Toon posts:

Monitor als TV

Pagina: 1
Acties:
  • 865 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers!

Ik weet niet of dit de juiste forumcategorie is (correct me if i'm wrong!) maar ik zit met een soort van vraag! Ik heb een Dell 24inch scherm gekregen, ik heb deze ff getest als monitor voor me computer, maar vind dit eigenlijk te groot, en me 19inch wat idealer voor het gebruik met een computer! Nou wil ik het 24inch scherm dus als TV gaan gebruiken, maar ik niet precies wat de beste manier is zeg maar! Ik wil het liefst niet met een interne TV-kaart werken omdat je hiervoor telkens de pc aan moet hebben, dit lijkt me niet handig! Ik weet na een beetje research @ google dat Hercules in 2003 Smart TV on Screen op de markt heeft gebracht, dit lijkt me ideaal, alleen is dit dus verouderd (max reso haalbaar 1280x1024) terwijl ik 1900x1200 aan kan :D!

Me pa kwam met de suggestie om een HD recorder te kopen, maar er zit geen HDMI input op het scherm! Iemand ideeën hoe ik deze monitor nu als tv kan gaan gebruiken, zonder de PC ertussen in?

link scherm: http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=104712

Greetz!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:43

HaTe

haat niet

Dit had ik laatst ook gevraagt.. nog geen goede oplossing gevonden.. dus deze blijf ik volgen :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Verwijderd

Simpel hdmi -> dvi converter pakken en hd recorder als het kan...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:03
Een (oude) video recorder als tuner gebruiken ?(edit: of natuurlijk een HD recorder zoals hiereboven gemeld, is nog een veel beter idee)
Die dell 24" schermen zijn niet 1900/1200 maar 1920/1200,hiermee een verhouding van 16:10 i.p.v. 16:9. Hierdoor heb je altijd vervorming van je beeld wat een PC met tv-kaart wel aan zou kunnen passen.
Wat betreft dat hercules ding, 1280/1024 is toch prima ? TV signaal (PAL) is toch niet hoger dan 640/480. Zodra je met digitale tuners aan de gang gaat gebruik je toch de DVI of component aansluiting voor hogere resoluties.

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 09-02-2008 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast voor de reply's!

Zou zonde zijn toch als niet gebruik maak van de maximale resolutie lijkt me!
Ik wil het liefst zonder pc werken, dit omdat ik dit handiger/praktischer vind!
Wel sluit ik me pc er op aan (via de dan nog vrij input) of ik sluit me pc dan mogelijk op die HD recorder aan? Zodat ik wel films die ik download met me pc kan blijven bekijjken (full HD films :D)

Dus HD recorder + HDMI naar DVI converter should do?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:53

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Als je digitale tv hebt dan ben je er met een decoder met hdmi ook al.

• DukeBox
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:24:
Zou zonde zijn toch als niet gebruik maak van de maximale resolutie lijkt me!
?? analoog TV signaal heeft die resolutie niet. Op je Dell kun je aangeven dat ie upscaled.. dat geld voor alle ingangs signalen die niet 1920/1200 zijn.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:54:
[...]

?? analoog TV signaal heeft die resolutie niet. Op je Dell kun je aangeven dat ie upscaled.. dat geld voor alle ingangs signalen die niet 1920/1200 zijn.
Hij upscaled de resolutie toch of begrijp ik dat verkeerd? Je hebt de input (coax antenne) en dan de HD recorder (die upscaled en zet het signaal om in beelden?) en dan de output, HDMI + converter?

• DukeBox
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:09:
[...]

Hij upscaled de resolutie toch of begrijp ik dat verkeerd? Je hebt de input (coax antenne) en dan de HD recorder (die upscaled en zet het signaal om in beelden?) en dan de output, HDMI + converter?
Ja en nee, coax is PAL is 640x480.. je DVD recorder neemt dat in PAL op maar sommige modellen hebben de mogelijkheid te upscalen naar 720P of hoger. In dat geval moet je component, vga of nog beter DVI (HDMI naar DVI) gebruiken.
Je kan ook je Dell laten upscalen, doet hier bij geen interpolatie maar gewoon oprekken van je beeld zodat het full-screen is. In dat geval maakt het voor TV (PAL) niet veel uit hoe je hem aansluit, het is toch al crappy.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik je goed begrijp, is het beeld in elke mogelijk scenario toch crap?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:36:
Voor DVD zal het goed zijn, tv-signaal is per definitie redelijk crap....

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:49

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:36:
Zo'n 24" scherm is gewoon veel te scherp voor het TV-signaal (zeker als het gaat om analoge TV, en digitaal is niet zo bijster veel beter). Het probleem is dat je gewoon elke onvolkomenheid van het signaal terug gaat zien, terwijl je dat op een ouderwetse TV niet zult zien. Door de scherpte van de Dell zal het beeld trouwens erg onrustig overkomen.

@ onderbuurman, denk dat het dan zeker wel mee zal vallen ja. Maar ga geen TV kijken op die monitor, met een afstand alsof je op je computer aan het werken bent.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 09-02-2008 17:50 ]

Hier staat tekst

• DukeBox
Maar als je op een redelijke afstand zit valt het crappy beeld niet zo heel erg op.

Verwijderd

Topicstarter
Zat te denken aan een HD of DVD recorder met upscaling mogelijkheden tot 1080i of p (geen idee hehe)!

Ik gebruik het scherm juist als TV omdat ik voor de PC te dichtbij vind! afstand is ongeveer 2.5 tot 3 meter!

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

• DukeBox
Op een kleine kamer is ie prima te gebruiken als TV, zo heb ik hem vroeger ook gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een kleine kamer..dus met een DVD / HD Recorder zou het opzich wel kunnen moet ik nog op bepaalde specificaties letten van de recorder mbt die upscaling??

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik weet niet of dit de juiste forumcategorie is (correct me if i'm wrong!)
Wat dacht je van het volgende keer op te zoeken en als je er niet uitkomt even navraag te doen. Wij modjes zullen je altijd graag van tevoren vertellen waar je terecht kunt, maar worden minder vrolijk van lukraak gedumpte topics met dit soort "disclaimer" erin :o

Verder is het zoals je in de registratievoorwaarden waar je je accoord EN bekend mee verklaarde op GoT de bedoeling dat je voordat je een topic opent op zoek gaat naar eerdere topics. Dit is een onderwerp waar al genoeg over geschreven is. Zoek eens die andere topics op...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.