Toon posts:

[GeForce 8800 GTS (SLI)] geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren een nieuw systeem in elkaar gezet, en bij de eerste poging liet hij even de splashscreen van het moederbord zien, en sindsdien geeft hij geen beeld meer.

dit zijn de onderdelen:

MSI P6N SLI V2 moederbord
2 Evga Geforce 8800 GTS viedeokaarten (sli)
intel Quad2Core q6600 processor
4 maal 1024 mb Nanya Elixir ddr2/800
een Coolermaster pro700 700 watt voeding

ik heb het sli kaartje op het moederbord omgedraait, de sli brug zit erop, de 6-polige kabels uit de voeding zitten op de videokaarten, de fans van de kaarten draaien. ik zou niet weten waar het aan ligt 8(7

zie ik iets over het hoofd? ben ik iets vergeten? hoe kom ik erachter wat fout zit?

bij voorbaat bedankt voor uw antwoorden!

zelf al geprobeert:

moederbord met processor, 1videokaart en koeler zonder kast geprobeert(kortsluiting)
alletwee de videokaarten apart (sli probleem/videokaart kapot)
2 geheugenkaartjes apart in slot1 en slot3
en die andere twee ook
gecontroleert of systeemspeaker werkt

elke keer geen verschil.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 17:55 . Reden: nieuwe info ]

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:28

Format-C

Tracing Rays

Wat gebeurt er als je met 1 kaart opstart?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Reg. datum: 10 februari 2008
Welkom op GoT.

Wat heb je zelf zoal getest?
B.v. :

- Met 1 videokaart (om en om getest).
- Bios reset gedaan
- start de pc wel op, of doet ie helemaal niets meer.
- enzz

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 11:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:18:
Reg. datum: 10 februari 2008
Welkom op GoT.

Wat heb je zelf zoal getest?
B.v. :

- Met 1 videokaart (om en om getest).
- Bios reset gedaan
- start de pc wel op, of doet ie helemaal niets meer.
- enzz
met 1 videokaart ga ik nu proberen, de bios had ik al gereset, maar ik ben nog helemaal niet in de bios geweest, is een complaat maagdelijke computer.

als ik hem aanzet gaan de lampjes aan(ook op moederbord) alle fans werken, cdrom heeft stroom. zover ben ik nu gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
met 1 videokaart is er geen verbetering, ik zal nu eens met die andere proberen

Verwijderd

Topicstarter
en na 20 seconden schakelt hij zichzelf uit. is dat omdat er geen os opstaat of iets dergelijks?

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:28

Format-C

Tracing Rays

Nee, je moet gewoon in je BIOS kunnen komen om zaken in te stellen zonder dat de PC zichzelf uitschakelt. Als je alles ingesteld hebt (geheugenvoltage en timings volgens fabrieksspecs, en CPU voltage) moet je uiteraard wel even Windows installeren. Booten zonder OS heeft weinig nut natuurlijk... Of je moet graag naar BIOS schermen kijken als hobby.
Als je PC zichzelf uitschakelt als je in je BIOS zit heb je een ander probleem, en dit hoeft niet meteen een videokaart te zijn.

-Als je in je BIOS zit (kom je hier wel of niet in?) zou je even kunnen kijken bij "systeemmonitoring" oid, en kijken of je CPU niet te warm wordt. Het is imho niet zeker of dit "probleem" door een/de videokaarten komt. Ik denk eerder dat het ergens anders aan ligt. Als je PC uitklapt na 20 seconden in het BIOS te hebben gezeten zou ik eerst eens goed controleren of de CPU wel goed zit, evenals de CPU cooler, en kijken of het geheugen wel goed zit en of alle stroomstekkers wel aangesloten zijn.

Edit: En idd eens goed doorlezen wat hieronder ook gezegd wordt; de "hangen en opstartproblemen trouble shooter". :)

[ Voor 24% gewijzigd door Format-C op 10-02-2008 16:42 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Welkom op got.

Het is NOT done om je topic te schoppen binnen 24 uur. Gebruik dus de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif EDIT knop.

Edit:
Heb je dit al doorgenomen?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 20% gewijzigd door EWK op 10-02-2008 16:40 ]

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
EWK schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:37:
Welkom op got.

Het is NOT done om je topic te schoppen binnen 24 uur. Gebruik dus de [afbeelding] EDIT knop.

Edit:
Heb je dit al doorgenomen?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
bedoel je dat ik kort na elkaar dingen poste? mijn excuses hiervoor

na de troubleshooter gelezen te hebben zou het ook goed aan het geheugen kunnen liggen.
ik zal eens even naar de winkel waar ik de onderdelen heb gekocht bellen, hun assembleren ook pc's met dit moederbord staat op de website.

even voor de duidelijkheid:

ik heb het idee dat de pc grotendeels gewoon werkt, maar ik krijg van begin af aan geen beeld, dus dan zie ik de bios dus niet als ik het zou bewerken.

de processor word niet echt warm, ik denk dat hij uitgaat omdat hij nergens van kan booten(nog geen OS) en dan maar uitgaat, maar dat kan ik niet zien natuurlijk.

Verwijderd

Voeding goed aangesloten niet perongeluk de 4 pins stekker voor op het moederbord vergeten.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:50:
[...]

bedoel je dat ik kort na elkaar dingen poste? mijn excuses hiervoor

na de troubleshooter gelezen te hebben zou het ook goed aan het geheugen kunnen liggen.
ik zal eens even naar de winkel waar ik de onderdelen heb gekocht bellen, hun assembleren ook pc's met dit moederbord staat op de website.

even voor de duidelijkheid:

ik heb het idee dat de pc grotendeels gewoon werkt, maar ik krijg van begin af aan geen beeld, dus dan zie ik de bios dus niet als ik het zou bewerken.

de processor word niet echt warm, ik denk dat hij uitgaat omdat hij nergens van kan booten(nog geen OS) en dan maar uitgaat, maar dat kan ik niet zien natuurlijk.
Hoor je uberhaupt een piep (of meerdere achter elkaar) ? Als je geen piepjes hoort en je weet zeker dat je speaker goed en goed aangesloten is dan komt je moederbord niet eens toe aan checken of er een OS geinstalleerd is, dus dat hij even later uitvalt heeft daar niets mee te maken.

Hoe weet je zo zeker dat de processor niet warm wordt ? Als je heatsink niet warm wordt kan dat betekenen dat de processor inderdaad niet warm wordt, of dat er niet voldoende contact is tussen heatsink en processor. In het laatste geval kan het zeker voor de problemen zorgen waar je mee te maken hebt. Niet voldoende contact is een hete processor wat uiteindelijk een overheat functie aanzet en je moederbord weer uitgooit.
Koeler dus toch even opnieuw monteren indien mogelijk, processor en heatsink even goed schoonmaken, nieuw, dun laagje koelpaste en zorgen dat de koeler goed strak op de processor zit.

Om een aantal zaken uit te sluiten kun je proberen op te starten zonder geheugen. Als je dan pieptonen hoort dan ben je iets verder. Ook zonder videokaart zou je een aantal andere piepen moeten horen. Zo kun je een klein beetje testen of je moederbord goed is. Je kunt zelfs zonder processor starten om weer op een andere pieptoonreeks te wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 10-02-2008 19:05 ]

Verwijderd

Welke chipset heb je.... ik krijg met mijn VIA chipset icm met een 8800GT ook geen beeld.

VIA CHIPSETS WERKEN NIET MET 8800's SAMEN.
Als je dus een Via chipset hebt bespaar je dan de moeite (geloof me, na 3 dagen ellende weet ik waar ik over spreek) en haal bij je plaatselijke computerboer even een nieuwe mobo en stuur de oude weer terug!

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:10
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 08:51:
Welke chipset heb je.... ik krijg met mijn VIA chipset icm met een 8800GT ook geen beeld.

VIA CHIPSETS WERKEN NIET MET 8800's SAMEN.
Als je dus een Via chipset hebt bespaar je dan de moeite (geloof me, na 3 dagen ellende weet ik waar ik over spreek) en haal bij je plaatselijke computerboer even een nieuwe mobo en stuur de oude weer terug!
MSI P6N SLI V2 moederbord
Een VIA SLI chipset? :+ Het is gewoon een moederbord met een nVidia chipset. 650i SLI dacht ik.

PHILIPS Motional Feedback 544

Verwijderd

Just asking....
Pagina: 1