Binnekort ga ik naar de VS en wil daar dan ook een laptop kopen aangezien dit veel geld scheelt ivm de dollarkoers. Aangezien ze daar 110volt hebben vroeg ik me af of dit kwaad kon als ik deze laptop in NL wil gebruiken icm een omvormer, doet dit bv af van de levensduur van de accu? En zitten er nog andere nadelen aan het kopen van een laptop in amerika?
Weet niets zinnigs te melden over een omvormer, maar denk wel aan de garantie van dat ding.
Praktisch alle laptops hebben een adapter die zowel op 110 als 220 volt werkt. Zal dus geen probleem zijn. Alleen even een ander stekkertje erop zetten.
Verder moet je er officieel ook invoerkosten over betalen bij de douane. Als je geluk hebt controleren ze je niet, maar doen ze dat wel dan heb je pech. Die kans moet je wel incalculeren.
Verder moet je er officieel ook invoerkosten over betalen bij de douane. Als je geluk hebt controleren ze je niet, maar doen ze dat wel dan heb je pech. Die kans moet je wel incalculeren.
[ Voor 38% gewijzigd door Palomar op 08-02-2008 23:47 ]
ik ga hem daar eerst 5 maanden gebruiken ivm studi, lijkt me stug dat de douane daar nog iets over kan zeggen
Meeste laptops ondersteunen inderdaad zowel 110 als 220 volt. Is gewoon een kwestie van een andere kabel aanschaffen naar je adapter toe omdat er een andere stekker aan vast zit.
De laptop zelf gebruikt een ander voltage.
De lader die je erbij krijgt is waarschijnlijk universeel, en kan dus met een andere stekker ook in europa gebruikt worden.
Is dat niet het geval, dan hoef je alleen maar de lader te vervangen door een europees model. dat zal hooguit een paar tientjes kosten.
De lader die je erbij krijgt is waarschijnlijk universeel, en kan dus met een andere stekker ook in europa gebruikt worden.
Is dat niet het geval, dan hoef je alleen maar de lader te vervangen door een europees model. dat zal hooguit een paar tientjes kosten.
het is mijn bedoeling om een sony vaio te halen die zal dat dan idd wel ondersteunen
het advies is dus positief, op de douane en garantie na, of zijn er nog andere minpunten?
het advies is dus positief, op de douane en garantie na, of zijn er nog andere minpunten?
Gewoon kijken welke aanbieders garantie bieden over de hele wereld. Als ik het goed heb heeft Asus gewoon "worldwide warranty". Douane kom je misschien zelfs nog wel door als student. Zeker als je laprop al in gebruik is geweest kan ik me voorstellen dat ze wel een idee hebben dat je hem gewoon voro je studie in het buitenland hebt meegenomen
. Gewoon zorgen dat je dan al een Nederlands kabel hebt en ik geef je vrij veel kans na 5 maanden eerlijk gezegt.
Als je het goed wilt doen.
- Laptop kopen als je er komt.
- Doos weg gooien.
- Alle papieren die er bij zitten naar jezelf versturen per post. Dus ook de handleiding en de garantie certificaten.
- De laptop personaliseren. (D.w.z. je eigen naam erop, foto's van jezelf erop, Eeen paar documenten erop, Muziek mp3's erop, etc. etc. etc.)
- Laat hem vooral stoffig worden. (De ouder hij er uit ziet de beter)
- Dus niet de stikkers er op laten zitten die er op zitten tegen beschadigingen.
- Een laptoptas uit aanschaffen waar je hem in kunt doen. Niet dus dast je met een laptop onder je arm door de douane loopt.
- Als je een digitale camera mee neemt neem dan ook het install progje mee en installeer het op de laptop.
- Als je een Office suite hebt, meenemen en installeren. (Vooral als het een nederlandse is)
- Zoveel mogelijk Nederlandse software mee nemen en installeren.
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Zolang hij niet in de verpakking zit is er volgens mij niets aan de hand. Tenminste, ikzelf heb er geen last van gehad. Op zich is het wel handig om de handleiding en de garantie e.d. ergens anders in te doen, maar anders kun je uitleggen dat je de handleiding gewoon voor de zekerheid meehebt en de garantieboekjes om daar gebruik van te maken indien nodig.
Ze gaan echt niet de laptop opstarten oid, maar ik zou wel de stickers er vanaf halen (die naast je muis maken niet uit, maar aan de buitenkant een grote stikker van "aanbieding" hebben is niet verstandig
En over die voeding. Je laptop werkt doorgaans toch met een voltage van onder de 12 volt dus ik denk niet dat dat zoveel uitmaakt. Als je een andere oplader gebruikt werkt die ook. Zolang ie maar overeen komt met de ampere en volt van je aansluiting.
Daarnaast zou ik hem niet in je koffer oid vervoeren want die laptops moeten namelijk appart op de band om te scannen.
Ze gaan echt niet de laptop opstarten oid, maar ik zou wel de stickers er vanaf halen (die naast je muis maken niet uit, maar aan de buitenkant een grote stikker van "aanbieding" hebben is niet verstandig
En over die voeding. Je laptop werkt doorgaans toch met een voltage van onder de 12 volt dus ik denk niet dat dat zoveel uitmaakt. Als je een andere oplader gebruikt werkt die ook. Zolang ie maar overeen komt met de ampere en volt van je aansluiting.
Daarnaast zou ik hem niet in je koffer oid vervoeren want die laptops moeten namelijk appart op de band om te scannen.
[ Voor 24% gewijzigd door Martinspire op 09-02-2008 15:42 ]
Ik heb es gehoord dat ze dat dus wel soms doen. Al zal dat ws. alleen in het uiterste geval van twijfel zijn. Dus als er ook nog stickers opzitten en geen enkel stofje etc.. Ook aan het serienummer kunnen ze volgens mij afleiden uit welk land het ding komt. Was een paar jaar geleden zelfs een TV-programma over. Die douanelui laten zich niet zomaar afschepen en nemen rustig de tijd om iets helemaal uit te zoeken.Martinspire schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:40:
Ze gaan echt niet de laptop opstarten oid
Op aanvulling van het lijstje hierboven zou ik ook nog zorgen dat je van te voren al een Nederlandse stroomkabel meeneemt (even uitzoeken welke op die Sony Vaio past). Dan kun je de bijgeleverde kabel met US-stekker gewoon daar laten of bij iemand anders in de tas doen oid.. Het meest verdacht is natuurlijk een apparaat met een niet-NL stekker eraan
[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 09-02-2008 16:02 ]
T'is te zien in welke context natuurlijk. Ik heb het kort na 9/11 ook moeten doen voor een vlucht naar Amerika maar de reden was dan wel om te kijken of het wel degelijk een werkende laptop is en niet een vermomde bom oid ....Palomar schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:00:
[...]
Ik heb es gehoord dat ze dat dus wel soms doen. Al zal dat ws. alleen in het uiterste geval van twijfel zijn. Dus als er ook nog stickers opzitten en geen enkel stofje etc..
tja. invoerrechten ben je altijd verschuldigd, maar als je hem al 5 maand hebt gebruikt denk ik niet dat ze nog kunnen beweren dat j ehem daar hebt gekocht om in t evoeren, maar wellicht dat dat toch te zien is aan bijvoorbeeld een serienummer.
je kunt dus proberen ze om de tuin te leiden door als je aangehouden wordt te doen alsof je al lang was vergeten dat je hem 5 maand geleden daar hebt gekocht voor je studie, en hem daarom niet hebt aangegeven.
per slot van rekening betaal je ook geen invoerrechten voor een laptop als je die al in nl koopt en meeneemt naar de vs en bijvoorbeeld daar bij kennissen laat staan.
je kunt dus proberen ze om de tuin te leiden door als je aangehouden wordt te doen alsof je al lang was vergeten dat je hem 5 maand geleden daar hebt gekocht voor je studie, en hem daarom niet hebt aangegeven.
per slot van rekening betaal je ook geen invoerrechten voor een laptop als je die al in nl koopt en meeneemt naar de vs en bijvoorbeeld daar bij kennissen laat staan.
Pagina: 1