Toon posts:

[Asus8800GS] Oververhit of kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Een paar dagen geleden heb ik een nieuwe Asus 8800GS gekocht. Echter, de kaart werkt alles behalve vlekkeloos. Na de installatie heb ik bijvoorbeeld geprobeerd 3DMark06 te laten draaien. Het resultaat was dat na ongeveer 400 frames de handel vastliep, waarbij er rode / blauwe / groene strepen over het beeld liepen. Enkele seconden later kon ik rekenen op een reboot. Diezelfde avond deden GTA: SA en Crysis het vreemd genoeg wel goed. De dag erna daarentegen liep GTA: SA al vast na twee, drie minuten. Ook hier weer hetzelfde verhaal: vaststaand beeld, rare strepen, reboot.
Het rare is dat Asus SmartDoctor direct na de reboot een temperatuur aangeeft van slechts 40 graden. Dat lijkt me wel heel laag om oververhit van te raken. Ook is de heatsink zonder enig probleem aan te raken.

Is dit een gevalletje RMA of zie ik iets compleet over het hoofd?

Mijn systeem:
Giga-byte 8I915P Pro Duo
Intel Pentium 4 550, 3.4GHz
Asus 8800GS
2 × 1GB Transcend 533MHz
HKC 5580, 550 watt
Windows XP Professional

De drivers zijn allemaal bij mijn weten volledig up-to-date.

Met vriendelijke groeten,

Matthijs

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-04 09:12
Draait de fan op de kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Yup, alleen kan ik nergens achterhalen hoe hard, en ik kan ook met geen enkel programma de fanspeed aanpassen. Telkens zijn die opties grijs, zelfs in Asus SmartDoctor.

Verwijderd

http://www.gigabyte.co.nz...rview.aspx?ProductID=1802

Er zijn meerderen opties
De voeding zelf
En jouw moederbord met pci-e interface (welke type zit er op)
Er bestaat mogelijk dat de ouwe pci-e niet goed overweg kan met jouw nieuwe kaart.
Kan ook gewoon een simpele driver probleem zijn.

Kan je de videokaart in een anderen pc testen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen andere pc in de buurt om mee te testen, ik ben de enige met een PCIe moederbord. De drivers zijn er meerdere keren volledig afgehaald en opnieuw opgezet. Wel heb ik hier een nieuw moederbord (Asus P5K SE) liggen dat ik over een dag of tien kan installeren, als mijn E8400 gearriveerd is.