Toon posts:

[LCD] Toshiba Regza serie | Pixel PROcessing III vs IV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn zoektoch naar een nieuwe Plasma of LCD TV ben ik o.a. uitgekomen bij de Toshiba Regza (C-)serie:
- *C3005P
- *C3500P

Enige verschil op het gebied van techniek wat ik kan ontdekken is dat de *C3005P Pixel PROcessing III heeft en de *C3500P de Pixel PROcessing IV techniek heeft. Nou vroeg ik me af deze techniek z'n meerprijs rechtvaardigd (ca. €85 voor de 37" versie).
Tuurlijk is dit subjectief en kunnen jullie niet niet in mijn beurs kijken, maar ik vroeg me af of jullie misschien ervaringen hebben met toestellen die deze technieken hebben, en er wellicht iets over kunnen zeggen.

Thanks in advance.

• madwurmz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11-2025

madwurmz

from Planet Verbs

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 09:36:
In mijn zoektoch naar een nieuwe Plasma of LCD TV ben ik o.a. uitgekomen bij de Toshiba Regza (C-)serie:
- *C3005P
- *C3500P

Enige verschil op het gebied van techniek wat ik kan ontdekken is dat de *C3005P Pixel PROcessing III heeft en de *C3500P de Pixel PROcessing IV techniek heeft. Nou vroeg ik me af deze techniek z'n meerprijs rechtvaardigd (ca. €85 voor de 37" versie).
Tuurlijk is dit subjectief en kunnen jullie niet niet in mijn beurs kijken, maar ik vroeg me af of jullie misschien ervaringen hebben met toestellen die deze technieken hebben, en er wellicht iets over kunnen zeggen.

Thanks in advance.

Pixel PROcessing (beeld-processor) III
is geïntroduceerd met Full-HD en sindsdien heeft deze processor verschillende uitbreidingen meegemaakt:
-PIXEL PROcessing III
-PIXEL PROcessing III+
-PIXEL PROcessing III PRO (introductie Active Backlight Control)

De beeld-verbeteraars / eigenschappen:
Pixelinterpolation (Details en scherpte)
True Image (Verbetering kleur, details en nuancen)
DCDi-Faroudja-Deinterlacing (Bewegend beeld verbetering)
Panel Overdrive (processor versnelling)
Active Noise Reduction
Cross Colour Noise Suppression
Chroma Bug Correction

Pixel PROcessing (beeld-processor) IV heeft alles van III en daarbij:

- Verbeterde Active Backlight Control (Automatische aanpassing van achtergrond-verlichting, afhankelijk van het beeld, ter verbetering van het contrast.)
- Dual-Pass Deinterlacing (Bewegend beeld loopt soepeler en met verminderde artefacten)

Pixel PROcessing V heeft alles van IV en daarbij:

- Dynamic Gamma Curve Correction (De grijswaardes van deze LCD-panelen werken efficiënter
om meer details te laten zien, zonder invloed uit te oefenen op het puur zwart en wit.)