Toon posts:

[Asus8800GTX] Display probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe pc inmekaar gezet, waarvan de volgende configuratie van toepassing.

Antec 900
Zalman ZM600-HP voeding
Asus P5N32-E SLI nForce 680i Mobo
Asus 8800 GTX 768 MB vidkaartje
Intel Core 2 Quad 6600, 2.4 Ghz
Corsair Twin xms2 2GB DDR2 800 mhz geheugen
320 GB harde schijf Sata
Windows Vista Home Premium 32b
Niet overgeclocked.

nvidia Display Drivers geupdate naar 169.10 beta(andere versies ook geprobeerd)
nvidia hotfixes voor windows Vista 32 bit geinstalleerd en elk andere update die er was voor win. vista.

Goed aangezien dit voor mij een nieuw systeem is, stuit ik toch op een probleem. om het systeem is goed te testen heb ik universe at war maar es gekocht, settings op High, 4x FSAA. ondertussen in de background toch maar even Nvidia System monitor aan(zegt dat de warmte rond de 50-60 graden zit idle) om de warmte is te controleren tijdens het gamen.

Maar na een redelijk tijdje gamen, best kort nog eigenlijk. uurtje of 2 maximaal krijg ik een error.
Het beeld wordt zwart en me monitor valt uit. Pc blijft nog wel aan, want hoor het geluid van de game nog wel gewoon spelen. Gereboot. Pc weer normaal. Drivers verwijdert en geupdate. naar de beta drivers op de nvidia website. 168 volgens mij.

Daarna WoW gaan spelen, na ongeveer weer 2 uurtjes kreeg ik een blue screen in vista die zij dat mijn Video Display Drivers gecrashed waren, wat tijdens het proberen te herstellen in een reboot van de pc terecht kwam. Vreemd. Hierna dus weer drivers verwijdert en geupdate. Deze keer met de Drivers die te vinden waren voor deze kaart op de Asus website. Dit zijn de 169.10 drivers voor windows Vista 32 bit.

Probleem bestaat nog steeds. why?

Ik heb toen maar es even op internet gezocht maar dan kon ik niet echt relevante informatie vinden rond dit probleem. Zelf nog even op tweakers.net gezocht maar daar werdt ik ook niet veel wijzer van.

Hopelijk hebben jullie enig idee?

trouwens, met 3dmark06 krijg ik maar rond de 10k punten in dit systeem, klopt dat ongeveer?

Met vriendelijke Groet,

Ricardo.

een foto van mijn kast + inhoud is hier te bekijken.
http://img.photobucket.com/albums/v312/icericcy/DSC00055.jpg

Verwijderd

Hmm, de PSU kotst zijn warmte uit richting buiten als ik het goed zie. Geen garantie voor stabiliteit omdat je een klein vacuum krijg omdat hij onder zit (stromingsleer)

Een videokaart en zeker jouw kaart heeft verse koele lucht nodig en dan zou ik die outtake fan naar binnen laten blazen via de voorkant.

Dit is waarschijnlijk een hitteprobleem.

Dat viel me meteen op ;)

Is dat boven op je kast een in-take?

Warmte stijgt naar boven en daar moet je gebruik van maken, dus als die grote fan achtig iets boven op je kast wordt omgekeerd spuugt hij alle warmte meteen de goede kant op. (in je convectiestroom in de kamer, prima). Derest in-take maken, dus ook de voeding als je dat kunt.

Conclusie: Ik zou jouw airflow precies andersom willen zien.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 08:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 08:30:
Hmm, de PSU kotst zijn warmte uit richting buiten als ik het goed zie. Geen garantie voor stabiliteit omdat je een klein vacuum krijg omdat hij onder zit (stromingsleer)

Een videokaart en zeker jouw kaart heeft verse koele lucht nodig en dan zou ik die outtake fan naar binnen laten blazen via de voorkant.

Dit is waarschijnlijk een hitteprobleem.

Dat viel me meteen op ;)

Is dat boven op je kast een in-take?

Warmte stijgt naar boven en daar moet je gebruik van maken, dus als die grote fan achtig iets boven op je kast wordt omgekeerd spuugt hij alle warmte meteen de goede kant op. (in je convectiestroom in de kamer, prima). Derest in-take maken, dus ook de voeding als je dat kunt.

Conclusie: Ik zou jouw airflow precies andersom willen zien.
Hij heeft een 900, die is gemaakt voor koeling en heeft standaard al o.a. een 200mm intake. Ik denk niet dat koeling het probleem is :P

Verwijderd

Topicstarter
er zitten standaard 4 fans in de antec 900, 1x 200 mm en 3x 120 mm. 2 in de voorkant, 1 boven en 1 achter. die achter in zit trekt alle warmte naar buiten, die voorin en boven sturen verse lucht de kast in. Volgens de manual van de kast moest de voeding er zo in. Ik kan eventueel nog 1 naast de videokaart en in het centrum van de kast plaatsen van 120 mm. maar dat is niet nodig want te warm wordt hij niet.

Het probleem bij mij is dat vista blijft kotsen dat het een display driver probleem is. Ik snap alleen niet waarom. Ik weet dat ik beta drivers gebruik en dat het probleem daar kon liggen maar aangezien hij het ook doet bij de niet beta drivers maakt het voor mij een compleet raadsel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:51:
[...]

Hij heeft een 900, die is gemaakt voor koeling en heeft standaard al o.a. een 200mm intake. Ik denk niet dat koeling het probleem is :P
Ik denk het toch wel om eerlijk te zijn. Goed lezen en goed kijken en weten dat warmte naar boven gaat en de term turbulentie nog niet meegemaakt in een vliegtuig. Nah, hetzelfde dus. Er komen stroomingslussen in zijn systeem en dat verstoord de boel aanzienlijk.

Experiment.

Zetje radiatoren aan en zet er een ventilator bij in de tegenovergestelde richting: Op hoofdhoogtre bloedheet, onder turbulentie en boven de koude.

Laat ik het zo zeggen dat ik het meteen even zal regelen mocht het mijn systeem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De voedig geeft zijn warmte naar buiten uit. De ventilator op de voeding geeft koeling aan de Heatpipe gedeelte welke zijn warmte loost aan de achterkant van het systeem, daar zit namelijk ook nog een roostertje. De kast zelf is gemaakt voor cooling. Namelijk de zijkant, voorkant, achterkant en bovenkant zijn gerasterd(gaatjes) om de warmte weg te laten gaan en koude lucht aan te voeren. Dus ik denk niet dat het de cooling is. onder een stresstest van 3dmark bleef de temparatuur ron de 60-70 graden van de gpu. en idle rond de 53-55 graden.

Ondertussen doet het probleem zich echt nog steeds voor. vandaag weer even testjes gedaan met verschillende hardware configuraties (incl jouw cooling idee) en het probleem doet zich nog steeds voor.

In Universe at war, na een tijdje een rare hang van het geluid en dan uitval van het beeld, waarna het beeldscherm op non actief gaat. daarna speelt het geluid weer gewoon verder af alleen heb ik geen beeld.

Nog neit weer getest in WoW, maar ik ga vanmiddag maar es terug op de standaard bij de videokaart geleverde drivers om te kijken of dat wat doet.

Iemand verder nog suggesties of een idee van wat het is?
Pagina: 1