Toon posts:

Problemen met instellen Sweex RO002

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had een vraagje over de broadband router: Sweex RO002. Ik heb een configuratie waarbij het netwerk met andere adressen werkt als de PPPoE verbinding die ik nodig heb voor internet.

Het probleem is nu dat als ik de router instel om verbinding te maken met PPPoE. Deze de verkeerde gateway gebruikt. De router gebruikt mijn ip-adres als gateway, verkregen met de verbinding met internet, met aan het einde een 1, mijn.pppoe.ip.1, ipv de gateway van de netwerk verbinding die ik nodig heb om internet te krijgen.

Dus stel netwerk gateway is: 123.45.67.1
en mijn PPPoE ip adres is: 98.76.54.32

Dan stelt de router de gateway van mijn PPPoE verbinding automatisch in op 98.76.54.1 terwijl ik 123.45.67.1 nodig heb om daadwerkelijk verbinding met internet te maken.

Kan ik met deze router dit instellen, of is deze router simpelweg te simpel om dit te kunnen.

bij voorbaat dank,

Dirk

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 15:15
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:55:
Kan ik met deze router dit instellen, of is deze router simpelweg te simpel om dit te kunnen.
Je slaat de spijker eigenlijk gelijk al op de kop. Sweex is meestal gewoon troep en moet je links laten liggen.

Heb je de handleiding al gelezen?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Stel je zelf het adres in in de router of laat je het door de provider toekennen via DHCP? Want in het laatste geval wordt de gateway ook toegekend dus zou altijd moeten kloppen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
trolleystad schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:00:
[...]

Je slaat de spijker eigenlijk gelijk al op de kop. Sweex is meestal gewoon troep en moet je links laten liggen.

Heb je de handleiding al gelezen?
Heb de handleiding niet gelezen, maar een kennis had nog een router over en ik d8 ga deze ff uitproberen. Maar hij is dus idd te simpel om dit soort dingen daaraan aan te passen.

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09-2025
idd sweex en trust moet je ver van weg blijven :)