Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen met BitDefender

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen,

Eerst even voor de duidelijkheid, ik heb geen idee of ik dit verhaal in het goede stukje van het forum plemp, zo niet laat het dan even weten.

Ik heb dit verhaal al voorgelegd bij het forum pchelper.nl maar deze konden mij short off formateren die harde schijf niet verder helpen. Ik kom nu dus hier in de hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, een uitdaging dus:

Ik heb net BitDefender AntiVirus 2008 gekocht maar als ik probeer te scannen krijg ik de volgende foutmelding:

"Svchost.exe - Toepassingsfout
De instructie op 0x00000000 verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te beeindigen.
Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma."

Verder kom ik soort gelijke foutmeldingen soms bij andere programma's ook tegen. Volledige probleembeschrijving staat hier. Als ik verder uit dat bericht nog logjes moet overplaatsen moeten jullie het ook even laten weten. Groeten,

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Ik begrijp uit je epistel waar je naar verwijst dat deze foutmelding niet alleen optreedt in Bitdefender maar ook in andere applicaties?

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
inderdaad, het probleem komt dus niet door bitdefender?
edit: maar sinds bitdefender :) draai eens een memtest en check je harde schijf volledig

[ Voor 45% gewijzigd door sjongenelen op 11-02-2008 11:06 ]

you had me at EHLO

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

- Had je hier voor de Bitdefender installatie al een andere anti-virus tool op staan?
- Heb je Vista of XP? In Vista kun je zien waar de svchost vandaan start. Dit moet system32 zijn. Het zou kunnen zijn dat een virus/trojan/whatever zich voordoet als svchost.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen,
XP, ik ga een memtestje doen (checkdisk al gedaan), ik denk geen virusje in svchost (online bitdefender doet het wel). Ik heb het onder bitdefender gezet omdat deze altijd op het zelfde moment tijdens het scannen de foutmelding geeft en er hierbij dus een vorm van logica zou moeten zijn. Deze foutmelding treed ook pas op nadat ik Bitdefender had geinstalleerd. Overige virusscanners die ik heb geinstalled in een ver verleden zijn AVK en Nod32 (naast de standaard hitmanpro troep uiteraard). Eventuele sporen hiervan zouden in de logs moeten staan van Hijack e.a. maar ik zie ze niet. Goed de memtest.. ik post hem morgen even. Alvast bedankt!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 02:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit is uit de hijack logs uit dat postje van dat andere forum:

"C:\WINDOWS\system32\svchost.exe"

Dus dat zou moeten kloppen toch?

Verwijderd

Topicstarter
Geen problemen gevonden met men ram, nog ideeën?

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
sfc /scannow

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Kijk eens wat je geinstalleerd hebt, alles met het scannen van spyware en virussen, deze kunnen opstarten met je pc en dan deze fouten geven, omdat ze kontrole uitvoeren bij bepaalde handelingen.
Dus deze programma's verwijderen of op de forums van deze programma's gaan zoeken naar de foutmeldingen.(misschien zit er een fout in de software).

Indien je niks vind 1 voor 1 alles(software) verwijderen.

Opnieuw beginnen en 1 voor 1 software installeren en weer proberen.

Verwijderd

Topicstarter
wat een hel:P ik ga het proberen! trouwens ook dat sfc /scannow zodra ik mijn windows cd vind. Bij het deinstallen ook registers en rest verwijderen of is deinstallen genoeg? Groeten,

Verwijderd

Met google gezocht naar "HEBT Agent".
Ik vind 2 vermeldingen en die zijn in polen.
Weet je waarvan je die gekregen hebt?

http://forum.programosy.p...kupa-smieci-vp589474.html
http://www.viry.cz/forum/...b866fb4652071f61eef063c6e
edit:Is bingo aan het einde van het topic

Mischien helpt het deze file te renamen en/of te verwijderen??
'O4 - HKLM\..\Run: [HEBT Agent] C:\WINDOWS\system32\Sys32\HEBT.exe'

Ik twijfel ook of 'C:\WINDOWS\system32\Sys32' een legitime directory is.
edit:nee dus

Contoleer ook
http://www.prevx.com/file...3209586-0/USNSVC.EXE.html
http://www.bleepingcomput...ups/usnsvc.exe-18484.html

Trouwens het voorstel alle programma's te deinstaleren is eigenlijk onzin.
Wormen/virus en etc staan niet bij de 'Software installeren'.
Het zijn ongeregistreerde programma's en laten dus geen gebruikers vriendelijke vermeldingen achter.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 06:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ik aan die poolse vermeldingen kom.. geeeeeen idee... ik kan trouwens niet bij die directory komen ("C:\windows\system32\sys32). Enig idee hoe ik bij die directory moet komen? kan iemand pools:P?
Pagina: 1