Toon posts:

relatief betaalbare serverkast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Guttentag,

Ik ben op zoek naar een redelijk betaalbare serverkast.
Mijn servertje staat nu in een eenvoudig goedkoop midtowertje.
Daar zitten nu al 2 schijven, in, als ik er nog 1 bij zou plaatsen betekend dat dat alle schijven op elkaar komen te liggen. En dat vind ik geen fijne gedachte. Daar komt nog eens bij dat er waarschijnlijk binnenkort nog een 4e schijf in komt.

Ik moet dus een redelijk kastje hebben, waar zo'n 4 schijven (sata 3.5inch) in passen zonder dat ze te dicht op elkaar komen, en ook nog relatief goed gekoeld worden.

Ik wil dus best wat geld neerleggen, als iemand een 2e hands heeft zou ook mooi zijn. Maar ik wil niet meer dan 120euro neerleggen. Een voeding is niet perse nodig, die heb ik nog. bedankt.

EDIT/UPDATE:
hoe kleiner hoe beter natuurlijk, aangezien hij ook nog regelmatig rond getild moet worden, en mijn rug niet de sterkste is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 21:38 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk gewoon naar de standaard kastjes als Coolermasters, Antecs, Chieftecs, Gigabytes of net wat je kunt vinden in de PW

• berry.dekruijff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-01 10:35
Kijk eens bij de kasten van Chieftec.

Goede koeling en redelijke prijs.

Goedkoper zijn er ook wel te vinden.

(edit: te laat)

[ Voor 7% gewijzigd door berry.dekruijff op 09-02-2008 21:20 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gewoon een normale kast pakken.

Je hebt toch geen specifieke server-hardware merk ik op uit je post. Je spreekt over SATA, en dat je nog een voeding hebt liggen.

Een serverkast heeft andere specs, zeker met de voeding waar de mogenlijkheid is tot het redundant uitvoeren ervan (en hele andere maten heeft).

Neem een CoolerMaster StackerII of iets in die trand. Lekker ruim, kan je ook een prima airflow mee creeeren.

Ey!! Macarena \o/

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Kijk eens naar de AOpen Ez Solution dat is een redelijk betaalbare (en makkelijke) kast waar 5 HDD's inkunnen. Had je zelf trouwens al iets gevonden?

If I can't fix it, it ain't broken.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
berry.dekruijff schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:20:
Kijk eens bij de kasten van Chieftec.

Goede koeling en redelijke prijs.

Goedkoper zijn er ook wel te vinden.

(edit: te laat)
Chieftec zou ik ook aanraden, Zeer goeie, stevige en mooi afgewerkte kasten...

Laatst heb ik een 4U server moeten bouwen in zo'n Chieftec kast, die kast was iets van 212 Euro bij 4launch...

Echt een top kast voor dat geld d:)b

http://www.chieftec.eu/in...id=241&Itemid=296&lang=EN

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Wil je een kast waar je genoeg ruimte in hebt voor de toekomst dan zou je kunnen kijken naar de CoolerMaster Stacker. Deze kast heb ik tijden gehad en ben er zeer tevreden over, jammer voor hem is zijn nieuwste broertje de Cosmos mooier en ging ie de deur uit.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem met de meeste van deze kasten zijn toch dat de 3.5inch ruimte beperkt is. De meesten hebben er 3-4, en ik wil voldoende ruimte tussen de schijven hebben, ik wil ze niet te dicht op elkaar hebben. De stacker zou misschien een goede optie zijn, maar dan zou ik brackets moeten regelen van 3.5 naar 5.25. Maar goed, ik vind het idee van een server case eigenlijk stiekem wel erg stoer

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:31:
het probleem met de meeste van deze kasten zijn toch dat de 3.5inch ruimte beperkt is. De meesten hebben er 3-4, en ik wil voldoende ruimte tussen de schijven hebben, ik wil ze niet te dicht op elkaar hebben. De stacker zou misschien een goede optie zijn, maar dan zou ik brackets moeten regelen van 3.5 naar 5.25. Maar goed, ik vind het idee van een server case eigenlijk stiekem wel erg stoer
Maar je budget is niet stoer. 4 schijven kunnen prima in een 1U of 2U kast, maar dat ga je no-way lukken voor 120 euro...

Je wil goed koelen, dat doe je het beste door 5,25" bays met brackets te gebruiken voor je schijven.

Je moet wel realistisch blijven, idee'en zijn leuk, als ze uitvoerbaar zijn. Met jouw budget zal het wel bij een idee blijven..

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Yup, Raz ik denk dat je gelijk hebt,

Ik heb zitten kijken bij de chieftec BH-01, die ziet er redelijk strak uit.
Is niet al te groot, en heeft de ruimte die ik zoek. Bedankt in ieder geval,
Ik houd dit topic nog even in de gaten, misshcien hebben andere mensen nog een suggestie.
Ervaringen over deze kast zijn natuurlijk ook welkom.

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:20
Als ik zo je wensen lees kun je prima uit de voeten met een cooler master centurion 5.
Zie ook: pricewatch: Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 (ATX, Geen PSU, Zwart)

Ik heb er zef twee en ben er tevreden over, alleen de 80mm fan kun je beter meteen vervangen. Die gaat na verloop van tijd een beetje herrie maken.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oog is nu gevallen op een chieftec wh-01. Deze is redelijk goedkoop en eigenlijk perfect.
Echter is de accu van mijn macbook nu bijna leeg, en mijn oplader ligt boven. Dus reviews lezen word morgen.

chieftec kastje

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Even een aanwijzing, voor 120 euro moet je wel niet veel geluidsreductie verwachten. Die Chieftec kasten en die Centurion 5 zullen zeker weten gaan resoneren. Dus als hij in de buurt komt te staan waar jij je regelmatig gaat begeven, zou ik wat meer uitgeven of toch naar merken als Lian Li en Antec gaan kijken.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

AvanCade schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:43:
Even een aanwijzing, voor 120 euro moet je wel niet veel geluidsreductie verwachten. Die Chieftec kasten en die Centurion 5 zullen zeker weten gaan resoneren. Dus als hij in de buurt komt te staan waar jij je regelmatig gaat begeven, zou ik wat meer uitgeven of toch naar merken als Lian Li en Antec gaan kijken.
Dat is een kast van 11 kilo, dat gaat echt niet zo maar resoneren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• AvanCade
  • Laatst online: 03-01 21:25
De kast is wellicht 11 kilo, maar ook het plaatwerk dat erin zit? En het gedeelte dat de schijven en moederbord vast houden? Neem maar van mij aan dat het wel degelijk gaat resoneren. Zelfs de sidepanels van je 11 kilo zware kast zullen gaan resoneren, omdat het gewoon minder goed in elkaar gezet is.
Pagina: 1