Beste mensen,
Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb een website draaien op een IIS server, PHP als scripttaal en IISRewrite als rewrite engine.
De huidige rewrite rules werken goed maar niet met google analytics. Google zet achter zijn advertentie links een ?gclid=... neer en dat geeft een server 404 met de huidige code.
De huidige rewrites:
Wat werkt:
www.domein.nl/hoi/testje/
Wat niet werkt:
www.domein.nl/hoi/?gclid=2
www.domein.nl/hoi/test/?gclid=2
Wat ik heb geprobeerd (en niet werkt) geeft een keiharde 404:
Nogmaals 404:
Ook niet:
Graag wat hulp van de experts want ik kom er zelf niet uit
Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb een website draaien op een IIS server, PHP als scripttaal en IISRewrite als rewrite engine.
De huidige rewrite rules werken goed maar niet met google analytics. Google zet achter zijn advertentie links een ?gclid=... neer en dat geeft een server 404 met de huidige code.
De huidige rewrites:
code:
1
2
3
| RewriteRule ^/([A-Za-z_0-9-]+)/ /index.php?a=$1 RewriteRule ^/([A-Za-z_0-9-]+)/([A-Za-z_0-9-]+)/ /index.php?a=$1&b=$2 RewriteRule ^/([A-Za-z_0-9-]+)/([A-Za-z_0-9-]+)/([A-Za-z_0-9-]+)/ /index.php?a=$1&b=$2&c=$3 |
Wat werkt:
www.domein.nl/hoi/testje/
Wat niet werkt:
www.domein.nl/hoi/?gclid=2
www.domein.nl/hoi/test/?gclid=2
Wat ik heb geprobeerd (en niet werkt) geeft een keiharde 404:
code:
1
2
3
| RewriteRule ^/([A-Za-z_0-9-]+)/([A-Za-z_0-9-]+)/([A-Za-z_0-9-]+)/(.*)$ /index.php?a=$1&b=$2&c=$3&$4 [QSA,L] RewriteRule ^/([A-Za-z_0-9-]+)/([A-Za-z_0-9-]+)/(.*)$ /index.php?a=$1&b=$2&$3 [QSA,L] RewriteRule ^/([A-Za-z_0-9-]+)/(.*)$ /index.php?a=$1&$2 [QSA,L] |
Nogmaals 404:
code:
1
2
| RewriteRule ^/([A-Za-z_0-9-]+)/ /index.php?a=$1&%{QUERY_STRING}
... |
Ook niet:
code:
1
2
| RewriteRule ^/([A-Za-z_0-9-]+)/ /index.php?a=$1 [QSA] ... |
Graag wat hulp van de experts want ik kom er zelf niet uit