Xbox Live: Oude xbox 1 account niet meer te activeren

Pagina: 1
Acties:

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 00:01
Ben inmiddels een week bezig met het volgende probleem:

Sinds kort heb ik een Xbox 360. In het verleden heb ik een aantal maanden een Xbox Live account gehad op mijn Xbox 1 (in 2004). Nu wil ik deze account en bijbehorende gamertag (Schweino) weer gebruiken op de Xbox 360. DE Xbox 360 geeft aan dat deze tag al in gebruik is (door mezelf natuurlijk) en dat ik de account + tag kan migreren naar de Xbox 360. Wanneer ik daar voor kies wordt me gevraagd om enkele van mijn gegevens (naam, laatste 4 cijfers van mijn postcode, telefoonnummer en postcode). Nadat ik dit allemaal netjes heb ingevuld krijg ik de melding dat er iets niet klopt aan mijn gegevens. Vervolgens ben ik een paar uur in de weer geweest met de Xbox helpdesk, waarbij de conclusie was dat mijn gegevens correct zijn ingevoerd, maar omdat mijn Xbox 1 live account inactief is ik deze alleen weer op een xbox 1 kan activeren. Vervolgens zou ik de actieve account kunnen migreren naar de Xbox 360.

Vervolgens heb ik ergens een oude xbox 1 opgegraven en aangezien ik deze specifieke xbox nooit voor Live had gebruikt (ik heb er meerdere gehad) moet ik hierop ook mijn account importeren (migreren). Nadat ik weer al mijn gegevens had ingevuld, is het op de xbox 1 wel gelukt.

"Mooi" dacht ik, kan ik m'n gamertag weer activeren op de xbox 1 en vervolgens migreren. Helaas is dat niet het geval. Bij het aanmelden met m'n gamertag op de xbox 1 krijg ik een bericht te zien dat mijn account is gedeactiveerd en ik een nieuwe account aan dien te maken.....

Wederom gebeld met de Xbox helpdesk, en volgens de medewerker daat zit het als volgt:

Omdat ik mijn account sinds 2004 niet meer heb gebruikt is deze gedactiveerd. Een gedeactiveerd account kan nooit meer worden geactiveerd. De daaraan gekoppelde gamertag blijft onbeschikbaar voor nieuwe registraties, omdat deze gekoppeld blijft aan mijn gedeactiveerde Xbox Live account.

Snappen jullie het nog? Ik vindt het een vreemd systeem dat je een gedeactiveerde account nooit meer kan activeren. Nu zou je zeggen "doe niet zo moeilijk en registreer een nieuwe tag". Dat heb ik ook gedaan, maar ik zou geen Tweaker zijn als ik uit principe niet zou proberen om mijn oude tag weer terug te krijgen ;)

Ik vroeg me dan ook af of er soortgelijke ervaringen bekend zijn en de eventuele oplossingen die daarbij horen.

Verwijderd

Aangezien dit geen game of discussie is: -> Spielerij - Problemen & Vragen :)

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik heb aantal andere mensen gezien op andere forums met hetzelfde probleem. Schijnt dat als je account eenmaal de-activated raakt hij nooit meer kan worden geactiveerd. Schijnbaar is dit een policy die Microsoft bedacht heeft en ook niet te veranderen is.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD