• Metaltoby
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-04 08:19
Ik ben van plan om 4 Ghz nieuwe ddr2 geheugenstrips te kopen.

Huidig Systeem: http://tweakers.net/gallery/sys/14633
Budget: €500,-

De prijs kwaliteit verhouding moet wel in orde zijn.
Heeft er iemand ervaring met Ram strips in deze prijsklasse en zo ja welke strips zijn goed aan te bevelen?

Alvast bedankt...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

4GHz mem bestaat nog niet, het snelste wat er momenteel in de PW staat draait op 1250MHz geloof ik (corsair PC10000). pricewatch: Corsair TWIN2X2048-10000C5DF
Verder is het zo dat de werking van het geheugen afhangt van de compatibiliteit van het mobo. Zit je bijv met een Asus bordje, dan kan het zijn dat geheugen dat prima werkt, problemen geeft omdat het niet compatible is.

Dus als je mem gaat kopen, raadpleeg dan de QVL.

Verwijderd

Ik denk eigenlijk dat de TS 4 Gigabyte bedoelt
Maar ik zou voor corsair dominator gaan

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je €500 wil uitgeven aan 4GB geheugen dan lijkt het me dat de prijs/kwaliteitsverhouding net niet goed is. Voor het beste van het beste betaal je immers altijd verhoudingsgewijze te veel.

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Wat ik alleen niet snap is dat als ik je Systeem Specs moet geloven dat je al 8GB in je machine hebt zitten. Dus waarom zou je nog geheugen erbij willen kopen, als er uberhaupt al plek is op je moederbord?

En met de rest mee natuurlijk, 4 Ghz geheugen bestaat (helaas ;)) nog niet, en voor zover ik het kan beoordelen klokt relatief normaal geheugen (mijn ValueRam van Kingston gaat ook echt ver) zo goed over dat de behoefte voor een 'extreme überhighclocking' ram module setje niet hoog ligt.

Verwijderd

osc4r schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:47:
Wat ik alleen niet snap is dat als ik je Systeem Specs moet geloven dat je al 8GB in je machine hebt zitten. Dus waarom zou je nog geheugen erbij willen kopen, als er uberhaupt al plek is op je moederbord?
^^ met hem

Ik snap de zaak ook niet goed, misschien kan de TS eens verduidelijken wat net de situatie is en wat hij daarbovenop wilt bekomen?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
osc4r schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:47:

En met de rest mee natuurlijk, 4 Ghz geheugen bestaat (helaas ;)) nog niet, en voor zover ik het kan beoordelen klokt relatief normaal geheugen (mijn ValueRam van Kingston gaat ook echt ver) zo goed over dat de behoefte voor een 'extreme überhighclocking' ram module setje niet hoog ligt.
Alleen ValueRAM gebruikt niet altijd goede chips. Je hebt ook reepjes die voor geen meter willen overklokken. Pas op, ik heb ook Kingston ValueRAM en ik ben er heel tevreden van maar als je het geheugen zeker wil overklokken kan je een iets duurder kitje nemen. Zo erg duur zijn ze vandaag ook niet meer.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt al 8GB en je wilt upgraden naar "4GHz" geheugen :?

1) dit is een flauwe hoax
2) je mag je echt wat meer inlezen

In beide gevallen geen topic waard.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.