Extern bureaublad geluid en bestanden

Pagina: 1
Acties:

• erikfw
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:10
Mogelijk een makkelijke vraag voor jullie, maar ik kom er niet uit...

Ik heb al enige tijd een server hier staan, waar ik al mn data op zet. Eveneens mijn muziek. Sinds korte tijd benader ik deze server ook via internet. Om via extern bureaublad er in te komen. Alleen lukt mij 2 dingen niet.
Als eerste als ik muziek aanzet, op de server zelf. Word het geluid niet mee gezonden, naast het beeld. Moet er hiervoor een instelling gedaan worden? Of ligt dit aan de geluidskaart? Of kan het helemaal niet? Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen dat ik op een andere computer het geluid kan beluisteren.
Als tweede wil ik als ik in extern bureaublad zit ook de bestanden op de andere computer gebruiken. Door ze te downloaden, na de computer waar ik op dat moment achter zit. Alleen hoe doe ik dit? Ik wil het liefst van het ftp gebeuren afblijven... Omdat ik daar al helemaal geen kaas van heb gegeten ;)

Dit allen uiteraard via de benadering van internet, want via het thuis netwerk heb ik er geen problemen mee. Omdat daar de schijven gedeeld staan.

Overige info:
Het gaat om server 2003 en daarmee ook windows media player.

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

Heel simpel!

Klik eens in het venster: Remote Desktop Connection op "Options>>>"

Dan op tabblad: Local Resources:

"Remote computer sound: Leave at remote computer" of "Bring to this computer"

Onderaan: druk op more: dan vinkje bij: "Drives"

Suc6

Laat het weten als het is gelukt!

EDIT:

Over het: "via internet": ff de poort 3389 in je firewall/router/modem open zetten naar je servertje toe.... Of gewoon een DMZ instellen...

[ Voor 20% gewijzigd door tim427 op 08-02-2008 23:24 ]

• erikfw
Top! Het werkt!!!

Overigens poorten staan al open ;)

Hoef ik alleen nog maar te weten hoe ik bestanden kan kopieren vanaf een externbureaublad na de computer waar ik op dat moment achter zit (via internet)

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

Fijn!

Dat maakt mijn dag weer goed :P Dit soort berichten :+)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

erikfw: als je iets wilt uitzoeken dat je nog niet kent, is het zaak even rond te kijken en indien nodig de handleiding te lezen. Wat je zoekt staat (afhankelijk de versie van je RDP client) 1 vinkje onder die van de audio ;)
Ook goed [google=remote desktop copy files] => How to gain access to local files in a remote desktop session to a Windows XP-based or to a Windows Server 2003-based host computer

Ga trouwens jezelf ook nog even inlezen in consequenties voor beveiliging en bandbreedte.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• erikfw
F_J_K schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:05:
erikfw: als je iets wilt uitzoeken dat je nog niet kent, is het zaak even rond te kijken en indien nodig de handleiding te lezen. Wat je zoekt staat (afhankelijk de versie van je RDP client) 1 vinkje onder die van de audio ;)
Ook goed [google=remote desktop copy files] => How to gain access to local files in a remote desktop session to a Windows XP-based or to a Windows Server 2003-based host computer

Ga trouwens jezelf ook nog even inlezen in consequenties voor beveiliging en bandbreedte.
Wanneer was het laatst dat jij een handleiding hebt gelezen? Juist voor mij ook ;) Nooit dus :9
De eerste die je zei, over ook een vinkje aanklikken is niet zo. In ieder geval niet als ik er via vista op kom, dan kan het alleen voor geluid. Die andere zal ik eens gaan lezen! Dankje voor de tip :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah Vista, dat wist ik nog niet :P

Geen idee of het in Vista er ook in zit. V6.06 in XP heeft het iig wel, onder more.

offtopic:
Nee, ik begin in de regel zonder handleiding en zonder Google/GoT-search maar lees die wel voor ik het aan iemand vraag :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1