8600GT maakt ratelend geluid bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
Hallo,
Mijn 8600GT maakt bij het opstarten een ratelend geluid. Na 5 min. doet hij dit niet meer.
Ik weet niet precies waar dit aan ligt.
Weet iemand het wel??????

Ruben

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:48
Misschien eens naar de ventilator kijken?

Ik snap eigenlijk niet waarom je het vraagt, ten eerste heb je zelf niks gedaan om het probleem te vinden, laat staan oplossen. :/ En dan verwacht je hier een kant en klaar antwoord te krijgen :N

[ Voor 15% gewijzigd door Xion op 09-02-2008 22:47 ]

• Ruben1992
Ventilator is niks mis mee,
heb de kaart net vorige week gehaalt...

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:48
Ik kan me niet voorstellen dat het wat anders is. Als het een electronisch component is dan was ie allang dood gegaan, denk ik.

Als je na het aanzetten van je computer (en hij ratelt) de fan tegen houd met een vinger, stopt het dan ook?

*** Uiteraard op eigen risico ***

Edit, je kan em misschien nog omruilen als binnen de 8 dagen omruil garantie valt. (Of je moet een aardige medewerker treffen)

[ Voor 19% gewijzigd door Xion op 09-02-2008 23:08 ]

• Ruben1992
Ik denk dat het dan maar aan de ventilator ligt...

Nog even iets..
Als ik soms bijvoorbeeld Cod4 of normaal in windows xp ben, krijg ik soms een melding dat nv4_disp niet meer goed functioneert naar behoren. Ik heb de drivers van de cd geinstalleerd, want toen ik de nieuwste drivers installeerde, kreeg ik dit nog veel vaker...... :'(

Verwijderd

Dat ratelen waar jij het over hebt komt mij erg bekent voor, maar dan met een 8600gts.
Als de computer van mij opstart heeft hij een paar minuten, van het opstarten van het bios tot tijdens het laden van xp dat hij de fans niet regeld, dat komt pas later, dus dan gaan de fans een tijdje op volle snelheid.
Enigste waar je naar kan kijken of je kast goed dicht zit en alles goed vast zit, dat kan het rateln (trillen van onderdelen) verhelpen. Alleen bij mij lukt dat dus ook niet. :P

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb dit een keer gehad bij de ATI X1550, een tik tegen de fan heeft toen geholpen :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik weet niet precies waar dit aan ligt.
Ventilator is niks mis mee,
Ik denk dat het dan maar aan de ventilator ligt...
Ik denk dat jij er goed aan zou doen om even goed in je PC kast te kijken voor je replyt...

Sowieso voldoet dit topic niet qua inzet (ofwel je hebt een hele hoop voor de hand liggende dingen niet gedaan, danwel laat je na er melding van te maken), dus dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.