Toon posts:

Subtitles in DVD Studio

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views

Verwijderd

Topicstarter
Halloo,

Ik heb zojuist DVD studio geinstalleerd, maar helaas kan ik geen ondertitlels importeren, zie screen.

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/44433phpdvMnKC.png

Het zou vast komen omdat hij geen .srt ondersteund, maar wat ondersteund hij wel, en hoe kan ik mijn .srt bestand naar dat formaat omzetten? Thnx

(Bewerkt door Vice City om 10:18, 9-02-2008)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

DVD Studio gebruik STL-bestanden welke ook nog informatie over de opmaak bevatten. Het is niet zo heel moeilijk om een scriptje te schrijven waarmee je de ondertitels om kan zetten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Johnny schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 10:36:
DVD Studio gebruik STL-bestanden welke ook nog informatie over de opmaak bevatten. Het is niet zo heel moeilijk om een scriptje te schrijven waarmee je de ondertitels om kan zetten.
Hmm bedankt, ik heb de tekst van de .srt bestand gekopieeerd, en geplakt in tekstedit, vervolgens opgeslagen als .stl

Helaas kan hij hem nu nog steeds niet importeren. Een scriptje schrijven? Kost dat veel tijd, en is dat lastig?

kan een programa het niet gewoon om zetten?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 10:37:
[...]

Hmm bedankt, ik heb de tekst van de .srt bestand gekopieeerd, en geplakt in tekstedit, vervolgens opgeslagen als .stl

Helaas kan hij hem nu nog steeds niet importeren. Een scriptje schrijven? Kost dat veel tijd, en is dat lastig?

kan een programa het niet gewoon om zetten?
Een scriptje schijven is binnen een paar uur gedaan, het enige dat je moet doen is zorgen dat dit wordt omgezet:
code:
1
2
3
1
00:00:06,649 --> 00:00:09,369
subtitle text

naar:
code:
1
01:00:06:00 , 01:00:09:00 , subtitle text

Waarbij het belangrijk is dat bij een SRT het laatste getal in milliseconden is (1000 per seconde), en bij STL met timecodes werkt en het dus het nummer van het frame is (25 per seconde).

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Johnny schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 10:47:
[...]

Een scriptje schijven is binnen een paar uur gedaan, het enige dat je moet doen is zorgen dat dit wordt omgezet:
code:
1
2
3
1
00:00:06,649 --> 00:00:09,369
subtitle text

naar:
code:
1
01:00:06:00 , 01:00:09:00 , subtitle text

Waarbij het belangrijk is dat bij een SRT het laatste getal in milliseconden is (1000 per seconde), en bij STL met timecodes werkt en het dus het nummer van het frame is (25 per seconde).
Woww. een paar uur, ik ga echt geen uren een .srt omzetten, dan kan ik net zo goed alles met Ulead doen @ Windows |:(

Is er geen programma die dat kan?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:31
Zoals ook al uit je eerdere topics bleek, verwachten we op GoT wat meer inzet :).

In je eerste topic over dit onderwerp is al uitgelegd dat je met ffmpegX het kan omzetten in DVD formaat incl. ondertitels. Daarna kun je met iDVD een menu en andere dingen toevoegen, waarna je het op DVD brandt.

GoT is niet je persoonlijk helpdesk waar je naar eigen wens vragen kunt blijven dumpen. Het is geven en nemen. Dit is nu al je derde topic over dit onderwerp, terwijl in het eerste topic de oplossing al is gegeven. Nogmaals, lees de FAQ Apple Talk (APL) (Updated 9 Oktober 2006) & Het algemeen beleid door. Zodat je weet wat we van je verwachten en (vooral) wat je niet moet doen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.