Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe digitale camera aanschaffen en twijfel tussen de volgende modellen:Ik wil de camera voornamelijk gebruiken voor vakanties ed. Zouden jullie mij kunnen adviseren welk toestel ik zou moeten kopen en waarom (voors en tegens).

Alvast bedankt

Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/Images/Digital-IXUS-950-IS_w200_tcm16-436121.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A15918/tz3%20kopie.jpg

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:09
Een heel topic staat tot je beschikking: Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, heb het een en ander over de Panasonic gevonden. Grootste minpunt is de kwaliteit op hogere ISO waarde (400+). Over de Canon vindt ik echter niet al te veel. Kan iemand mij helpen bovenstaande toestellen te vergelijken?

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vergelijking Canon & Panasonic op basis van specificaties

Het is wel in het Engels en verder moet je kijken welk toestel het beste aan jouw eisen voldoet. En mocht je er nog niet uit komen, dan kun je nog altijd een post maken in het topic: "Welke digitale camera onder de 250 euro? Deel 3" waarin je je vraag nogmaals stelt. De Canon heeft meer effectieve pixels, (8,0 vs 7,1). Qua ISO waarde kan je bij de Canon ook ISO 80 selecteren. Hij heeft bovendien een optische zoeker, maar minder optische zoom. (4x versus 10x). Verder heeft de Canon een range van 35 mm tot 140 mm, de Panasonic begint bij 28 mm en gaat door tot 280 mm. Tot slot is de Canon lichter dan de Panasonic (195 gram versus 280 gram). En qua afmetingen: 10,5 cm x 5,9 cm x 3,7 cm voor de Panasonic wat hem meer een rechthoekige vorm geeft. De Canon: 9,0 cm x 5,7 x 2,6 cm. De panasonic beschikt tevens over een groothoeklens, iets wat zeer van pas kan komen op vakantie. Met name wanneer je landschapfoto's maakt of grote gebouwen op de foto wilt zetten.

Dus waar geef je voorkeur aan? Een lichte compact camera die minder snel last krijgt van ruis bij hogere ISO waardes? Of aan een redelijk compacte camera die beschikt over groothoek en waarbij je gebruik kunt maken van 10x optische zoom? Vind je het ontbreken van een optische zoeker een no go of maakt het weinig uit? Geef je de voorkeur aan een groot scherm? Het beste is eerst voor jezelf duidelijk maken wat je wilt dat je camera allemaal heeft/kan. En op basis van dat lijstje met eisen ga je de camera's dan bij langs.

Mijn eigen voorkeur ligt bij een grote optische zoom en groothoek is zeker een prè voor mij. De Panasonic TZ3 voldoet aan die eisen, dus heb ik zelf voor dat toestel gekozen. Maar aangezien binnen 1 maand de opvolger verschijnt, wacht ik met de aanschaf. Want voor hetzelfde geldt brengt die opvolger (de TZ5) een aantal verbeteringen met zich mee en dan zit ik daar met mijn TZ3, net nieuw aangeschaft terwijl met 3 weken de opvolger er al is. Ik ga dus de reviews van de diverse sites (imageresource, dpreview e.d.) eerst afwachten over de TZ5. Mocht blijken dat de TZ5 weinig verbeteringen met zich meebrengt t.o.v. de TZ3, kan ik altijd nog besluiten dan de TZ3 te halen.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zie hierboven dus, en voor verdere vragen / punten het topic dat Hahn post :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.