Asus P5K3 Deluxe icm Zalman ZM600-HP

Pagina: 1
Acties:

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Goedemiddag,

Bij het 'bouwen' van mijn nieuwe systeem zit ik met een twijfelgeval. Op het internet heb ik er nog niets over kunnen vinden. Ik denk dat mijn probleem iets te specifiek is.

Als moederbord heb ik de Asus P5K3 Deluxe
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1178202816.jpg

Daarbij heb ik als voeding gekozen voor een zalman ZM600-HP
Afbeeldingslocatie: http://www.acousticpc.com/images/a_diagram_600hp_02.gif

Nu wil ik de voeding aansluiten op het moederbord en nu ben ik bang dat ik wat verkeerd ga doen.
het moederbord heeft een 24-pin EATX power aansluiting. De voeding heeft hiervoor een kabel welke bestaat uit 2 stukjes (aan het uiteinde: de mainboard power connecter en nog een 2x2 pins welke daar aan vast geklikt kan worden)

Rechtsboven op het moederbord (zie foto) zit nog een extra power aansluiting (EATX12V)
Daar kan een 4-pin ATX12V of een 8-pin EPS +12V.

Ik denk dat die extra 2x2 pins connecter bij de mainboard power connector hoort. Dit omdat de kabel te kort is om deze rechsboven aan te sluiten.
Nu is mijn vraag: klopt dit?

Een tweede vraag is; wat moet ik rechtsboven aansluiten?

Heel erg bedankt voor de hulp!

🇪🇺 pro Europa!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 21:30

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

edit:
Never mind

[ Voor 159% gewijzigd door Rhannie op 09-02-2008 15:52 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

je krijgt er een hele mooie gebruiksaanwijzing bij, daar staat alles in.

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:55:
je krijgt er een hele mooie gebruiksaanwijzing bij, daar staat alles in.
Die heb ik ook flink doorgeworsteld. De handleiding van de Zalman is heel beperkt en die van Asus vind ik iets te onduidelijk. En ik wil liever niet zomaar wat gaan proberen met dit spul.

🇪🇺 pro Europa!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 11:40
De Mainboard connector 20+4 gaat op de 24pin ATX aansluiting.
De 4+4 (zwarte kapje verwijderen en kabels samenklikken) CPU1 connector gaat op de EATX12V aansluiting.

Als het goed is, dan passen de connectoren er sowieso maar op één manier in.

Succes ermee :)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Delta2 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:03:
De Mainboard connector 20+4 gaat op de 24pin ATX aansluiting.
De 4+4 (zwarte kapje verwijderen en kabels samenklikken) CPU1 connector gaat op de EATX12V aansluiting.

Als het goed is, dan passen de connectoren er sowieso maar op één manier in.

Succes ermee :)
Heel erg bedankt. Ik twijfelde of ik daar uberhaupt iets aan moest sluiten omdat er bij de mainboard connector al die extra 4-pin connector had.

🇪🇺 pro Europa!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 11:40
Rhapsody schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:08:
Heel erg bedankt. Ik twijfelde of ik daar uberhaupt iets aan moest sluiten omdat er bij de mainboard connector al die extra 4-pin connector had.
Meestal start een moederbord niet op indien er niks is aangesloten op de 4/8pin EATX12V aansluiting. Of het wordt in ieder geval niet erg stabiel.

Tegenwoordig hebben de meeste moederborden wel een 24pin ATX en minimaal een 4 pin EATX12V aansluiting. Deze laatste is in de meeste gevallen echter al een 8 pins aansluiting, waar dan zo'n zwart kapje over de extra 4 aansluitingen wordt geplaatst aangezien niet iedere voeding zo'n connector heeft.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Pagina: 1