klinkt als 'n gevalletje dagje PC-winkels aflopen en testen, wat voor de één rampzalig aanvoelt is voor de ander het walhalla. Ik denk dat er een wereld voor je open zal gaan.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:10

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik hoop dat dit geen opsomtopic wordt, maar ik vind de ergonomische toetsenborden wel het vermelden waard.

Zo heb ik zelf sinds kort de Microsoft Naturally Ergonomic 4000. Dit is zo'n toetsenbord met gespleten alfanumeriek deel. Ik heb deze gekocht omdat ik bij het rechte plankje dat ik eerst had, last kreeg van mijn polsen.

En ik kan je zeggen, na een paar weken intensief gebruik: ik wil niets anders meer. (wat dus best jammer is, omdat je de rechte plankjes op iedere andere pc tegenkomt) Je werkhouding is heel anders, heel ontspannen, het klopt gewoon. :)

Ik weet alleen niet hoe goed dit ook op een Mac werkt. (het toetsenbord is USB, dus dat zal wel werken, maar de extra knoppen zullen het vast niet gaan doen) Een 2e eis is eigenlijk wel dat je netjes met 10 vingers typt.
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:40:
Klinkt als 'n gevalletje dagje PC-winkels aflopen en testen, wat voor de één rampzalig aanvoelt is voor de ander het walhalla. Ik denk dat er een wereld voor je open zal gaan.
In aanvulling hierop: de mediamarkt heeft er vast wel een hoop uitgestald staan. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• dada

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:40:
Het is alleen een beetje jammer dat vrijwel alle toetsenborden in de winkels rubber dome keyboards zijn. Ik heb een tijdje op een clicky keyboard kunnen werken (totdat de eigenaar 'm terugeiste) en ik zou er graag nog een willen.

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
msikma schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:31:
[...]

Nou ja, eigenlijk is dat dus een DIN->PS/2 plus een PS/2 -> USB. ;) Het lijkt erop alsof dat toetsenbord een andere standaard gebruikt, want ik kan hem met geen mogelijkheid werkend krijgen, ook niet als ik hem op een PC met PS/2-invoer aansluit. Dus ik heb het opgegeven. Ik had hem wel veel gebruikt toen ik nog op een 286 zat. :P

Dit toetsenbord ziet er ook wel tof uit. Vrij duur, dat wel.
Dat is gewoon een Apple toetsenbord toch? :?
Ik heb bijna dezelfde maar dan met zwarte toetsen.
Die heb ik gekocht voor 15 euro incl. verzendkosten oid.
Zit een ingebouwde USB 1.1!!!!!!!!!!!!!! Hub in.

• dada

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
de_harde_kern schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:12:
Dat is gewoon een Apple toetsenbord toch? :?
Ik heb bijna dezelfde maar dan met zwarte toetsen.
Die heb ik gekocht voor 15 euro incl. verzendkosten oid.
Zit een ingebouwde USB 1.1!!!!!!!!!!!!!! Hub in.
Blijkbaar is dit toetsenbord, dat overigens niet door Apple zelf wordt gemaakt, gebaseerd op de technologie van de Apple Extended Keyboard, die ook heel lekker typte. Hij is vrij duur, dus misschien dat jouw toetsenbord een ander type is, ze hebben namelijk ook goedkopere modellen.

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
msikma schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:32:
[...]

Blijkbaar is dit toetsenbord, dat overigens niet door Apple zelf wordt gemaakt, gebaseerd op de technologie van de Apple Extended Keyboard, die ook heel lekker typte. Hij is vrij duur, dus misschien dat jouw toetsenbord een ander type is, ze hebben namelijk ook goedkopere modellen.
2de hands gekocht. Maar een nieuwe zal zeker erg duur zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door de_harde_kern op 11-02-2008 16:30 ]

Pagina: 1