router nat: hoe redirect port bij variabel ip(dhcp)

Pagina: 1
Acties:

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 04:34
Heb altijd fixed ip adressen in mijn netwerk gebruikt. Iedereen kijkt mij glazig aan en vraagt waarom ik niet gewoon dhcp gebruik.
Oke, is wel gemakkelijker omdat ik niet meer hoef na te denken welke nummers bezet zijn, dus heb mijn router nu als dhcp server ingesteld.
Echter heb ik 1 pc ingesteld als ftp server en de ports 20,21 in mijn draytek router open gezet voor die pc. In de router geef je echter een ip adres aan en geen pc-naam. Dus als ik de enige gladiool ben die vaste ip adressen gebruikt(e) vraag ik me af hoe iedereen dit oplost :)

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Reserveringen in de dhcp server. Daarmee krijgt een client iedere keer (dynamisch) het zelfde adres toegewezen :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Of als dat niet kan, een combinatie van statisch en dynamisch. Het een sluit het ander niet uit namelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gewoon in de router een DHCP scope instellen vanaf .10 t/m .254. Op die manier heb je 2 /tm 9 vrij voor static ip's (vanuitgaande dat .1 de router is)

Lijkt me het meest simpele

Ey!! Macarena \o/

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:38
Telnet naar je draytek router.
En stel hier static ip's in.

srv dhcp fixip add <IP Addr> <MAC Addr XX-XX-XX-XX-XX-XX> <Host ID>

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 04:34
Met dit laatste advies heb ik niet alleen het probleem opgelost maar er is ook een wereld opengegaan ;) Thnx

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Pagina: 1