Welke N Router

Pagina: 1
Acties:
  • 1.985 views

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Hallo ik zou graag van jullie willen weten welke N Router jullie mij kunne aanbevelen?
Ik heb een Dell XPS-1530 Laptop met een Intel® Wireless-N-minikaart.

Alvast bedankt!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Deze D-Link met 11 jaar garantie !
http://www.dlink.nl/?go=g...8f8p8Nqtn/j4kFi/rxC5H+I8=

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De goedkoopste!
Oh nee, misschien is de duurste wel het beste?

Maar goed, ff serieus:
Neem gewoon een model dat bij je budget en wensen past. Er zijn instapmodellen die je puur een Wireless-N netwerk bieden, maar de wat luxere modellen zijn voorzien van Gigabit LAN, USB-poort(en) voor externe HDD's of printers etc...
SMC en Linksys zijn prima merken, en betaalbaar, maar afhankelijk van je situatie voldoet een Belkin/Sweex/Sitecom wellicht ook al wel...

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Asus WL-500W

Sweex zou ik zeker niet doen (bagger merk :r )

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• noteboeki
Wat belangerijk voor mij is:
-groot bereik
-snelheid
-goede beveiligingsmogelijkheden
-eenvoudige installatie
verder vindt ik max. 150,- euro wel een mooi bedrag voor een router.

Wat zijn jullie ervaringen met de Belkin N1

• 32db
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2022
De hogergenoemde D-Link DIR655 is volgens mij momenteel best, maar duur. Ga je video streamen of Voip gebruiken? Dan heb je gigabit nodig. Anders zullen gewone (draft-2!) N-routers voldoen. Dat je het 'misschien' binnen 5 jaar gaat doen is geen argument om nu pakweg 70 euro meer uit te geven; daartegen is de technologie zóver gevorderd.
Ik denk momenteel aan de DIR615, zeer betaalbaar en volgens mij goed in orde. De DIR635 lijkt sterker, maar het zou geen draft-2 zijn.
Verder lijkt me de Linksys WRT150N wel wat.
Google eens; op basis daarvan had ik de Belkin uitgesloten, maar ik weet de reden niet meer.

• noteboeki
32db schreef op zondag 10 februari 2008 @ 08:30:
De hogergenoemde D-Link DIR655 is volgens mij momenteel best, maar duur. Ga je video streamen of Voip gebruiken? Dan heb je gigabit nodig. Anders zullen gewone (draft-2!) N-routers voldoen. Dat je het 'misschien' binnen 5 jaar gaat doen is geen argument om nu pakweg 70 euro meer uit te geven; daartegen is de technologie zóver gevorderd.
Ik denk momenteel aan de DIR615, zeer betaalbaar en volgens mij goed in orde. De DIR635 lijkt sterker, maar het zou geen draft-2 zijn.
Verder lijkt me de Linksys WRT150N wel wat.
Google eens; op basis daarvan had ik de Belkin uitgesloten, maar ik weet de reden niet meer.
Ik weet inderdaad nog niet of ik video ga streamen of iets dergelijks, heb momenteel ook niet een
supersnelle internet verbinding.
Wellicht dat ik op termijn mn huidige contract ga upgraden naar een hogere snelheid.
Ik vindt betrouwbaarheid en bereik wel zeer belangrijk betaal liever een paar tientjes meer
voor een Router waar ik van op aan kan dan er eentje te hebben waar geregeld problemen mee
zijn in de zin van wegvallen verbinding of een brak bereik…

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik zou die ene nemen, die is goed man..

Serieus: Wat had je zelf al gezocht enzo.. Een router heeft overigens niets met de pre N standaard te maken. Jij zoekt een Access Point. Dat er routers zijn die ook als access point kunnen spelen heeft daar niets mee van doen.

Zoeken kan je zelf. Reviews lezen kan je ook zelf. Weet eechter wel dat de N specificatie nog geen standaard is. (compatibility problemen ftw )
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.