Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Vandaag heb ik geprobeerd om Vista business opnieuw te installeren op mijn pc. Ik heb een legale versie van Vista gebruikt. Ik heb gekozen voor de optie 'upgrade'. Nu de installatie klaar is vraagt windows mij de licentiecode in te voeren. Als ik dit doe dan krijg ik een foutcode. Vermoedelijk omdat ik de code al een keer gebruikt heb op de versie die erop stond (of staat, maar waar ik niet bij kan...). Resultaat is nu dat ik niets meer kan doen.De goeie versie start niet meer op, en de nieuwe versie is 'niet legitiem'. Ik kom niet verder dan het vista-aanmeld scherm.

Weet iemand hoe ik dit ongedaan kan maken, of hoe ik in de vorige vista versie kan inloggen??

Bvd,

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:20

wontcachme

You catch me? No you wont

Kun je niet kiezen voor een "verse" installatie? Of is het alleen en upgrade cd van xp naar vista

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt een beetje de omgekeede wereld. Illegaal is lekker makkelijk, maar als je eerlijk Windows gekocht hebt kan je nogal eens tegen problemen aanlopen. Ik zou gewoon eens een nieuwe code aanvragen via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wontcachme schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:04:
Kun je niet kiezen voor een "verse" installatie? Of is het alleen en upgrade cd van xp naar vista
Ik heb inderdaad de upgrade versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Als ik het verhaal goed begrijp had je eerst dus XP, toen geupgrade naar vista business en nu probeer je de boel opnieuw te installeren door er weer vista business erop te zetten over de oude versie heen. Volgens mij moet je eerst weer XP erop zetten en dan pas weer vista erop.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:18:
[...]

Ik heb inderdaad de upgrade versie...
Dan kunt ge nog steeds u partitie wissen. Upgrade zegt alleen maar dat ge al een Windows op u pc MOET hebben staan!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wontcachme schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:22:
Als ik het verhaal goed begrijp had je eerst dus XP, toen geupgrade naar vista business en nu probeer je de boel opnieuw te installeren door er weer vista business erop te zetten over de oude versie heen. Volgens mij moet je eerst weer XP erop zetten en dan pas weer vista erop.
Dat heb je inderdaad goed begrepen. Als ik het op bovenstaande manier doe? Is er dan een mogelijkheid om mijn bestanden e.d. te behouden? En denk je dat hij dan wel mijn code pakt?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Bestanden behouden niet, maar de code pakken zo goed als zeker. Had je niet voordat je begon een back-up gemaakt van de bestanden? Wil je de bestanden nog veiligstellen dan zou je een live cd van een linux versie kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
Een upgrade versie kun je op een lege partitie installeren (Clean install).
Je moet dan twee keer Vista installeren. Eerste keer installeren zonder key. Je krijgt dan de 30 dagen probeer versie. Dan de tweede keer installeren. Na de tweede install kun je dan de eerste install verwijderen. Effe ggle en dan vind je hoe dat moet.

LINK

"Users have to perform these simple steps to perform a clean install of Vista without a previous version of Windows installed with an upgrade DVD:

1. Boot from the Windows Vista Upgrade DVD and start the setup program.

2. When prompted to enter your product key, DO NOT enter it. Click "Next" and proceed with setup. This will install Windows Vista as a 30-day trial.

3. When prompted, select the edition of Vista which you have purchased and continue with setup.

4. Once setup has been completed and you have been brought to the desktop for the first time, run the install program from within Windows Vista.

5. This time, type in your product key when prompted.

6. When asked whether to perform an Upgrade or Custom (advanced) install, choose Custom (advanced) to perform a clean install of Vista. Yes, this means that you will have to install Vista for a second time.

7. Once setup has completed for the second time, you should be able to activate Windows Vista normally. You can also delete the Windows.old directory which contains information from the first Vista install.
Pagina: 1