logos van zenders die inbranden op plasma tv

Pagina: 1
Acties:

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hey, Ik heb sinds kort n plasma tv, 50inch van samsung, en k weet van inbranden af, alleen... Hebben veel zenders een hagelwit logo wat nooit van plaats veranderd, en je raadt het al, na n paar uurtjes tmf of film 1 of welke andere zender dan ook met n helder logo staat dat logo erin gefikt. Na een tijd zwart wit patroon draaien is het weer weg.
Maar zo branden er iedere dag wel n paar zender logos in. F*qt dat je tv niet heel erg up als dat zo iedere dag gaat jaren lang? Ik heb mn pixel verschuiving nu al 3 pixels en om de minuut staan maar dat verhelpt t niet.

Zijn er hier ook meer mensen die t zelfde probleem hebben, en zo ja wat doen jullie om ervoor te zorgen dat je tv over 5 jaar nog steeds goed is?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-02 13:25
Ik heb hetzelfde gehad met een pioneer plasma, terugbrengen die TV en een nieuw model uitkiezen (zelfde type zal weinig nut hebben).

Daarnaast moet je, vooral in het begin, erg voorzichtig zijn met plasma's. De plasma cellen verouderen de eerste 100tal uren namelijk het snelst. In die periode moet je het contrast en de helderheid van de TV wat naar beneden bijstellen.

Verwijderd

Nieuwere type plasma schermen zouden geen last moeten hebben van in branders, wel wordt aangeraden om in de eerste 200 branduren het contrast van het scherm lager te zetten.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:35
Dat is geen inbranden (dat is permanent), maar image retention. Heb dat ook (en vast iedereen met een plasma) door het nagloeien van de fosfor. Valt alleen op bij een zwart beeld in mijn geval (ook een Samsung) en vind het ook niet storend, maar de eerste keer was wel even schrikken ;)

Het wordt wat anders als je constant het zelfde beeld, uren en uren, dagen en dagen achter elkaar laat staan. Gelukkig is er zoveel reclame op TV tegenwoordig dat dat vast niet voor zal komen :+

[ Voor 25% gewijzigd door Speedy op 09-02-2008 17:09 ]

Flickr | Lego collectie

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:19
Heb hier zelf een Panasonic plasma staan, maar heb hier geen last van. Bij ons staat de tv soms uren op dezelfde zender maar geeft dan geen nabeeld of iets dergelijks.

Als je nog kunt zou ik dus ook de tv omruilen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

AUD -> VID

Ontopic: Heb zelf ook een Panasonic Plasma, en deze heeft hier vrijwel geen last van. Er willen wel eens logo's blijven steken, maar dan valt het vrijwel niet op en het trekt langzaam weg.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:34
Ik heb ook een plasma maar mij is helemaal nog niet opgevallen

• blacknoise
Ik hoop dat t dat image retention is. Zou goed kunnen. Want toen ik de volgende ochtend de tv aanzette was t helemaal weg. Bij mij valt juist op bij wit of licht beeld. Op de samsung zit zon zwart wit veeg modus om inbranden tegen te gaan (misschien dus om retention tegen te gaan) En dan valt t op in t witte gedeelte. Dat van t contrast had k ook gevonden, en nu staat dat n iets onder de 50

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-02 18:48
blacknoise schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 04:27:
Ik hoop dat t dat image retention is. Zou goed kunnen. Want toen ik de volgende ochtend de tv aanzette was t helemaal weg. Bij mij valt juist op bij wit of licht beeld. Op de samsung zit zon zwart wit veeg modus om inbranden tegen te gaan (misschien dus om retention tegen te gaan) En dan valt t op in t witte gedeelte. Dat van t contrast had k ook gevonden, en nu staat dat n iets onder de 50
Denk dat het contrast wel veel zou doen, opzich zou een plasma er tegen moeten kunnen, maar helaas hebben bepaalde merken er nog wel eens problemen mee.

Heb ook een panasonic, en nog geen last gehad. (maar heb dan mijn contrast ook onder de helft staan, dit ook met name omdat de tv nog niet 200 uur heeft gedraait)

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Wat je ook kan doen, is de tv een paar nachten met hoog contrast op 'sneeuw' te zetten. Dan worden de plasmacellen 'ingewerkt' (in feite branden ze wat in) waardoor je minder kans op inbranding zou moeten hebben.

Ik heb met mijn Hitachi (1024x1080 alis panel) overigens helemaal geen last van inbranden of image retention.

Groetjes, FaceDown.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 13:07
FaceDown schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:35:
Wat je ook kan doen, is de tv een paar nachten met hoog contrast op 'sneeuw' te zetten. Dan worden de plasmacellen 'ingewerkt' (in feite branden ze wat in) waardoor je minder kans op inbranding zou moeten hebben.

Ik heb met mijn Hitachi (1024x1080 alis panel) overigens helemaal geen last van inbranden of image retention.
Er is zelfs een dvd die gedurende 16 uur een patroon van kleuren herhaalt, waardoor je cellen gelijkmatig zouden moeten verouderen. Na 200 uur (is de algemene wijsheid) zijn je cellen in principe het punt van het ergste inbranden voorbij.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

hier ook geen problemen met een panasonic.

Ik zou die inbrand dvd eens proberen als ik jou was, er zijn diverse links op got te vinden. Maar ik zou eerst even beginnen met je helderheid/contrast naar 50% te brengen.

www.casarodriguillo.com

• blacknoise
K ga zeker die bvd ff checken
Dit heb ik vanochtend gevonden: een lijstje met settings voor samsng plasma's die nog onder de 200 uur zitten.
http://samsungplasmatvfaq...In_and_Low_Hours_Settings
Wel vreemd dat samsung zo stellig de noodzaak voor een break in periode ontkent, terwijl er toch overduidelijkl vrij snel image retention optreed, zeker als je een computer erop hebt aangesloten. Dan is t n kwestie van om t kwartier je taakbalk verplaatsen anders blijft ie echt lang hangen.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:35
Wat is lang hangen bij jou? Enkel op een zwart scherm (laadscherm oid waar de hud nog te zien is), maar als ik zit te gamen valt dat echt niet op op mijn scherm. Als je het echt ingame ziet lijkt het me niet echt best.

Heb trouwens niets met die 200 uur gedaan, vind dat zo'n onzin om zo'n scherm 200 uur niets te laten doen (wat hij stroom staat te vreten terwijl ik lig te slapen :Z)

[ Voor 28% gewijzigd door Speedy op 13-02-2008 16:06 ]

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Download Break In DVD
DVD
Gewoon deze DVD downloaden en branden en dan een tijdje afspelen.
Ikzelf heb ook de Samsung PS-50C9H.
En heb er al lang geen last meer van ;) ;)

• Roely
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik had ook last van retention, maar dat is ver weg. Wat ik nu sinds kort wel heb, is een paarsige vlek op een volledig wit scherm. Deze vlek is denk k veroorzaakt door de schietspellen op de Xbox 360, het vuren geeft altijd fel wit licht ..

Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-02 14:15
blacknoise schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 03:42:
Hey, Ik heb sinds kort n plasma tv, 50inch van samsung, en k weet van inbranden af, alleen... Hebben veel zenders een hagelwit logo wat nooit van plaats veranderd, en je raadt het al, na n paar uurtjes tmf of film 1 of welke andere zender dan ook met n helder logo staat dat logo erin gefikt. Na een tijd zwart wit patroon draaien is het weer weg.
Maar zo branden er iedere dag wel n paar zender logos in. F*qt dat je tv niet heel erg up als dat zo iedere dag gaat jaren lang? Ik heb mn pixel verschuiving nu al 3 pixels en om de minuut staan maar dat verhelpt t niet.

Zijn er hier ook meer mensen die t zelfde probleem hebben, en zo ja wat doen jullie om ervoor te zorgen dat je tv over 5 jaar nog steeds goed is?
De eerste 200 uur moet je ook de helderheid/contrast aanpassen en oppassen met stilstaande beelden, zoals Logo's, huds etc.

inruilen zoals Domino zegt is in die eerste 200 uur een beetje onzinnig, aangezien het alom geadviseerd wordt om in de eerste 200 uur voorzichtig te zijn.

Op mijn Samsung PS 50A550 heb ik na een poosje Saints Row spelen ook last van retentie, maar dat is na 5-15 minuten scrolling of 5-15 minuten film kijken helemaal verdwenen. Trouwens als ik direct daarna een film ga kijken zie ik die retentie eigenlijk niet eens, alleen als ik het 'scrolling'/wit scherm aanzet en op <2m afstand ga kijken.

Overigens is het ook bekend dat Samsung wat meer retentie gevoelig is dan Panasonic/Pioneers (al ken ik ook voorbeelden van mensen die ook na 600 uur extreem last hadden van retentie op panasonic), maar als je in het begin afwisselend tv kijkt (fullscreen) dan zou je er weinig last van hebben.

Nederlandse TV zenders zijn plasma onvriendelijk: In Amerika hebben de meeste zenders transparante logo's, maar in Nederland lopen ze nog achter.

Star Citizen Referral Code

Pagina: 1