Eigen hosting-server (poort geblocked?)

Pagina: 1
Acties:

• Coenos
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-03 14:29
Sinds kort heb ik thuis een server staan met Windows Server 2003. Daarop staat EasyPHP om een webservertje te hosten. Alles lijkt perfect te werken. Echter, als ik mijn domeinnaam forward naar het IP-adres van deze server, dan laat hij niet de bestanden zien, maar een default melding dat de server niet gevonden kan worden.

Heeft iemand enig idee wat er verkeerd gaat? Ik heb een keer een laptop (met Windows XP) aangesloten in plaats van de server (met Windows Server 2003 dus) en toen deed hij het wel! Heeft het wellicht te maken met de betere beveiliging van de Windows Server 2003?
Ik zou het graag opgelost zien, daar ik mijn eigen hosting wil verzorgen.
Alvast bedankt voor een reactie.

Verwijderd

Heb je (in het geval van een router) wel de juiste poort geforward naar je server?
En heb je op je server in de firewall de juiste poort gedeblokkeerd?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 18:03 . Reden: aanvulling... ]

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:47
Firewall van 2003 ook opengezet voor HTTP verkeer? (poort 80)

• Coenos
Als ik mijn firewall probeer te benaderen krijg ik de mededeling:

Kan firewall niet opstarten ivm IPNAT.SYS welke al in gebruik is

Kan ik deze op een andere manier instellen. Heb wel eens een venster gehad waar je per poort kon openen / sluiten maar kan dit niet meer vinden...

Heb in Routering en Ras de mogelijkheid gecreerd om extern bureaublad wel te activeren..

[ Voor 13% gewijzigd door Coenos op 09-02-2008 18:49 ]

Verwijderd

Heb je ook een router tussen je modem en je server? Daar zou je nl. ook de juiste poort moeten forwarden.

• Coenos
Heb ook al een keer een webservertje opgezet op een andere computer (XP) via het zelfde thomson modem/routertje. Dit leverde geen problemen op via de automatische poortforwarding in het modem. Het zelfde menu heb ik nu gebruikt voor de server en dus alleen het ip-adres omgezet.

Ga er dus vanuit dat dit geen problemen om moet leveren.,

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ok, maar alles wat automatisch gaat, kan ook automatisch fout gaan... ;)
Ik neem aan dat je de server een vast IP-adres hebt gegeven en dus zou ik in het modem de poorten netjes handmatig naar het IP-adres van je server zetten. Dan weet je zeker dat het werkt.
Als ik mijn firewall probeer te benaderen krijg ik de mededeling:
Kan firewall niet opstarten ivm IPNAT.SYS welke al in gebruik is
Wat bedoel je hiermee? Krijg je die melding als je de firewall van Win2003 probeert de beheren (via control panel of een van de andere manieren in Windows)?

Simracing set: Thrustmaster TX Servo Base + T3PA Pro + Leather 28GT Wheel (Revisie nodig!) aangeboden - En meer!

• Coenos
"Krijg je die melding als je de firewall van Win2003 probeert de beheren"
Ja dat klopt, via het control panel. Enig idee wat dit kan zijn?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Geen idee, maar dit is niet zo moeilijk te vinden ;)

Ik ken het probleem niet maar misschien dat je hier wat aan hebt:
http://techrepublic.com.c...=208530&messageID=2181733

Simracing set: Thrustmaster TX Servo Base + T3PA Pro + Leather 28GT Wheel (Revisie nodig!) aangeboden - En meer!

Pagina: 1