Toon posts:

problemen bij begruik VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik mijn computer geformateerd.
nu heb ik in het verleden altijd zonder problemen kunnen printen (netwerkprinter) en mijn harde schijf op het netwerk benaderen als de VPN aan staat (connected)

nu ik alles weer netje sop mijn computer heb gezet heb ik navolgende problemen als ik een connectie heb gemaakt met de VPN (Cisco)

1. ik kan niet printen (netwerkprinter
2. ik kan de externe netwerk schijf wel benaderen, maar of hij is heel traag of hij loopt vast omdat hij de station opeens een andere aanduiding geeft (normaal is het K, maar dit kan opeens L, M of N worden tijdensgebruik van VPN.
3. Ook als ik hem na een connectie ga disconnecten, dan hernoemt hij mij netwerkschijf naar L of een andere station, waardoor hij traag wordt. (enige mogelijkheid is dan de comp te herstarten

Op de computer van mijn vrouw gebruiken we hetzelfde, maar zonder problemen.

Wie kan mij helpen om e.e.a. wel weer goed te laten werken

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:11
Misschien iets meer info, vpn is voor verbinding van huis naar ?
De netwerk apparatuur die je benadert is thuis in een lan?
(in advanced tcpi/ip staat use gateway van je vpn dat heeft invloed op diverse zaken uitvinken gebruikj je je eigenrouter)

Verwijderd

Topicstarter
de vpn die ik gebruik is van cisco om email binnen te halen van mijn amerikaanse werkgever
opstelling thuis is als volgt:
een linksys 54g router daar zit aan gekoppeld een HP 7680 Printer en een Western Digital My book world edition harde schijf.
Beide zijn via WIFI te benaderen, maar enkel een computer geeft het probleem wanneer de VPN aan staat

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraagje:
je geeft dit aan: (in advanced tcpi/ip staat use gateway van je vpn dat heeft invloed op diverse zaken uitvinken gebruikj je je eigenrouter)
waar kan ik dit vinden en hoe wijziging ik dit naar mijn router

• EnderQ
Eigenschappen van je vpn verbinding dan tabblad networking dan eigenschappen tcp/ip(4) dan advanced dan use default gateway van remote network wegvinken.

• scarface18
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
In de cisco VPN client staat ergens iets in de trand van "allow local subnet", even kijken of dat aanstaat

• EnderQ
scarface18 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:57:
In de cisco VPN client staat ergens iets in de trand van "allow local subnet", even kijken of dat aanstaat
hmm ok dus niet windows vpn, lokaal subnet mask kan belangrijk zijn maar ook de ip's. Je moet niet gelijke ip's op remote en lokaal hebben.
Pagina: 1