Testen stabiliteit verbinding adsl?

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 12:14
Ik heb sinds een paar weken adsl via Telfort. Het valt me op de playstation 3 op dat ik met enige regelmaat uit het netwerk wordt gegooid. Ik wil nu testen of dat aan de verbinding ligt of niet. Hoe kan ik op de pc testen of mijn verbinding constant is? Ik vind genoeg snelheidstestst, maar zoek dus eigenlijk een tool die elke seconde test of er verbinding is, en die ik een weekje kan draaien. Ik kan een ping venster opengooien, maar zijn hier tools voor?

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:59
In je adsl modem staan error counters als het probleem op adsl nivo plaats vindt kun je dat daar terug vinden.
Je provider kan ook eventueel zien hoe vaak je een nieuwe lease hebt gekregen (gebeurt als je je verbinding verliest of je modem aan en uit zet).
Is het een ander udp/tcp probleem dan moet je anders gaan zoeken, misschien een aantal logs aanzetten of een logger zoeken (ik weet niet concreet een pogramma).
Heb je ook andere problemen met downloaden grote files, anders is het een specifiek probleem van het gebruikte programma/game.

• jaspov
Vanaf de pc lijkt alles redelijk goed. Af en toe geen verbinding met het modem. Op de ps3 lijkt het echter veel vaker voor te komen. Zoek verder naar een tool die een week wat stats kan bijhouden vanaf de pc.

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-11 19:45
Heb sinds het begin problemen gehad met mijn PS3 , veelvuldig disconnect en soms helemaal niet verbinden.

na een tijd zoeken in de modem, een keer een PS3 opgehaald van me neef, die deed het bij mij thuis perfect, dus als je in die gelegenheid bent zou ik dat zeker proberen.

• jaspov
Thanks, zal eens rondvragen bij vrienden met een PS3