Toon posts:

Weer een tevreden k6-3+ gebruiker :)

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mn k6-2 500 vervangen door een k6-3+ 450.

die 500 werd zo rond de 43 graden stressed en was lastig te oc'en zat btw maar standaard avc cooler op :)

de k6-3+ daarintgen spint nu vrolijk met een p3 spire cooler op 550:) dikke performance winst boven die k6-2 iedereen met een ss7 bordje zie dat je zo'n dng krijgt werkt top :)

alleen op 600 draait ie wel en win doet t verder stabiel (gedeeltelijk want nu komt het)mn 3d apps (3dmark,games etc.) knallen er uit als ik die op 600 draai :(

suggesties iemand? warm wordt ie niet wordt maar 41 graden stressed op 600 :)

wel maf btw in de bios geeft ie tgen de 80 graden aan ! maar in sandra,mbm5 en asus probe lees ik 41 af. :?

ook krijg ik standaard een melding als de bak aangaat dat er iets mis is met power(power managment in bios) ff kijken dus geeft ie een error bij vcore :? die staat op 2,1 waarop ie hoort te staan 2,0 gaf ie ook een error bij terwijl toch duidelijk 2.0 op cpu staat :?

ondanks deze vaagheden ben ik zeer tevree hiermee :)

vooral de bus divisor control in windows is zwaar handig :) gewoon een progje in je taskbar waarmee jeje multiplier zo van 2 tot 5,5 in kan stellen :)

ok einde story sorry voor de overkill an smilies

Verwijderd

tja een k6 is slecht te overklokken en helemaal een k6-3 omdat die ook full speed cache heeft

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
Hoe kun je nou zeggen dat een K6-III een fijne, snelle proc. is? Ja, ivm een K6-2 is alles fijn... Je kunt beter effe doorsparen en dan een ECHTE processor kopen...

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 16 februari 2001 23:22 schreef Martijn het volgende:
Hoe kun je nou zeggen dat een K6-III een fijne, snelle proc. is? Ja, ivm een K6-2 is alles fijn... Je kunt beter effe doorsparen en dan een ECHTE processor kopen...
Ach joh, als je aan de performance van een K6-III genoeg hebt, waarom zou je dan hoger gaan???

Byteripper.

• rkuijf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 15:44
Een van mijn SS7/K6-III+ draait alle een tijdje tevreden op 550 Mhz (2.0 V). Hij heeft ook een tijdje op 600 Mhz (2.1 V) gedraaid maar toen had ik net zoals jij hebt op geheel willekeurige momenten page fault....

Zo te zien heb je P5A bordje; de temp reading in de bios lijkt op een oude bios? Ik draai met 1101.04 en dan geeft ie netjes de temp aan.

En K6clkwin is inderdaad errug handig... power on demand :-).

Cheers,

Rene

• GijsbertatNL
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 10:29
Hoi Kritz,

Are you happy ;)

Heb ook probleempjes gehad met warmte etc.
Heb me hele voeding 'verbouwd' :o

Moest mijn fan in vroege ATX kast omdraaien om de hitte er een beetje uit te krijgen.
Oorzaak is waarschijnlijk te hoog I/O Voltage (3.66 i.p.v. 3.3 V).
Schijnt eigenschap van Asus TX-97 te zijn.

Goede 80 mm FAN gekocht en CG5-512 Coolermaster koperen koeler. Lekker stil .

Mijn AMD K6-III+ @500 werd eerst ook 80 C volgens BIOS maar nu nog maar 65 na gaming.
Mag maximaal 85C worden.

Ik zou eerder je BIOS geloven dan software tools!!!

Zorg dus voor een betere koeling, en misschien kun je je XCore op 1.9 zetten en I/O Voltage lager (3,3 i.p.v. 3,5, kan op sommige nieuwere SS7 bordjes.)

P.S. Ik kreeg ook veel crashes door cpuidle te gebruiken om te koelen wanneer idle. Shit proggie, werkte alleen maar met P233MMX.

Het tooltje voor soft multiplier setting en tweaking van K6+ is [url="http://www.powertweak.com."]www.powertweak.com.[/url]

Succes

Verwijderd

Topicstarter
haha nee hoor de bios is juist degene die het slechter uitleest verklaar anders maar waarom ie 70 graden zegt en ik mn vinger erop kan leggen zonder te verbranden :)

mijn 3.3 wordt ook 3.6 maar verder draait ie top heb het idee dat ik mn videokaart maar eens wat koeling moet schenken

en op mn k6-3+ zit een spire voor een 1ghz coppermine dus dat zit wel goed.

bios versie is hier 1010 ach hij readt niet goed maar werkt wel jij heb tdie beta die 11 dus.. hhhm.. kan wel es probere

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op vrijdag 16 februari 2001 22:33 schreef victorb het volgende:
tja een k6 is slecht te overklokken en helemaal een k6-3 omdat die ook full speed cache heeft
Op vrijdag 16 februari 2001 23:22 schreef Martijn het volgende:
hij heeft geen K6III, hij heeft een K6III+.
en die zijn volgens tomshardware wel goed OC baar

Verwijderd

heb nog een vraagje over het progje K6clkwin

werkt dit nu bij elk moederbord en hoe check ik de nieuwe frequentie :?
met WCPUid blijft hij op 600 staan

k6-2+ 500
Epox mvp3
Pagina: 1