Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een HD liggen van m'n vorige pc waar nog wat data op zit die ik graag op m'n pc wil hebben. Op die schijf zit echter Windows XP (illegaal). Levert het problemen op als ik die schijf bijplaats in m'n pc? Op deze pc zit Vista Home Premium 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

nee, niet als je hem bijplaats.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik dus 1 schijf van 500GB die met SATA2 is aangesloten, en 1 schijf van 40GB die met IDE is aangesloten. Windows XP wil ik eraf gooien, en dat kan ook zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:53:
Dan heb ik dus 1 schijf van 500GB die met SATA2 is aangesloten, en 1 schijf van 40GB die met IDE is aangesloten. Windows XP wil ik eraf gooien, en dat kan ook zonder problemen?
Waarom zou het niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Conflicteert het dan niet, XP en Vista op 1 pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:14
Waarom zou het?

Nee, het is al een paar keer gezegd, nee, als je hem bijplaatst geeft het geen problemen. Je moet natuurlijk wel opletten dat je niet gaat booten vanaf die harde schijf, maar als dat gebeurt dan moet je even in je bios de boot priority veranderen. (Zie ook handleiding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De handleiding heb ik niet meer :P

Ik ga 't zo ff proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang je je BIOS zo hebt staan dat je nog steeds van je SATA schijf boot is er niks aan de hand. Je schijf met XP er op wordt gewoon als dataschijf gezien en niet als een schijf met een OS er op. Je kunt gewoon je data er af kopieëren en daarna de schijf formatteren. Als je niet meer in je eigen mappen kunt moet je even ownership nemen op die mappen als admin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:58:
Conflicteert het dan niet, XP en Vista op 1 pc?
Nee, je doet namelijk helemaal niets met die XP die erop staat.
Pagina: 1