Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Mijn pc is een leuk systeem, nooit problemen tot nu toe (installatie vista)

Om te beginnen viel mijn pc meteen na starten installatie uit, raar na 2e keer booten starte setup wel :S

Voor de rest verliep installatie vlekkenloos, maar na 1e keer rebooten en toen hij stond op "Installatie voltooien.." ging plots het scherm uit. Na reboot gaat ook direct het scherm weer uit. Beeld gaat gewoon direct op zwart.

Als ik naar veilige modes ga krijg ik melding dat setup alleen voltooit kan worden in normale modus. dus heb ik ook niks aan.

Mijn pc geeft nooit problemen. Xp werkt prima, Ubuntu werkt prima.

De hardware is:
Gygabyte p35c-ds3r moederbord
Q6600 cpu
2x1gb ram
2x512mb ram
3x hdd
1x dvdrom
1x dvd brander
xfx 8800gt video kaart (was eerst verouderde videokaart maar gaf zelfde probleem, hoopte dat het na upgrade videokaart was opgelost)

iemand enig idee wat het probleem kan zijn. Of heb ik 1 van de nieuwe vista ontwikkelingen gemist? geen scherm meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
Misschien schakelt Vista over naar een resolutie buiten het bereik van je monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat doet je scherm als het op zwart gaat, naar standby of blijft hij aan? Het is mogelijk dat de driver crasht namelijk. Was je vorige kaart ook een nVidia? Probeer eens de nVidia driver erin te bakken dmv vLite.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
MarcoC schreef op zondag 10 februari 2008 @ 03:59:
Misschien schakelt Vista over naar een resolutie buiten het bereik van je monitor?
Ja zou kunnen hoe kom ik daar achter? lijkt me trouwens wel dat vista mijn max resolutie wel weet.
Hero Of Time schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:05:
Wat doet je scherm als het op zwart gaat, naar standby of blijft hij aan? Het is mogelijk dat de driver crasht namelijk. Was je vorige kaart ook een nVidia? Probeer eens de nVidia driver erin te bakken dmv vLite.
Hmm ja mijn vorige videokaart was ook nvidia. Scherm gaat naar standby. Maar dat moet toch wel standaard werken? :S
Ik ga het in iedergeval even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:04
Ik heb hetzelfde probleem gehad, dat windows Vista op zwart ging. Het is niet iedereen bekend dat bij veel computersystemen de orginele Vista niet installeert op PC's met boven de 2 GIG RAM geheugen geïnstalleerd. Verwijder dan die 2x 512MB reepjes geheugen. Later werkt dan de installatie van Vista wel. In mijn geval een orginele Windows Vista Ultimate OEM. Gewoon installeren, na alles geïnstalleerd te hebben kan je dus die 2x 512MB er weer bijzetten en die worden dan ook gezien. Is een bug in de installatie van Vista.

Ed1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Bij mij schakelde Vista de AGP controller uit tijdens het opstarten door een IRQ conflict. Ik kwam er uiteindelijk achter dat het een conflict was met mijn TV kaart. Die eruit gehaald en toen werkte het wel.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Ed1969 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:17:
Ik heb hetzelfde probleem gehad, dat windows Vista op zwart ging. Het is niet iedereen bekend dat bij veel computersystemen de orginele Vista niet installeert op PC's met boven de 2 GIG RAM geheugen geïnstalleerd. Verwijder dan die 2x 512MB reepjes geheugen. Later werkt dan de installatie van Vista wel. In mijn geval een orginele Windows Vista Ultimate OEM. Gewoon installeren, na alles geïnstalleerd te hebben kan je dus die 2x 512MB er weer bijzetten en die worden dan ook gezien. Is een bug in de installatie van Vista.
Hmm hoopte dat dat probleem oplosde, maar nee nog steeds zelfde.
Glashelder schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:20:
Bij mij schakelde Vista de AGP controller uit tijdens het opstarten door een IRQ conflict. Ik kwam er uiteindelijk achter dat het een conflict was met mijn TV kaart. Die eruit gehaald en toen werkte het wel.
Hmm ik heb geen tv kaart, en ik het pci-e videokaart.

toch maar ff aangepast cdtje proberen dan maar.
Pagina: 1