[IIS] RewriteRule accepteerd geen query string

Pagina: 1
Acties:

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:38

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb een website draaien op een IIS server, PHP als scripttaal en IISRewrite als rewrite engine.

De huidige rewrite rules werken goed maar niet met google analytics. Google zet achter zijn advertentie links een ?gclid=... neer en dat geeft een server 404 met de huidige code.

De huidige rewrites:
code:
1
2
3
RewriteRule ^/([A-Za-z_0-9-]+)/ /index.php?a=$1
RewriteRule ^/([A-Za-z_0-9-]+)/([A-Za-z_0-9-]+)/ /index.php?a=$1&b=$2
RewriteRule ^/([A-Za-z_0-9-]+)/([A-Za-z_0-9-]+)/([A-Za-z_0-9-]+)/ /index.php?a=$1&b=$2&c=$3

Wat werkt:
www.domein.nl/hoi/testje/

Wat niet werkt:
www.domein.nl/hoi/?gclid=2
www.domein.nl/hoi/test/?gclid=2

Wat ik heb geprobeerd (en niet werkt) geeft een keiharde 404:
code:
1
2
3
RewriteRule ^/([A-Za-z_0-9-]+)/([A-Za-z_0-9-]+)/([A-Za-z_0-9-]+)/(.*)$ /index.php?a=$1&b=$2&c=$3&$4 [QSA,L]
RewriteRule ^/([A-Za-z_0-9-]+)/([A-Za-z_0-9-]+)/(.*)$ /index.php?a=$1&b=$2&$3 [QSA,L]
RewriteRule ^/([A-Za-z_0-9-]+)/(.*)$ /index.php?a=$1&$2 [QSA,L]

Nogmaals 404:
code:
1
2
RewriteRule ^/([A-Za-z_0-9-]+)/ /index.php?a=$1&%{QUERY_STRING}
...

Ook niet:
code:
1
2
RewriteRule ^/([A-Za-z_0-9-]+)/ /index.php?a=$1 [QSA]
...

Graag wat hulp van de experts want ik kom er zelf niet uit }:|

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Topicstarter
Thanks!

Maar niemand ervaring met dit soort rewrites?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb geen ervaring met IISRewrites, maar het ziet eruit alsof het ongeveer hetzelfde doet als mod_rewrite van Apache :P

Hoogstwaarschijnlijk zit er dan ook net als bij apache een uitgebreide logfunctie bij, die je precies kan vertellen welke rules toegepast worden op welke URL, en wat er vervolgens als gerewrite URL uitkomt :)

Zo is het namelijk nogal in het wilde weg gokken :) Probeer eens die logging aan te zetten :)

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Topicstarter
eamelink schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:27:
Ik heb geen ervaring met IISRewrites, maar het ziet eruit alsof het ongeveer hetzelfde doet als mod_rewrite van Apache :P

Hoogstwaarschijnlijk zit er dan ook net als bij apache een uitgebreide logfunctie bij, die je precies kan vertellen welke rules toegepast worden op welke URL, en wat er vervolgens als gerewrite URL uitkomt :)

Zo is het namelijk nogal in het wilde weg gokken :) Probeer eens die logging aan te zetten :)
Ik zal het eens vragen aan de hoster.

De rewriteRule met de [QSA] flag werkte wel op mijn apache server thuis maar dus niet op die IIS server. Erg vreemd, de handleiding zegt er ook niets over.