[LOGITECH] Z-2300 stuk, Logitech WEIGERT MEDEWERKING!

Pagina: 1
Acties:
  • 894 views

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:01
Ik ben trotse bezitter van Z-2300 setje. Altijd goede ervaringen met Logitech. Kwalitetisspul, degelijk en gaat lang mee.

Gisterenavond was t ellende...ik tikte een plank aan waar mijn muis op rust en die viel uit t bureau (uitschuifbaar) op de grond...dacht ik.....
Ik hoorde PATS...ik kijken en zoeken....vond ik een vreemd stukje metaal....wat blijkt?
Plankje viel op de losliggende stekker van de Z-2300 (de groene stekker die in de PC hoort te ztten, die ligt bij mij langs mn PC, die steek ik zo nu en dan in de voorzijde...ik speel vaker met headset).
Resultaat: stekker gebroken!

Ik compleet flip....ik naar Logitech gemaild en uitgelegd en de foto die ik hier ook zal posten, erbij gedaan.
En netjes afwachten....
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/7972/stekkerz2300in8.th.jpg

Mail van Logitech:
Onderwerp
GARANTIE-AANVRAAG Z-2300

Subproces discussie
Reactie (Niek Middelhuis) 09-02-2008 01:18
Geachte heer Van Den Berg,

Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw e-mail begrijp ik dat u een audiostekker heeft beschadigd waardoor uw Z-2300 speakerset niet meer aangesloten kan worden op een bron.

Helaas valt deze vorm van beschadiging onder geen enkele vorm van garantie, ook kunnen wij u geen vorm van reparatie aanbieden.

Wat ik u als tegemoetkoming aan kan bieden is een korting van 35% procent op een aankoop via ons. Om hiervan gebruik te kunnen maken zou u de bestelling telefonisch moeten plaatsen. U kan hiervoor contact opnemen met: 020 200 84 34. Dit nummer is op werkdagen bereikbaar van 9:00 tot 18:00 uur. Zorg ervoor dat u uw referentienummer en creditcard gegevens bij de hand heeft wanneer u belt voor een bestelling. Prijzen en producten kan u vinden op onze website. (www.logitech.com)

Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Niek Middelhuis
Logitech Europe SA
Customer Support
Klant (Bram van den Berg) 08-02-2008 08:23
Afgelopen avond viel er een plank uit mijn handen die heel ongelukkig op t stekkertje van mijn Z-2300 viel. De stekker is afgebroken (3,5mm jack waarvan het bovenste topje is afgebroken).Nu zou ik graag willen weten wat ik hiermee moet doen? Kan ik via jullie een vervangend kabeltje krijgen of moet ik de gehele set terug sturen? Ik heb op de foto even gemarkeerd waar ie ligt. Zo lag de stekker dus toen het gebeurde.......

Is er iemand die me hier snel mee kan helpen?

Ok...das niet best zou je denken....Dan betaal ik wel voor de vervangende delen...dus ik ernaar gevraagd...
Resultaat: NONE
Reactie (Patrick Bruintjes) 09-02-2008 04:55
Geachte heer van den Berg,

Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw e-mail begrijp ik dat u een audiostekker heeft beschadigd waardoor uw Z-2300 speakerset niet meer aangesloten kan worden op een bron.

Zoals mijn collega in zijn vorige e-mail verteld heeft valt dit niet onder de garantie.

Tevens vraagt u om een remote, helaas kunnen wij deze onderdelen niet los leveren.
De korting waar mijn collega over vertelde in zijn vorige e-mail kunt u gewoon gebruiken.
Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Patrick Bruintjes
Logitech Europe SA
Customer Support
Klant (Bram van den Berg) 09-02-2008 03:11
Dan wil ik jullie vragen of jullie mij een remote willen toesturen waar deze draad aan vast zit. Tegen betaling uiteraard.

Kortom....die Z-2300 kan weg...en Logitech kan me rug op...daar haal ik ook nooit meer wat. Zulke service zullen ze geen klanten mee houden denk ik...mij zijn ze kwijt iig,.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dus omdat jij iets sloopt, en het niet onder de garantie valt vindt jij dat Logitech medewerking weigert? Dat is gewoon logisch. Jij sloopt iets, dus jouw probleem. Ze beiden je zelfs een fikse korting aan, dus ik weet niet waar je om zeurt.

Deel overigens je e-mail in met de tags [ quote][/ quote], want zo is er geen touw aan vast te knopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Angeloonie op 09-02-2008 18:23 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Verwijderd

Terecht ook. Heel jammer, maar zulke fouten vallen NIET onder de garantie. Als jij een plank op je laptop laat tiefen, is asus toch ook niet verantwoordelijk?

Ik snap je probleem niet hoor

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-02 10:19

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik heb niet zo heel veel verstand van garantie, maar dit probleem ligt toch ook niet echt aan de kwaliteit van hun product?

dit is een tip die je vast niet wil horen, maar toch: kan je zelf er niet een stekkertje aan 'bakken'? (lijkt me toch niet zo heel moeilijk?)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Koop gewoon een losse draad met zo'n jackplug en zet die eraan. Dat Logitech geen garantie verleent vind ik niet vreemd, dit is gewoon user abuse. Dus vervelend voor je, maar ik zie niet hoe Logitech hierin schuldig is.

Sterker nog, ik vind het uitstekende service dat ze je gewoon 35% korting bieden voor iets waar zij eigenlijk totaal geen invloed op hebben gehad, dat zou voor mij juist een reden zijn om gewoon lekker bij Logitech te kopen.

• Lampuhkap
ik ben daar niet zo van. Ik wil gerust betalen voor spare parts,maar ook daarin weigeren ze,. Goed, geen garantie door lomp ongelukje,prima, maar je klanten niet de kans geven om tegen betaling spare parts te sturen? Slecht! meer kan ik er niet van zeggen. Die korting heb ik nix aan. Die set is nog geen half jaar oud heb er 160 euro voor betaald
en wat kan ik er nu nog mee?
NIX

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Speedlink schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:26:
ik ben daar niet zo van. Ik wil gerust betalen voor spare parts,maar ook daarin weigeren ze,. Goed, geen garantie door lomp ongelukje,prima, maar je klanten niet de kans geven om tegen betaling spare parts te sturen? Slecht! meer kan ik er niet van zeggen. Die korting heb ik nix aan. Die set is nog geen half jaar oud heb er 160 euro voor betaald
en wat kan ik er nu nog mee?
NIX
Als ze die onderdelen niet los kunnen leveren houdt het toch gewoon op? Ze kunnen die onderdelen dan best leveren, maar dan voor €160.

• Lampuhkap
Ik kan t wel laten maken, tuurlijk. Maar ik wilde graag alles wel houden zoals t is....Logitech bied me die kans niet, ZONDE...voor zoiets kleins kan je als grote fabrikant best meewerken. die 35% korting is mooi, maar das niet wat ik wil. Ik wil een spare remote en daaar wil ik best flink voor betalen. Maar met zo'n antwoord kom ik geen reet verder!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat heeft Logitech met jouw plankje te maken?

Het is je eigen schuld, een mini-jack is niet gemaakt om vallende planken op te vangen. Hoe kom je erbij dat dat wel zo zou moeten zijn?

Garantie is enkel voor het juiste gebruik ervan, er iets op laten stuiteren niet natuurlijk.

Als je met je GSM gaat zwemmen, kan je ook fluiten naar garantie.

Ik vind die 35% korting eigenlijk al een behoorlijke tegemoetkoming voor een stommeteit van jezelf.

[ Voor 12% gewijzigd door RaZ op 09-02-2008 18:30 ]

Ey!! Macarena \o/

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Pak een soldeerbout en zet er een nieuw plugje aan? Die dingen kosten bijna niets.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Speedlink schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:28:
Ik wil een spare remote en daaar wil ik best flink voor betalen. Maar met zo'n antwoord kom ik geen reet verder!
Dan koop je tegen 35% korting een nieuwe set. Heb jij een nieuwe remote, als je er toch flink voor wil betalen..

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 09-02-2008 18:29 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:46

MsG

Forumzwerver

Tja losse onderdelen zijn bij Logitech niet echt super verkrijgbaar. Maar ik snap wel dat het eigenlijk niet hun probleem is. Kan je het stekkertje niet zelf maken?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Lampuhkap
Ik kan totaal niet overweg met soldeerbouten en kabeltjes. Its just not my thing. Als iemand hier in de buurt er verstand van heeft en t NETJES op kan lossen,prima. Mail me dan maar. Logitech hoort gewoon tegen betaling spare parts aan te bieden. Zeker voor t geld wat er naar die setjes toe gaat!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Speedlink schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:36:
Ik kan totaal niet overweg met soldeerbouten en kabeltjes. Its just not my thing.
En dat moet Logitech voor jou oplossen?
Als iemand hier in de buurt er verstand van heeft en t NETJES op kan lossen,prima. Mail me dan maar.
En welke buurt is dat dan, je woonplaats invullen op je profiel kan handig zijn.
Logitech hoort gewoon tegen betaling spare parts aan te bieden. Zeker voor t geld wat er naar die setjes toe gaat!
Dat vindt jij. Logitech is jou niets verplicht. Je eerst aanspreekpunt is altijd nog de winkel waar je hem gekocht hebt. Daarmee heb je een overeenkomst gesloten door er iets te kopen.

Ey!! Macarena \o/

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 17:44

weebl

YARR!

Zucht... Zulke kabeltjes koop je voor €3,- bij de BCC ofzo. Dat je daarvoor uberhaupt contact opneemt met Logitech, boos wordt dat ze weigeren en ook nog hier een topic opent. Dus ik zeg: ga naar de BCC, neem oude kabeltje mee en vraag of ze een nieuwe voor je hebben. Is veel makkelijker dan Logitech en ons lastig vallen.

• Lampuhkap
Eeuhm....die verwijst me naar Logitech. Als jij een auto koopt, wil je toch ook dat als er wat kapot gaat dat je t vervangen kan? Spiegel eraf omdat je met je krat bier ertegenaan stoot (ik noem maar wat) dan wil je toch ook een nieuwe spiegel kunnen krijgen en niet meteen een heel andere auto of wel soms?
Dit is zon zelfde issue!

Dordrecht, voor de liefhebbers

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 17:44

weebl

YARR!

Speedlink schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:45:
Eeuhm....die verwijst me naar Logitech. Als jij een auto koopt, wil je toch ook dat als er wat kapot gaat dat je t vervangen kan? Spiegel eraf omdat je met je krat bier ertegenaan stoot (ik noem maar wat) dan wil je toch ook een nieuwe spiegel kunnen krijgen en niet meteen een heel andere auto of wel soms?
Dit is zon zelfde issue!

Dordrecht, voor de liefhebbers
Spiegels zijn auto-specifiek. 3,5MM naar 3,5MM snoertjes absoluut niet...

Pardon... Je bent echt met dat kabeltje naar de winkel gegaan? Wel een heel erg knullige winkel dan zeg, dat ze zeggen dat je voor zulk soort kabeltjes contact op moet nemen met Logitech. Daarnaast hadden ze kunnen weten dat het door je eigen fout komt en dat Logitech waarschijnlijk nul op rekest geeft. Hier heb je een indicatie van wat zulke snoertjes kosten...

http://www.kabeltje.com/audio-jack-jack-kabels-c-1_5.html 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door weebl op 09-02-2008 18:51 ]

• Lampuhkap
t gaat me niet zozeer om de garantie, maar wel om de manier hoe dit weer afgescheept word. Bied gewoon een remote aan voor 30 euro dan. Niet een kortin van 35% waar ik nix mee kan.

• Lampuhkap
Zo vreemd vind ik t niet iig. Klein beetje service verlenen kan best ( in dit geval tegen betaling spare parts aanbieden)
Modbreak:Niet 2x achter elkaar posten <24u. Gebruik als je iets wilt toevoegen de Edit-knop.

[ Voor 30% gewijzigd door dion_b op 09-02-2008 19:33 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar dan moeten de spares wel beschikbaar zijn. Als zij ze niet hebben dan houdt het natuurlijk ook voor ze op. Ze willen je tegemoet komen met een hele aardige korting, als je daar geen gebruik van wilt maken dan zul je een andere manier moeten bedenken.

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:02
Als je graag 35 euro betaald voor iets wat 3 euro kost in de winkel ben je raar bezig. 8)7

Logitech heeft een hele goede service en ook hier is niks aan op te merken vind ik. Als er nou iets kapot was gegaan uit zichzelf zonder jou toedoen hadden ze het echt wel vervangen. Mij hebben ze ook netjes geholpen met zekering probleem van Z-5500. Zelfs nieue zekeringen vanuit zwitserland opgestuurd. Vind het een beetje raar zoals je logitech hier probeert zwart te maken.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik zie het probleem niet zo.
Je hebt al dan niet bewust een onderdeel van een artikel kapot gemaakt.
Geeft niets, en dat kan gewoon gebeuren.

Dan ga je naar de winkel en vragen of dit eventueel verholpen kan worden, onder garantie. Waarom de winkel je nog naar Logitech doorstuurd ontgaat mij wel even. Ze hebben die kabel / stekker in de winkel gewoon zo liggen.
Ik snap best dat Logitech daar niets aan kan / wil doen. Wel vreemd dat ze geen vervangen artikel ( lees: kabel) aanbieden, maar goed, dat is nu eenmaal klantenservice, die weten nooit zoveel.

Regel gewoon ergens een losse 3.5mm jack klik en ga met je soldeer bout aan de slag. Zo'n los stekkertje is goedkoper dan een helpdesk mailen / bellen.

• ToFast
  • Laatst online: 25-01-2025
Speedlink schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:01:
Zo vreemd vind ik t niet iig. Klein beetje service verlenen kan best ( in dit geval tegen betaling spare parts aanbieden)
Je bent gewoon asociaal bezig. Hoop dat dit topic gauw een kick krijgt. Lekker voor je nu ik alles terug lees, centjes moeten rollen. Koop gauw een nieuwe set, van LOGITECH.

• Lampuhkap
Asociaal = my ass. Dat iets kapot gaat, prima. Eigen schuld,prima, maar me dan afgeschepen met een korting van 35% das gewoon raar. Ik verwacht een andere remote. Daar vraag k om en ik wil daar best voor betalen. Maar ze PROBEREN t nieteens!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
weebl schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:44:
Zucht... Zulke kabeltjes koop je voor €3,- bij de BCC ofzo. Dat je daarvoor uberhaupt contact opneemt met Logitech, boos wordt dat ze weigeren en ook nog hier een topic opent. Dus ik zeg: ga naar de BCC, neem oude kabeltje mee en vraag of ze een nieuwe voor je hebben. Is veel makkelijker dan Logitech en ons lastig vallen.
Het kabeltje zit vast aan de remote. Zonder schroevedraaier en/of soldeerbout heb je aan zo'n kabeltje dus nog niets.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels
  • Overige Hardware is een techforum, garantiezaken en andere juridische dingen horen in Stuffis Generalis.
  • Waar dan ook op GoT is SCHREEUWEN MET CAPS IN DE TITEL onwelkom.
  • Lompe acties kunnen altijd gebeuren. Maar als je zelf iets gebroken hebt, besef dan dat *niemand* behalve jezelf ook maar enige aansprakelijkheid daarvoor heeft. Je hebt recht op exact niets van de fabrikant. Dat ze je uit coulance 35% korting aanbieden is tekenend voor het feit dat Logitsch juist klantbinding en service hoog in het vaandel heeft. Petje af voor ze.
  • Dat jij vervolgens zo'n ondankbaar kreng bent dat je dat onvoldoende vindt en op hoge poten een topic als dit gaat openen... kansloos. Echt kansloos :/

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 09-02-2008 19:27 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.