Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers

ik had een week geleden een systeem samengesteld en was van plan met nog iemand een pc te gaan samen stellen. we kwamen al heel snel op een probleem namelijk dat de dvd brander niet kon worden aangesloten, dit probleem was trouwens snel op gelost door zo'n IDE sata convertertje te gebruiken.
maar nu heb ik een vraag aan jullie het moederbord (asus p5k pl) heeft geen vga ingang dus ik kan er geen monitor aansluiten, weten jullie wat ik nu moet doen??
ik had zelf al bedacht er even een videokaartje in te zetten maar daar heb je drivers voor nodig en dat kan ik toch niet op een lege pc zetten?

alvast hartlijk bedank barry

Verwijderd

Je moet inderdaad gewoon een videokaart in de pc plaatsen. Als je windows installeerd zal hij die kaart gewoon laten werken. Als het een moderne kaart is zitten de drivers meestal al in windows maar het is aan te raden zodra windows is geinstalleerd even op de site van de fabrikant een nieuwe driver te downloaden en te installeren

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik gewoon de videokaart erin doe (ati 9250 le) dan heb ik beeld en dan kan ik gewoon xp installeren

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Er zal sowieso beeld uitkomen. Alleen (soms) niet op de maximale resolutie van je scherm en zonder 3D versnelling. Geen zorgen maken, tho, op internet zou je probleemloos moeten raken om zo de drivers te downloaden.

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb het welleens gehad dat toen ik in mijn pc even die videokaart er moest indoen dat ik geen beeld had totdat ik de drivers had geinstlleerd

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 07:09:
nou ik heb het welleens gehad dat toen ik in mijn pc even die videokaart er moest indoen dat ik geen beeld had totdat ik de drivers had geinstlleerd
On-board VGA uitschakelen ;)

Verwijderd

OMG. Ik moest eerst 3 keer lezen om duidelijk te krijgen dat TS geen grapje maakt.
Hint: welkom op GoT (zie dat je vandaag gereigstreerd hebt). Voor simpele vragen, gebruik de FAQ en de search optie.
Verder is dit (met alle respect) een behoorlijke basic vraag en wordt je op GoT geacht minimaal aan te geven wat je zelf al uitgevogeld had voordat je er niet meer uit komt.

back ontopic: als je mobo geen VGA aansluiting heeft, wordt je inderdaad geacht een losse videokaart in de daarvoor bestemde sleuf te prikken. Dit staat ook netjes in de handleiding welke bij je mobo zit, bij Asus in 9 verschillende talen notabene...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 07:09:
.... en hoe heb je die drivers dan geinstalleerd zonder beeld? :O

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-03 12:23
ik had zelf al bedacht er even een videokaartje in te zetten maar daar heb je drivers voor nodig en dat kan ik toch niet op een lege pc zetten?
Oh, en waarom zijn er dan uberhaupt mobo's zonder integrated graphics? ;)

Nee hoor, de losse kaart wordt automatisch herkent door je mobo als een display device en het beeld zal dan ook, als alles goed gaat, door je graka worden verwerkt. Wanneer je het OS geinstalleerd hebt, moet je wel even de échte drivers van inet/cd plukken en installeren, anders kun je niet gamen en bewegen de vensters schokkerig.
dus als ik gewoon de videokaart erin doe (ati 9250 le) dan heb ik beeld en dan kan ik gewoon xp installeren
Met alle respect, maar ik zou die kaart echt nevernooitniet aaraden. Het ding is enorm outdated en je kunt er veel beter een nieuwer model instoppen. Voor dat geld heb je al een Sapphire HD2400XT. Lijkt me duidelijk.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Bitage schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:06:
Met alle respect, maar ik zou die kaart echt nevernooitniet aaraden. Het ding is enorm outdated en je kunt er veel beter een nieuwer model instoppen. Voor dat geld heb je al een Sapphire HD2400XT. Lijkt me duidelijk.
Sterker nog: Ik weet niet hoe hard je op een ATI Radeon 9250LE wilt gaan meppen met een hamer, maar iets zegt me dat AGP niet bepaald hetzelfde is als PCI-Express :+

Maar 1 tip, ga gewoon goed VOOR het samenstellen bedenken wat je nodig hebt. Kies dan een goed moederbord en download alvast de handleiding van de website. Kijk en schrijf verder ook alle aansluitignen op.

Ga dan pas de rest van je systeem vaststellen:
- CPU: ondersteund mijn mobo de CPU wel
- Geheugen: Moet ik DDR, DDR2 of DDR3 en wat is de max
- Videokaart: Heeft ie al onboard, heb ik AGP of PCI-Express
- DVD en Hardeschijf: Heb ik IDE aansluitignen of SATA aansluitingen. Of heb ik beide, en heb ik ook genoeg voro nog meer?
- Voeding: Hoeveel heeft het systeem ongeveer nodig

Door goed te lezen en te kijken wat voor aansluitingen er op zitten kun je je veel verassingen besparen. Bij een PC is het zo dat wanneer iets past ook goed zit. Maar zolang je spul haalt dat neit past wordt het lastig...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:50

Thandor

SilverStreak

Een onboard videochip geeft beeld tijdens de P.O.S.T, waarom zou een insteekkaart dit niet doen?

Anyways, dit is wel vrij basic en derhalve gaat het topic op slot ;). Wij verwachten enige eigen inzet van de gebruikers. Het Het algemeen beleid is daar vrij duidelijk in :). Ik raad je dus aan om deze eens door te lezen.

[ Voor 33% gewijzigd door Thandor op 09-02-2008 19:04 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.