Ik had al een paar dagen er last van dat de pc van me vader steeds vastliep e.d. nu blaamde ik dit aan windows maar helaas ben ik er bang voor dat de pc me waarschuwde voor het feit dat die dood ging.
Wat zie ik?
Het beeldscherm geeft een wit beeld aan, het standaard witte beeld dat ik zie als ik het beeldscherm aanzet en de computer uitstaat (terwijl de computer nu aanstaat). De computer geeft hardeschijf activiteit aan maar ik hoor geen biep (speaker) of dergelijke het lijkt wel alsof de pc niet eens door de POST komt.
CPU fan draait, Voeding draait ook goed (en lijkt me sterk dat het probleem daar zit want hij gaat wel netjes aan) Hardeschijf spint op (hoor hem) maar gaat niet verder (nogmaals, denk niet dat de pc door de POST gaat)
Wat is het voor beestje?
Een pentium 4 HT zittend op socket 478 met 1GB geheugen (2x 512 2x 256 4x 256) en een 120GB 7200RPM hardeschijf van maxtor (IDE)
mochten de heren technische details willen dan zal ik ze bij elkaar proberen te sprokkelen (pc is al nu zo'n 5-6 jaar oud dus documentatie is foetsie) dit alles zit in een big-ass thermaltake kast met 7 fans en word voortgebrand door een levicom voeding van 420 watt, momenteel zit er een Ati Radeon 9600 PRO 256 (AGP) in.
Nu heb ik al de volgende dingen geprobeerd:
Wat zie ik?
Het beeldscherm geeft een wit beeld aan, het standaard witte beeld dat ik zie als ik het beeldscherm aanzet en de computer uitstaat (terwijl de computer nu aanstaat). De computer geeft hardeschijf activiteit aan maar ik hoor geen biep (speaker) of dergelijke het lijkt wel alsof de pc niet eens door de POST komt.
CPU fan draait, Voeding draait ook goed (en lijkt me sterk dat het probleem daar zit want hij gaat wel netjes aan) Hardeschijf spint op (hoor hem) maar gaat niet verder (nogmaals, denk niet dat de pc door de POST gaat)
Wat is het voor beestje?
Een pentium 4 HT zittend op socket 478 met 1GB geheugen (2x 512 2x 256 4x 256) en een 120GB 7200RPM hardeschijf van maxtor (IDE)
mochten de heren technische details willen dan zal ik ze bij elkaar proberen te sprokkelen (pc is al nu zo'n 5-6 jaar oud dus documentatie is foetsie) dit alles zit in een big-ass thermaltake kast met 7 fans en word voortgebrand door een levicom voeding van 420 watt, momenteel zit er een Ati Radeon 9600 PRO 256 (AGP) in.
Nu heb ik al de volgende dingen geprobeerd:
- Videokaart vervangen (er zat een nvidia 5200fx in en nu de bovengenoemde Radeon kaart)
- Ander beeldscherm geprobeerd (mijne waar ik nu op typ..zelfde witte beeld)
- Alles schoongeblazen e.d. (big-ass thermaltake kast met 7 fans = stofzuiger)
- Alles losgekoppeld <--alles behalve het geheugen/cpu (doh) en videokaart
- Videokaart erin proppen die in mijn pc zit (allebei zijn de pc's AGP)
- Mijn processor erin proppen, alhoewel ik dit pas als een last-resource wil doen aangezien dat nogal veel werk vereist (custom koelblok e.d.)
- Ik heb hier nog 2 ripjes geheugen waarvan ik weet dat ze werken (256 elk) en die erin doen ipv van het geheugen dat er nu in zit.