[Apple TV] Geen beeld via RGB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Ik heb zojusit een Apple TV in ontvangst genomen maar helaas krijg ik geen beeld.
Ik heb een Philips LCD TV, 32pf9956 met volgende inputs copy & paste van de handleiding::

EXT1 verwerkt CVBS en RGB, EXT2 CVBS, RGB en Y/C, EXT3 CVBS, HDMI verwerkt VGA (640x480
via een DVI of HDMI connector) en 480p, 576p, 480i en 576i. Sluit randapparatuur met een RGB uitgang bij
voorkeur aan op EXT1 of EXT2 daar RGB een betere beeldkwaliteit geeft.

HDMI valt af in deze (heb ook geen kabel om te testen), Ik heb een scart - component kabel gekocht en aangesloten op EXT2.

Wat heb ik geprobeerd?
-Apple TV komt online, wired netwerk aangesloten, pingable
-Reset via remote control menu + -
-Cycle through video modes. menu + + Nadat ik dit doe blijft status light orange, druk ik ok (play/pause) veranderd status in ok maar geen beeld
-Vorige stap op alle drie de input geprobeerd, just to be sure.
-Apple support gebeld, support is er alleen tuseen ma-vr.

Wat ik nog graag zou proberen, is vanuit de apple tv "forcen" naar component. Helaas ken ik het menu niet uit m"n hoofd en heb gezocht op menu structuur van de Apple TV om evt. "blind"" te doen.
Iemand die mij misschien de toetsen combinatie kan geven?
Andere tips zijn ook welkom natuurlijk!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gaat niet lukken. Je TV accepteert over SCART alleen een RGB, composiet (CVBS) of (alleen bij EXT2) S-Video (Y/C) signaal. De Apple TV stuurt iets anders (YPbPr) over zijn component uitgang (de 3 tulpjes), geen RGB. Je kan wel een component-SCART blokje hebben, maar als de TV geen YPbPr accepteert houdt het op. Er zijn maar een handjevol TV's die dit kunnen. HDMI gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Dreamvoid op 09-02-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:21
Je TV heeft toch wel component lijkt mij? Volgens mij bezit elke LCD deze wel... Zoals Dreamvoid zegt, over scart gaat het in ieder geval niet werken

[ Voor 30% gewijzigd door JottemJ op 09-02-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:35

SeatRider

Hips don't lie

JottemJ schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:03:
Je TV heeft toch wel component lijkt mij? Volgens mij bezit elke LCD deze wel... Zoals Dreamvoid zegt, over scart gaat het in ieder geval niet werken
Nope. Tis ook al een wat oudere zo te zien.

Wat je wel kunt doen misschien is via S-video, als HDMI geen optie is.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Met S-Video gaat het ook niet werken :) S-Video heeft maar twee componenten (Y - intensiteit en C - kleur), terwijl de uitgang op de Apple TV drie componenten heeft (Y - intensiteit, Pb - verschil tussen Y en blauw, Pr - verschil tussen Y en rood).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:35

SeatRider

Hips don't lie

Daedalus schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:11:
Met S-Video gaat het ook niet werken :) S-Video heeft maar twee componenten (Y - intensiteit en C - kleur), terwijl de uitgang op de Apple TV drie componenten heeft (Y - intensiteit, Pb - verschil tussen Y en blauw, Pr - verschil tussen Y en rood).
Hoe lame. Was er zomaar vanuit gegaan dat die AppelTV ook nog s-video uit had, maar nee:

Afbeeldingslocatie: http://www.bioneural.net/wp-content/uploads/2007/06/appletv.jpg

Ik zou even ergens een HDMI kabeltje gaan scoren (doen 7,99 bij de Lidl), anders is dit een mooie solutie: http://www.svideo.com/appletv2tv.html

[ Voor 12% gewijzigd door SeatRider op 09-02-2008 16:19 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:21
Hmmm... Zie nu inderdaad 1x HDMI. Dat is dan de enige optie, mocht je al iets hebben aangesloten op HDMI dan wordt het of een HDMI switchbox, of geen ATV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Heb ff een HDMI kabel gehaald, beeld is mooi, alleen mijn TV is niet full HD (eerste lichting TV's met HDMI, enkel 640x480 weergavemode), scheelt dat alle content dat ook niet is.

Voor foto's is het jammer maar wel aanvaardbaar.Ik dacht dat 640x480 er niet uit zou zien
Draait nu op 576p. Ok, it's not a perfect world maar ben wel tevreden.
Bedankt voor alle reacties en uitleg waarom het niet werkte, duidelijk nu.

-

Pagina: 1