Toon posts:

2 boxen setten laten werken tegelijke tijd

Pagina: 1
Acties:
  • 583 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 box setjes. (dus 1 setje van 2 stalieten en 1 bas, en 1 setje van 2 satalieten en 1 bas.) Ik wil het zo maken dan ze het allemaal doen. Ik heb alle uitgangen in mijn computer geporbeerd, maar het lukt niet om te zorgen dat ze het allebij doen. Kan iemand mij mischien helpen?

b.v.b

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mini-Jack splitter halen dus..

Bij elk beetje winkel hebben ze dat wel. MediaMarkt, Dixons, Expert, RAF, etc..etc..

Ey!! Macarena \o/

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:37

smallboy

N/A

Aangezien je beide setjes tweekanaals zijn, zou je, als je geluidskaart dat kan, de 'rear speakers' uitgang kunnen misbruiken. Dan even kijken dat je geluidskaart hetzelfde geluid naar zowel de voor-als achterspeakers stuurt.

Of het hierboven genoemde proberen natuurlijk dat werkt altijd wel.

[ Voor 25% gewijzigd door smallboy op 09-02-2008 18:53 ]

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 19:24
Willekeurig aansluiten werkt natuurlijk nooit, maar je zou eventueel wel 1 bass en 2 speakers aan zou sluiten zoals je normaal zou doen, en dan de 2 sattelieten in de uitgangen kunnen doen die zijn bedoeld voor achterspeakers.

In een normale opstelling kun je nooit 2 Subwoofers tegelijk aansluiten, dan zou je met een splitter moeten werken.

Edit: Wat smallboy dus zegt, rearuitgang misbruiken

[ Voor 7% gewijzigd door hugoy op 09-02-2008 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle uitgangen en ingangen al geprobeerd, dus ik snap niet goed wat jullie bedoelen met reauitgang? Ik heb vanmiddag wel gekeken naar een splitter bij de media markt. (omdat me vader hetzelfde zeiden als jullie) maar we hebben daar geen splitter gezien.

Anders vraagje, als ik zoon spliter zou aanschaffen, dan heb ik zekerheid dat het ook gaat werken?

En heb ik dan ook geluidsverlies?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 19:17 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Op een geluidskaart heb je 3 mini-jack aansluiting, te weten line-out, line-in en mic-in.

Als deze geluidskaart een 5.1 is kaart is, kan je door de instellingen die optie aanzetten. Dan worden de line-in en mic-in ook uitgangen. Rear en center/sub

Staat allemaal netjes in de handleiding trouwens.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de handleiding gekeken. Alleen bij 1 setje van mij moet ik mijn satalieten op de bass aansluiten,en dan heb je een mini-jack aansluiting. Ik heb die gewoon in de Groene zitten.. Mijn geluidskaart is volgens mij wel 5.1. Alleen ik snap niet wat je bedoeld met instellingen die optie aanzetten. Maarjah.. Ik gebruik windows vista.. Ik ben geen tweaker ofzo, dus ik vat het niet allemaal,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met het vermelden wat voor geluidskaart je gebruikt. Dat scheetl al heel wat. Daarnaast, je kunt het gewoon splitten, dus mocht je geluidskaart het niet kunnen dan kun je zoals RaZ zegt, gewoon een splitter pakken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels
  • Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over Audio & HiFi horen daar thuis, niet hier.
  • Waar dan ook op GoT verwachten we dat je zelf op zoek gaat naar een oplossing voordat je een topic post, en als je er zelf niet uitkomt dat je minimaal meldt waar je zelf allemaal gezocht hebt naar info, wat je vond, en niet te vergeten je exacte specs (in dit geval welk geluidskaart, welke boxjes, en welke in/uitgangen de onderdelen allemaal hebben).
Helaas geef je zo weinig info dat we hier niets concreets mee kunnen. Daar komt bij dat je de indruk geeft zelf nauwelijks de moeite gedaan te hebben om gegevens op te zoeken. Daarom gaat dit topic ook dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.