Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:42
Beste Tweakers,

Ik draai al ruim een jaar met veel plezier Vista Home Premium (x64). Vorige maand weer eens alles opnieuw geformatteerd en een verse install gedaan. Sinds een week of twee loop ik tegen een vervelend probleem op.

Op een gegeven moment (totaal random) werkt internet niet meer. IE geeft dan meteen weer website niet gevonden. Het vreemde is dat volgens het netwerkcentrum van Vista ik gewoon nog verbonden ben met internet. Ook mijn downloads van torrents en nieuwsgroepen gaan gewoon door. Op het moment dat dus IE niet werkt kan ik ook geen mail meer binnen halen. Als ik gewoon wat random websites probeer te pingen is dat geen enkel probleem dat werkt gewoon.

Ik heb al vele dingen geprobeerd zoals:

- Winsock reset gedaan
- Vista Auto Tuning uitgezet

DNS probleem is het denk ik niet want dan zou ik niet kunnen pingen.
Ook al weet ik vrij zeker dat het niet aan mij modem ligt (andere PC's werken gewoon prima, overigens ook Vista machines) heb ik toch al een aantal malen de modem gereset zonder effect. Ook heb ik IE gedraaid zonder invoegtoepassingen maar ook geen effect.

Gerelateerde topics:
[Vista] Wel pingen, niet internetten
[Vista] Internet via IE onbereikbaar, pingen website/ip OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 13:45
Ik heb exact hetzelfde probleem. Mijn Torrents lopen gewoon door. maar alles wat de IE settings gebruikt lijkt er mee op te houden (Outlook, IE, een HTML plugin voor WMP, Windows Update).

Het zit werkelijk in de vista PC en niet ergens anders, als ik mijn XP laptop ernaast zet kan ik daar gewoon op doorinternetten wanneer de vista PC er mee ophoud.

Wanneer de vista PC er mee op houd kan ik ermee ook geen lokale adressen meer vinden (zoals bijvoorbeeld het IP adress van mijn router). Pingen is echter geen probleem.

Het verliezen van de internetverbinding is compleet willekeurig, en na een tijdje offtime (variabele tijd) gaat het ook gewoon weer goed.

Ik heb er wel een paar dingen over kunnen vinden idd, maar nog geen oplossing...

[ Voor 51% gewijzigd door kid1988 op 22-02-2008 11:12 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik stel voor om ff een andere browser te instaleren om te kijken of het gewoon nie aan IE ligt ..
(software downloaden op andere pc, op stikkie zetten en testen)
firefox b.v.

Dan weet je zeker dat het aan je IE ligt en niet de rest van je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-Tuup
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik heb ditzelfde probleem af en toe. Door opnieuw op te starten is het probleem verholpen. Erg vervelend af en toe!
En soms als ik bestanden wil downloaden (doel opslaan als), krijg ik een halve seconde het opslaan als scherm te zien, waarna het wegspringt. In taskmanager is dan het proces iuser.exe verdwenen. Dit probleem is op te lossen door een nieuw IE venster te openen.
Echter als IE geen internet meer heeft, is dit niet op te lossen door iuser.exe en iexplorer.exe te sluiten en opnieuw te openen. Vreemd probleem

edit: op een Vista Ultimate x86 versie bij de weg, dus het ligt niet aan de 64 bits versie

[ Voor 8% gewijzigd door Martijn-Tuup op 22-02-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
nou zul je zien, installeer je Opera ernaast, wachtend tot het weer voor komt, is er niets aan de hand.....
Het rebooten van Explorer helpt niet altijd.. het vreemde is dus, als je gewoon een poosje wacht dan is het probleem weer weg. heel vervelend als je wilt gaan debuggen of dingen testen, dan werkt het spontaan weer.

wat me echter ook opvalt is dat IE niet alle afbeeldingen meer rendert (als het internet wel werk)
ik heb al een keer IE gereset (bij internetopties kun je dat doen). volgens MS word dan IE helemaal gereset naar beginwaarden (gelijk aan een schone installatie). als dat zo is zit het probleem dus niet in IE...

[ Voor 32% gewijzigd door kid1988 op 22-02-2008 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zoiets ook een keer gehad met een hsdpa kaartje. , IE verrekte het om te werken . maar met firefox / opera was er niks aan de hand en werkte het snel en perfect. ;o

ik ben niet zo'n fan van IE teveel vreemde problemen mee.

ik blijf bij mijn standpunt =O firefox instaleren om zeker te weten dat het daadwerkelijk je internetexploder is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
Opera werkt ook niet als het probleem zich voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Laatst soortgelijke problemen bij iemand gehad.
Dit wel bij Vista Home Premium (32 bits), dus niet 64 bits.

Internet Explorer én Firefox werken niet, zowel voor HTTP als FTP.

- Ping, MSN, Limewire etc werkt allemaal
- DNS werkt dus.
- Firewall staat uit
- Geen Norton Internet Security actief (alleen McAfee virusscanner)

Oplossing:
OF System Restore uitvoeren naar een restore point van begin dit jaar
OF alle laatste geïnstalleerde Windows updates deïnstalleren

De problemen traden pas op nadat er Windows updates geïnstalleerd waren. Dus een mogelijke oplossing zou het deïnstalleren van recente updates zijn.
Volgens mij uiteindelijk alle updates van dit jaar weggehaald, en dat loste het probleem op.

Automatische Updates uitgezet, ét voilá. Een workaround.

Geen definieve oplossing dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
ok, dan lijkt het dus te worden veroorzaakt door een MS patch

ik heb SP1 RTM geinstalleerd om te kijken of dit iets oploste, maar dat deed het dus niet.

* kid1988 gaat op zoek naar een KB nummer die dit probleem heeft kunnen veroorzaken.

edit:

Zie op technet:
http://forums.microsoft.c...?PostID=2841303&SiteID=17
en HP:
http://forums12.itrc.hp.c...28353475&threadId=1168691

zelfde probleem, met workaround die door speed24 werd genoemt.
op de HP site staan wat KB nummers vermeld

volgens het forum van HP is de volgende update de veroorzaker:
Security Update KB939653
het schijnt echter te zijn dat je deze update niet goed kunt verwijderen en dat het verwijderen ervan ervoor zorgt dat andere programma's geen toegang meer hebben tot het internet

tot nu toe lijkt nogsteeds de enige oplossing System Restore of een clean install en automatische opdates uitschakelen.

[ Voor 79% gewijzigd door kid1988 op 22-02-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je nod32 er op? zo ja dan ligt het hoogstwaarschijnlijk daar aan.
had in het begin ook een keer dat niks meer werkte moest je een instelling in nod32 veranderen en dan was het goed

http://gathering.tweakers...message/27931132#27931132

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
ik heb wel NOD32, maar hetgeen wat beschreven staat in het andere topic kan ik niet vinden. gaat dat wellicht om NOD32 2.7? ik draai namelijk 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kid1988 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:29:
ik heb wel NOD32, maar hetgeen wat beschreven staat in het andere topic kan ik niet vinden. gaat dat wellicht om NOD32 2.7? ik draai namelijk 3.0
daar gaat het om 2.7 ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
ik heb om eerlijk te zijn geen last meer gehad van het probleem sinds mijn vorige post. heb echter niets meer veranderd of geprobeert sinds is opera weer heb verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 15:00
Hallo,

Ik zit dus ook met het probleem dat mijn internet om de zoveel tijd gewoon uitvalt :S.
Na het rebooten van de pc doet ie het weer.
Ik draai Vista Ultimate 32 bit.
Dat met Nod32 wilde ik wel proberen maar ik heb Internet Security suite en als ik rechtsklik op het icoontje zie ik geen IMON staan.

Dus wat denken jullie zou het echt aan Nod32 liggen? of zal ik gewoon alle vista updates verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:13:
Hallo,

Ik zit dus ook met het probleem dat mijn internet om de zoveel tijd gewoon uitvalt :S.
Na het rebooten van de pc doet ie het weer.
Ik draai Vista Ultimate 32 bit.
Dat met Nod32 wilde ik wel proberen maar ik heb Internet Security suite en als ik rechtsklik op het icoontje zie ik geen IMON staan.

Dus wat denken jullie zou het echt aan Nod32 liggen? of zal ik gewoon alle vista updates verwijderen?
kameraad van me had het ook en die had iets met mapopties gedaan of zo. geen idee wat precies, misschien dat je wat op internet kan vinden. het lag iig niet aan de updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ja ik heb me dus al verrot gezocht op internet maar kan weinig vinden helaas.
Het is echt een irritant klote probleem, omdat je dus telkens moet rebooten -_-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb nog steeds een bloedhekel aan het woord 'probleem' in topictitels :+

Er zijn ongeveer 318.132 resultaten, verdeeld over 7954 pagina's.
Er is gezocht op: probleem

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
LoL ja het lijkt wel of de wereld alleen maar uit problemen bestaat :P.
Maar problemen zijn er om opgelost te worden al lijkt het dat dit haast niet op te lossen is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met Vista Home Premium x64.

Alhoewel bij mij MSN dan ook offline gaat (dus niet alleen IE en Windows Mail).

Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag (hopelijk is het in Vista SP1 opgelost, maar vrees het ergste)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Msn gaat bij mij inderdaad ook offline, niet echt offline maar als ik dus iets wil schrijven naar iemand dan zegt ie dat het niet verzonden kan worden.
Dus ik denk dat we hetzelfde probleem hebben. En iemand die een oplossing biedt is goud waard :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien heb ik de oplossing
kameraad van me heeft in configuratischerm->netwerkcentrum en dan bestanden delen op uitgeschakeld gezet en toen deed ie het bij hem in een keer weer.
en hij heeft die security update er ook afgehaald maar weet niet of dat ook een veroorzaker is.
hoop dat t hier mee werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ik vraag het me af of dit om hetzelfde probleem gaat maar we kunnen het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem met Windows Home Premium 32bits. Pingen gaat prima. Zelfs m'n lokale webserver geeft geen pukkel meer. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Mensen ik heb de oplossing gevonden voor mijn probleem.

Ik heb mijn pc nu een paar dagen continu aan staan en heb nog niet hoeven rebooten!!!!!
Echt geweldig nieuws, waar het probleem precies door komt zal ik nog even uitzoeken maar ik zal in ieder geval opsommen wat ik heb gedaan wat schijnbaar lijkt te werken.

- Config. scherm > netwerkverbindingen > Rechtermuisknop op je Lan-verbinding > Internet Protocol versie 6 (TCP/IPv6) uitvinken [dit had ik reeds al gedaan maar had niks geholpen, desondanks toch uit gelaten.]
Ook heb ik "Bestands- en printerdeling", "Link-layer Topology Discovery Responder" en "I/O stuurprogramma voor Link-layer Topology Discovery..." uitgevinkt.

- En vervolgens op het tabblad 'Delen' ernaast geklikt en "Andere netwerkgebruikers mogen verbinding maken via de internetverbinding van deze computer" uitgevinkt, hiervan denk ik dat deze het probleem heeft opgelost, dit weet ik echter nog niet 100% zeker.

Dus voor een ieder die dit probleem (internet valt uit en werkt pas weer na rebooten pc) ook heeft, probeer dit want bij mij heeft het dus gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:42
Ik heb na het installeren van SP1 voor Vista er geen last meer van. Weet verder dus niet waar het aan lag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Sp1 voor vista wanneer is die uitgekomen dan want volgens mij heb ik die nog niet.
Waar heb je die gedownload? En zijn er veel verbeteringen toegepast?

[ Voor 15% gewijzigd door Blueflame_Core op 07-03-2008 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is bovenstaand probleem verholpen door de ICS service (Internet connection sharing) te disabelen.

Zie hier meer: http://forums.microsoft.c...x?PostID=993323&SiteID=17
Pagina: 1