Toon posts:

Uitval PC Bizar! Wie o wie heeft de oplossing??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hoogstwaarschijnlijk een zeer complex probleem.. en het gaat niet over rozen kan ik je zeggen, het is BIZAR :s

Ik heb een pc die uitvalt (een reset geeft) als je of internet gebruikt, of aan het downloaden bent!

Ik had voorheen een AMD computer, socket A, 3.2 Ghz met 1GB ram geheugen. Dit WS had al het uitvalprobleem. Ik dacht dat het evt, lag aan mijn moederbord of aan mijn voeding. Het was al een oudere pc dus wou ik er niet al te veel geld in steken, dus deze pc heb ik weggedaan.

Ik heb een compleet nieuwe pc gebouwd, en het was voor mij niet eens meer een optie dat deze pc ook zou gaan uitvallen, het is immers een gloednieuwe pc!

De specs van deze PC zijn;
• Asus Moederbord P5K
• Intel Core 2 Duo E6850 3.00 GHz, 1333 MHz, 4 MB , Boxed
• Zalman ZM500-HP 500 Watt, 20- En 24-pins
• KingstonValueRam PC 6400, 2x 1024MB NON ECC
• XFXVGA GeForce 8800GTS, 640MB

Tot mijn grootste verbazing, (en nachtmerrie) EXACT hetzelfde probleem!!! Een gloednieuwe pc, ik heb nieuwe stopcontacten gebruikt, zelfs met een verlengkabel naar een ander stopcontact wat eveneens ook geaard is.

Uit wanhoop dacht ik de storingsfactor te hebben gevonden, het NETWERK, misschien is er een overvoltage op het KPN netwerk?! De pc valt immers alleen uit wanneer de netwerkstekker erin zit, en als ik aan het downloaden ben!! Dus wat heb ik gedaan.. ik heb mijn verbinding draadloos gemaakt, nu MOET het probleem wel opgelost zijn.. anders rust er een vloek ofzo op mijn huis!

Je kan het jezelf wel bedenken, het probleem was met al deze handelingen, NIET OPGELOST, vervolgens heb ik een UPS aangeschaft………. Wederom GEEN verbetering, mijn PC valt nog steeds uit!!!!

WEET IEMAND een oplossing??, moet ik soms verhuizen???

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Het is inderdaad een bizar probleem 8)7

Het enigste wat ik kan verzinnen wat het zou kunnen wezen dat het een software matig probleem is. Download Ubuntu 7.10 (of een andere linux distro die je kan booten vanaf cd, knoppix) en boot deze vanaf cd en kijk is als je dan op het internet gaat of je pc ook uit valt, dan weet je in al beter waar het probleem zit. Als de computer dan niet uit valt dan zou je kunnen denken aan software gaan verwijderen, services uitschakelen etc tot dat het probleem zich niet meer voordoet en je dus weet welke stukje software het probleem veroorzaakt.

Knoppix: ftp://ftp.knoppix.nl/pub/os/Linux/distr/knoppix/KNOPPIX_V5.1.1CD-2007-01-04-EN.iso
Ubuntu: http://ftp.snt.utwente.nl/pub/linux/ubuntu-releases/gutsy/ubuntu-7.10-desktop-i386.iso
...
...

[ Voor 25% gewijzigd door maxjuh op 09-02-2008 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
maxjuh schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:17:
Het is inderdaad een bizar probleem 8)7

Het enigste wat ik kan verzinnen wat het zou kunnen wezen dat het een software matig probleem is. Download Ubuntu 7.10 (of een andere linux distro die je kan booten vanaf cd, knoppix) en boot deze vanaf cd en kijk is als je dan op het internet gaat of je pc ook uit valt, dan weet je in al beter waar het probleem zit. Als de computer dan niet uit valt dan zou je kunnen denken aan software gaan verwijderen, services uitschakelen etc tot dat het probleem zich niet meer voordoet en je dus weet welke stukje software het probleem veroorzaakt.

Knoppix: ftp://ftp.knoppix.nl/pub/os/Linux/distr/knoppix/KNOPPIX_V5.1.1CD-2007-01-04-EN.iso
Ubuntu: http://ftp.snt.utwente.nl/pub/linux/ubuntu-releases/gutsy/ubuntu-7.10-desktop-i386.iso
...
...
Tnks! Dat is idd een goede test oplossing! Ga ik zeker proberen!

• Skevdude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-01 10:40
Ik denk inderdaad ook dat het in je software zit. Je hebt niet heel toevallig dezelfde windows-installatie cd gebruikt voor deze pc en je oude pc? ;-) Ik zou ook eens opnieuw opstarten bij een BSOD uitzetten en kijken wat deze te melden heeft (als je die krijgt)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Eigenlijk het eerste dat in mij opkomt: Heb je ook nog oude componenten uit je oude PC hergebruikt?

Probeer verder anders eens een losse netwerkkaart (zo'n Realtek prut ding voor 10 euro)

En verder, welke software gebruik je? Wat zegt taskmanager over je load wanneer je download etc.

Verwijderd

Topicstarter
Skevdude schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:21:
Ik denk inderdaad ook dat het in je software zit. Je hebt niet heel toevallig dezelfde windows-installatie cd gebruikt voor deze pc en je oude pc? ;-) Ik zou ook eens opnieuw opstarten bij een BSOD uitzetten en kijken wat deze te melden heeft (als je die krijgt)
Nou, het besturingssysteem is compleet anders.. Ik had op mijn vorige pc XP draaien, nu gebruik ik windows vista.. Ik heb wel misschien één of twee programma's die ik ook op mijn vorige pc draaide.. virusscanner en misschien nero ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:24:
Eigenlijk het eerste dat in mij opkomt: Heb je ook nog oude componenten uit je oude PC hergebruikt?

Probeer verder anders eens een losse netwerkkaart (zo'n Realtek prut ding voor 10 euro)

En verder, welke software gebruik je? Wat zegt taskmanager over je load wanneer je download etc.
Ik heb geen oude hardware hergebruikt... ik heb nu onboard netwerkkaart uitgezet, en een PCI Wlan kaart (nieuw) van Linksys die ik gebruik voor mijn nieuwe netwerk..

De netwerkload geeft geen gekke dingen aan, hij slaat uit naar 3% ofzo als ik aan het downen ben..
Ik heb zelfs van provider gewisseld.. van KPN naar orange.. en het uitvallen blijft hetzelfde..

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:46
Die virusscanner... probeer eens zonder (dus helemaal verwijderen, of totaal uitzetten)?

Verwijderd

Topicstarter
Killzone schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:45:
Die virusscanner... probeer eens zonder (dus helemaal verwijderen, of totaal uitzetten)?
Ik heb de virusscanner eraf gegooid, NOD32, en grabbit.. en ga verder met newsleecher! Tot nu toe is hij niet meer uitgevallen!! :) _/-\o_ misschien wel geluk, ik zal het snel merken!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:46
Ik denk dat het te maken had met die virusscanner, aangezien je die had meegenomen, hij is verbonden met internet, en je gaf aan dat het probleem zich voordeed wanneer je op internet zat, en aan het downloaden was. Mischien gewoon een brakke virusscanner oid?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 13:39

weebl

YARR!

Wel slordig dan dat een stuk software zulke invloed kan hebben op de hardware...
Pagina: 1