Toon posts:

Probleem Digitenne

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Digitenne.

Als ik Snel Zoeken selecteer krijg ik alleen de zenders Nederland 1,2 en 3 en tv Drenthe.
Als ik dan Handmatig selecteer en die op 60 (Drenthe) zet, krijg ik de zenders 1-9.
Maar bijvoorbeeld nog geen TMF.
Ik hoor ook nog Tele2 voetbal te kunnen ontvangen want daar heb ik ook een abo op.

Aangesloten met antenne (kan het ook met kabel?) en scart-kabel.
Smartcard is al geactiveerd, want is online besteld.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 19:05 ]

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Wanneer is de kaart geactiveerd? Ik heb soms gemerkt dat het tot 24 uur kan duren als het heel druk is tot de smartcard is geactiveerd, waardoor je alleen de gratis zenders kan bekijken (Ned 1, 2, 3 en regionale zenders). Wat zegt de helpdesk hierover?

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:03:
Ik heb een probleem met Digitenne.

Als ik Snel Zoeken selecteer krijg ik alleen de zenders Nederland 1,2 en 3 en tv Drenthe.
Als ik dan Handmatig selecteer en die op 60 (Drenthe) zet, krijg ik de zenders 1-9.
Maar bijvoorbeeld nog geen TMF.
Ik hoor ook nog Tele2 voetbal te kunnen ontvangen want daar heb ik ook een abo op.

Aangesloten met antenne (kan het ook met kabel?) en scart-kabel.
Smartcard is al geactiveerd, want is online besteld.
Je signaal zal te zwak zijn op sommige kanalen, niet alles zit op 60. Als je een oude analoge TV-antenne gebruikt (werkt in principe prima) moet je hem wellicht beter richten en/of van een versterker voorzien, als je zo'n klein tafelpikkie hebt moet je hem eens wat hoger of achter een raam zetten. Of eventueel een antennetje met ingebouwde versterker nemen.

Aansluiten kan trouwens niet op de kabel, daar heb je een DVB-C ontvanger voor nodig en een smartcard van je kabelmaatschappij. Wat je nu hebt is een DVB-T ontvangen en een smartcard van Digitenne. De concurrent dus.

Wat betreft het activeren: als je smartcard nog niet geactiveerd is, zal hij de zender wel vinden bij het zoeken, alleen blijft het beeld zwart met eventueel een melding welke zender het is en dat hij encrypted is. Behalve natuurlijk NL1,2 en 3 en de regionale zenders, die hebben geen smartcard nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door mae-t.net op 09-02-2008 19:13 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je wat op 60 zet?

Wat is zenders 1-9?

Hoe heb je je antenne geplaatst, en hoe zeker ben je dat die smartcard is geactiveerd?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:11:
Als je wat op 60 zet?

Wat is zenders 1-9?

Hoe heb je je antenne geplaatst, en hoe zeker ben je dat die smartcard is geactiveerd?
De antenne is geplaats zodat ik ongeveer 80% in het installatiemenu krijg.

Zou ik ook mijn Samsung decoder van @home kunnen gebruiken met een Digitenne Smartcard erin?