Wireless: wel verbonden, geen internet

Pagina: 1
Acties:

• supern0va
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-11-2025
Ok dit is vast iets heel voor de hand liggends maar ik heb een paar uur naar eer en geweten gezocht en geprutst, de netwerk faq in dit forum doorlopen en kom er nogniet uit.

Ik heb een laptop van stage die ik in het weekend thuis kan gebruiken. De laptop is daar verbonden met een draadloos netwerk. Werkt vlekkeloos: hij krijgt automatisch een ip, connect automatisch, nooit problemen mee.
Thuis is 't helaas een ander verhaal. Ik probeer draadloos te internetten op de laptop. Hij ziet het netwerk (signaalsterkte 'excellent'). Als ik wil verbinden probeert hij een ip adres te krijgen en geeft na een tijdje time-out: beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. Met een statisch ip wil hij wel connecten. Maar: ik kan dan niet internetten, zie geen computers in hetzelfde netwerk (werkgroep is thuis overal WORKGROUP, op de laptop ook) en kan uberhaupt niet pingen naar de router.
IPconfig in dosbox op de laptop levert (bij een statisch ip) netjes een ip adres en een subnet mask maar geen default gateway.
Heb de instellingen van de router gecontroleerd en ik zie geen reden waarom
1. de routergeen dynamische ip's wil verstrekken over het draadloze netwerk, en
2. bij een statisch ip op de laptop wel verbinding tot stand kan komen maar niet pingen, internetten enz.

Met een gewone kabel tussen de router en de laptop wil 't overigens wel allemaal. Ook met dynamisch ip. Iemand suggesties?

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03 15:23
Ik heb regelmatig dat op mijn laptop opeens de optie "proxyserver" staat aangevinkt. Dan krijg ik thuis hetzelfde probleem als jij. Te vinden in extra, internetopties, verbindingen, LAN-instellingen.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

• supern0va
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-11-2025
Status update:
Kreeg net nog een vlaag van inspiratie. Heb op de router de beveiliging van het wlan uitgezet. (WEP naar DISABLED.) Op die manier wil de laptop wel verbinding maken, ook als 'automatisch ip toewijzen' aangevinkt staat. Een oplossing is het nog niet, maar we worden warm...

[EDIT: OPGELOST]
Status update 2:
Ok wat lullig. Het bleek dus toch aan een verkeerde WEP key te liggen. Hij geeft geen foutmelding als deze niet klopt kennelijk. Met een dynamisch ip wil ie met een foute WEP key niet connecten (time-out, dus en 'beperkte of geen verbindingsmogelijkheden', bladiebla) en met een statisch ip kan ie de laptop schijnbaar eenzijdig met de router verbinden maar zegt de router niks terug en zie je bij het pingen naar de router geen default gateway.

Nou, zaak opgelost. Deze thread kan dicht wat mij betreft. Bedankt voor de snelle reactie, Mr. Dave!

[ Voor 49% gewijzigd door supern0va op 08-02-2008 22:05 . Reden: OPGELOST ]