Vista Mediacenter, muziek puinhoop.

Pagina: 1
Acties:

• acubricktop
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-04-2023
hee beste tweakers,

Sinds kort geniet ik een Acer idea 510 mediacenter met windows vista home premium.
Ik ben helemaal verzot van dit apparaat. met zijn digitale muziek uitgang kan ik pas echt genieten van mijn surround set.
Maar toen.
Cd-tjes die ik nu in mappen heb staan worden niet herkend in mediacenter.
Blijkbaar kijkt mediacenter niet naar de map van een album maar naar bv. de ''artiest naam''.
dus waar in werkelijkheid mooie orde heerst in mijn muziekmappen in windows verkenner, is er nu een totale chaos in het programma mediacenter. alles staat doorelkaar mappen met maar 1 nummer als inhoud, een volgend nummer in een andere map. klote gewoon. :(

Hoe kan ik nu op een eenvoudige manier zaken weer gerangschikt krijgen in mediacenter?
-Er bestaat hoop ik wel een proggie die dit voor mij kan.

Ben ik de enige met dit probleem?
-ik heb gegoogeld en op dit forum gezocht maar ik kom hier bijna niets over tegen.

alvast bedankt voor jullie reacties.

groeten chiel

[ Voor 0% gewijzigd door acubricktop op 09-02-2008 14:56 . Reden: vista staat niet tussen [] ]

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 08:33
ID-tags aanpassen. Dat kan met speciale software, maar ook met Vista Windows Media Player gaat dat erg makkelijk. Gewoon een hoop nummers selecteren en de gemeenschappelijke data bewerken vanuit de verschillende views. Ook zit er een functie in om albumgegevens rechstreeks van internet te downloaden. Veel werk in eerste instantie, maar je hebt er veel profijt van als je het doet. Ik ben er ook al een weekje of wat mee bezig (paar minuten per dag)

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:33
Tag&Rename zou je kunnen gebruiken. Die kan wel de map-naam in de ID-tag zetten, op de plek van album naam. Vergeet niet, als je de id-tags gaat invullen, ook de Album artist in te vullen, daar kijkt Media Center/WMP ook naar.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Ook goed getaggede albums worden soms door mediaplayer over verschillende mappen verdeelt. Dat gebeurt als je het automatisch van internet downloaden van albuminformatie aan hebt staan. Als mediaplayer een hit vind op een cd van jou, maar jij hebt een cd met een bonustrack en die bonustrack komt niet voor in de database waar mediaplayer zoekt, dan zal ie dit album verkeerd updaten met als gevolg dat je die bonustrack in een andere map ziet staan.

Je kan het beste handmatig je tags op orde brengen met een programma als mp3tag of tag&rename en die optie van automatisch bijwerken van windows mediaplayer uitzetten.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 08:33
Daar moet ik eens op letten dan, heb daar weinig problemen mee. Sinds ik mijn tags aan het bewrken ben werkt het erg goed, alleen in het begin zat ik te kloten toen ik niet in de gaten had van MCE albums sorteert op "artist album" en niet op het veld "album" (tenminste, daar zat voor mij de oplossing.

Als ik een album update via MP dan vraagt ie van onbekende nummers welke hij moet toewijzen, dus nummers die er niet bij staan (bonustrack zoals je voorbeeld) worden gewoon niet bijgewerkt volgens mij.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Klopt dat het probleem "bonustrack" overkomelijk is, door hem zelf even te taggen naar de tags die de rest ook gekregen heeft. Maar in sommige gevallen zal een albumnaam veranderd worden door Mediaplayer, omdat de naam uit de database niet overeenkomt met de albumnaam van je download of rip (bijvoorbeeld import of special edition erbij in de naam). En dan heeft je bonustrack een andere albumnaam en zal ie een ander mapje krijgen.

Ook met artiest kan dit gebeuren. Voorbeeld, Freddy Mercury met die operazangeres op het nummer Barcelona. Die heet of Freddy Mercury & Maria Callas - Barcelona.mp3 of Freddy Mercury - Barcelona (feat. Maria Callas). Bij die eerste naam van de mp3 (en gelijke tags) zal ie die kunnen gaan verwarren, mediaplayer zal het nummer misschien niet herkennen omdat de artiest niet gevonden kan worden. Oplossing is weer: zelf taggen.

Ik ben door dit gedrag van windows mediaplayer helemaal overgestapt op een andere mediaplayer en tagger.
Pagina: 1