Toon posts:

Max resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 20" widescreen monitor, waar de standaard resolutie 1440*900 is. Nu heb ik een 8800 GTS 512 MB van Asus (waar ik ongelofelijk veel compatibiteitsproblemen mee heb). Nu heb ik eindelijk een spel die het doet en niet gelijk met een error komt. Dat is namelijk Rainbow Six: Vegas. Nu kan je bij de grafische instellingen van dat spel een nog hogere resolutie instellen dan de standaard voor mijn scherm. Echter zie je dan alleen nog maar een groen achtig scherm.

Hoe komt dit?
Het is toch wel mogelijk om een hogere resolutie in te stellen dan wat je scherm is?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:20

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Hoezo zou het mogelijk zijn? Een scherm heeft niet voor niets een maximale resolutie. Hoger dan dat zal het scherm niet (of niet correct) kunnen weergeven.

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ok... sorry, bedankt.
Ik weet niet waarom ik dat dacht, dat had ik gewoon tussen m'n oren zitten.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:28
Hmm 20 inch en 1440*900?? Mag ik vragen welk scherm dat is? De meeste 20 inch schermen hebben namelijk 1680*1050.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal het wel een 19´´ zijn geweest

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

t is wel zo dat er een verschil zit tussen native en maximum resolutie.

Hoger dan de max kun je inderdaad niet gaan. Native is (bij mij) 1 of 2 stapjes lager in resolutie.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:02
Rainmaker schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:56:
t is wel zo dat er een verschil zit tussen native en maximum resolutie.

Hoger dan de max kun je inderdaad niet gaan. Native is (bij mij) 1 of 2 stapjes lager in resolutie.
nee native is altijd de maximale resolutie van een TFT scherm.
omdat dan alle pixels één beeld punt weergeven. Je kan wel een kleinere resolutie gebruiken omdat dan meerdere pixels één beeld punt weergeven, maar hoger gaat niet om dat één pixel niet 2 beeldpunten tegelijk kan weergeven.

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 09:33
Zit je niet aan de maximum resolutie van het scherm?

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Verwijderd

Precies, het word ook aangeraden om een native resolutie te gebruiken.

Omdat, als je lager gaat, word het beeld erg wazig, omdat je pixels gedeelt worden.
Dit geeft een vertekend beeld. Met spellen valt het niet zo op, dus dat scheelt dan.

Ikzelf heb thuis gewoon 1920x1200, voor zowel in spellen als in windows. Lekker scherp, en kijkt prettiger
Pagina: 1