Toon posts:

Dell poweredge 2550 automatische start-up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

We hebben onlangs een poweredge 2550 gekocht maar nu zitten we met een probleem,
Hij start automatisch op rond 3 uur 's nachts terwijl hij goed uit is gezet rond 23.30.
hoe lang tussen het uitzetten en het automatisch opstarten zit weet ik niet precies maar het zou rond 3 uur tussentijd moeten zijn.
De bios heb ik al helemaal na gelopen dat kan het dus al niet zijn.
Hij heeft een raid controler met backup batterij,
De pxe boots staan uit,
Er draait linux Debian 4.0 op

zou iemand mij hierbij kunnen helpen of is er nog iemand bij die dit probleem heeft (gehad).

b.v.d.

John Verstijlen

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Koppel je netwerkaansluiting ook gewoon eens los. Misschien dat er namelijk (per ongeluk) een Wake-on-Lan wordt gedaan. Als die niet opstart met de netwerkaansluiting afgekoppeld weet je in ieder geval dat het aan het netwerk ligt.

Verder als met Dell gebeld?

edit: groeten hoeft niet op GoT ;)

[ Voor 6% gewijzigd door rogierslag op 09-02-2008 15:20 . Reden: toevoeging ]

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:02
Wake-On-Lan lijkt mij inderdaad ook de oorzaak, dit moet uit te schakelen zijn in het BIOS.
Ook kan het zijn dat je server wordt gemonitord door een extern systeem, en zodra je server niet reageert, de stroom er af wordt gehaald, en er weer op wordt gezet (APC (al dan niet met UPS)), hiervoor zou je even bij je co-location provider moeten informeren.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Verwijderd

Topicstarter
Netwerk kabels heb ik eruit gehad en hij staat hier op eigen kantoor zonder ups atm vanwege juist dat opstarten. wel is mij opgevallen dat als je de stroom eraf haal en er opnieuw stroom opzet, zelfs zonder ups dat hij begint met opstarten. wake on lan ondersteund hij niet dus dat kan hem al niet zijn.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mag ik vragen waarom je uberhaupt een server uit zet? Niet echt de bedoeling van een "server".

Heb je gekeken naar de powersettings in de bios? Iets in de trend, powerfail --> turn on.

Mijn V&A

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:39

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > CSL

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1