2 videokaarten op Asus P5E

Pagina: 1
Acties:

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 07:27

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Even een gekke vraag.

Zie mijn specs in mijn handtekening. Nu krijg ik het niet voor elkaar mijn MSI NX8800GT OC aan te sluiten op de TV. Na de aankoop van een reeks dure snoeren, scart-connectors en pluggen blijkt het dus aan de TV te liggen.
De computer van mijn vriendin, een oude bak met een Asus FX5900 kan zonder problemen worden aangesloten op de TV. Haar pc is echter te oud voor het afspelen van HD, zelfs xvid trekt hij niet.

Maar wat als ik nou een goedkope kaart erbij koop en in mijn P5E prik. Kan Vista x64/mijn hardware
overweg met 2 videokaarten, geeft dat problemen etc.?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 19:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

^^ Niet iedereen kan je signature zien...

Wat is er 'anders' aan je tv, waardoor die oude pc wel beeld geeft?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 20:20

MeNTaL_TO

The future is not set

Je kan ook een tv kopen met hdmi/dvi ingang of een 2de monitor als tv gebruiken en die dan op de 2de uitgang van je 8800gt aansluiten.

En P5E kan volgens mij alleen Crossfire aan, dus je moet dan 2 Ati kaarten gaan kopen. lijkt me iets duurder en onhandiger dan bovengenoemde optie.

[ Voor 36% gewijzigd door MeNTaL_TO op 08-02-2008 20:18 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Signature: Q6600 3,3GHz/ 4x 1GB PC9200 OCZ Flex / Asus P5E / 2x WD 150GB Raptor X / MSI NX8800GT OC / Creative Extreme Gamer Fata1ty / CM Stacker 832 (custom painted) / Razer Lycosa/Copperhead/Barracuda / Vista x64

Geen idee werkelijk, oude tv denk ik. Haar pc is van 4-pins S-video kabel verbonden naar een scart via RCA in video-in.

De NX8800GT OC heeft een 7-pins (7,8,9 weet niet meer hoeveel :)) S-video out-put. Zit een kabel bij voor 7 naar 4 pins S-Video, dit op alle bedenkbare manieren aangesloten. Op 1 manier kreeg ik wel beeld en dat is via S-video naar de S-video ingang van de scart-connector wat een zwart/wit beeld gaf. Logisch want die is niet gelinkt, maar probeer ik het met een S-video/RCA kabel dan vind ik de tv niet eens.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Xelation schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:19:
Signature: Q6600 3,3GHz/ 4x 1GB PC9200 OCZ Flex / Asus P5E / 2x WD 150GB Raptor X / MSI NX8800GT OC / Creative Extreme Gamer Fata1ty / CM Stacker 832 (custom painted) / Razer Lycosa/Copperhead/Barracuda / Vista x64

Geen idee werkelijk, oude tv denk ik. Haar pc is van 4-pins S-video kabel verbonden naar een scart via RCA in video-in.

De NX8800GT OC heeft een 7-pins (7,8,9 weet niet meer hoeveel :)) S-video out-put. Zit een kabel bij voor 7 naar 4 pins S-Video, dit op alle bedenkbare manieren aangesloten. Op 1 manier kreeg ik wel beeld en dat is via S-video naar de S-video ingang van de scart-connector wat een zwart/wit beeld gaf. Logisch want die is niet gelinkt, maar probeer ik het met een S-video/RCA kabel dan vind ik de tv niet eens.
Als je zwart-wit beeld hebt, dan ben je er praktisch bijna.... heeft niks met linken te maken, maar met je samengesteld-video uit instelling van de videokaart.

Check de faq er maar eens op na; en alvast veel kijkplezier ;)

toevoeging: die extra pinnen 5,6,7 zijn voor je COMPONENT out... en die gebruik je toch niet met s-video.

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 08-02-2008 20:23 ]

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Nieuwe TV met HDMI, kom net 2 euro tekort haha

Heb 2 Samsung 22" 2232BW's, maar de tv is een grote bak (geen LCD) en 4 meter verder.
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:17:
En P5E kan volgens mij alleen Crossfire aan, dus je moet dan 2 Ati kaarten gaan kopen. lijkt me iets duurder en onhandiger dan bovengenoemde optie.
Dit bedoelde ik, dat kan dus niet? Een 2e video-kaart kan alleen maar als doel Corssfire/SLI hebben,
niet bijv een 3e/4e monitor. Die mogelijkheid bestaat dus niet?

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Michael Knight schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:21:
[...]

Als je zwart-wit beeld hebt, dan ben je er praktisch bijna.... heeft niks met linken te maken, maar met je samengesteld-video uit instelling van de videokaart.

Check de faq er maar eens op na; en alvast veel kijkplezier ;)
Heb de faq doorgelezen, met suf gegoogeld. Kwam zelfs uit op mods om je scart-connecter te solderen. Diverse winkels hadden 70% van klanten die een S-video/scart kabel hebben gekocht die het terugbrachten.

Bij zwart/wit beeld, heb ik de landinstellingen goed staan. Pal/B ingesteld etc. Kreeg het gewoon niet voor elkaar.

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
ps bedankt voor jullie snelle reactie's, man jullie zijn snel!

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Michael Knight schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:21:
[...]Toevoeging: die extra pinnen 5,6,7 zijn voor je COMPONENT out... en die gebruik je toch niet met s-video.
Nee daarom, maar dacht misschien ligt het daar aan.

Bij de video-kaart kwam een tussenkabel voor HD/TV. van 7 pins S-video naar de volgende 4 optie's Pr-out, Y-out, Ps/Video-out en de 4-pins S-Video. Maar met of die ertussen wil geen verschil uitmaken.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Pal B/G is inderdaad landinstelling.... ergens anders moet nog 'samengesteld/s-video' video-uit of iets dergelijks staan... het feit, dat je het beeld ziet als zwart/wit slaat op je video -instelling die nu op composiet staat. :)

edit: rebooten met tv aan en op s-video kanaal is eigenlijk verplicht om je tv-out goed te laten werken.
ff aansluiten en meteen gaan lukt niet altijd ... tenminste nite bij mijn nVidia kaarten.. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Michael Knight op 08-02-2008 21:01 ]

Verwijderd

lees dit maar eens.

moet kunnen, maar wel een kaart die dezelfde drivers gebruikt plaatsen

http://www.microsoft.com/whdc/device/display/multimonVista.mspx

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Had die link inderdaad ook gevonden, waarnaar ik naar MediaMarkt rende een oude kaart te kopen. Maar die waren allen met ee 7-pins S-video. Dus uiteindelijk toch maar niet gekocht. Had het net zo goed kunnen doen, had het als hij het niet deed gewoon weer terug kunnen brengen zucht...
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:37:
lees dit maar eens.

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Alles had ik al geprobeerd, mijn vriendin's kaart is een Nvidia kaart waar hij zonder reboot de tv herkent.
Michael Knight schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:35:
Pal B/G is inderdaad landinstelling.... ergens anders moet nog 'samengesteld/s-video' video-uit of iets dergelijks staan... het feit, dat je het beeld ziet als zwart/wit slaat op je video -instelling die nu op composiet staat. :)

edit: rebooten met tv aan en op s-video kanaal is eigenlijk verplicht om je tv-out goed te laten werken.
ff aansluiten en meteen gaan lukt niet altijd ... tenminste nite bij mijn nVidia kaarten.. :)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Xelation schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:27:
Alles had ik al geprobeerd, mijn vriendin's kaart is een Nvidia kaart waar hij zonder reboot de tv herkent.

[...]
Maar heb je nergens een samengesteld of s-video uit optie gevonden in je instellingen?
Daarmee krijg je kleur ipv zwart wit..

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Heb die mogelijkheid niet kunnen vinden onder de Config Panel van Nvidia.

Zowel onder Display -> Set up mulitple monitors & Video & Television -> Change the signal or HD format.
Michael Knight schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:28:
[...]Maar heb je nergens een samengesteld of s-video uit optie gevonden in je instellingen?
Daarmee krijg je kleur ipv zwart wit..

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:13
Bij zwart wit gewoon ff je resolutie veranderen

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Zowel bij "Clone" als "Dualview" verschillend resoluties geprobeerd zonder resultaat.

Want ook vreemd is, dat de Config panel van Nvidia bij mijn vriendin onder "Video & Television" 4 optie's meer geeft. Ik heb alleen "Adjust video color settings" & "Change the signal or HD format". Bij heb je o.a. nog "Change the resolution of the TV" etc.
chaoscontrol schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 03:16:
Bij zwart wit gewoon ff je resolutie veranderen

Verwijderd

Ik vind je conlusie best raar.

Je krijgt met jouw kaart geen beeld op je TV en met de pc van je vriendin werkt het wél. Hoe kun je dan concluderen dat het aan de tv ligt?

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
De combinatie van een nieuwe video-kaart met een oude tv.

De pc van mijn vriendin heeft een oude video-kaart (FX5900) en kan probleemloos worden aangesloten met mijn breedbeeld T (geen lcd) doormiddel van een 4-pins S-video kabel -> RCA naar scart-converter. Met laatste Forceware voor dit model, zelfs met extra optie's in het Nvidia Config Panel voor TV.

Mijn pc met recente video-kaart (NX8800GT OC) na alle combinatie's te hebben uitgevoerd krijg ik alleen zwart/wit beeld doormiddel van een 7-pins S-video converter naar 4-pins converter, vervolgens naar 4-pins S-video of RCA plus er tussen in naar scart-converter (aangesloten via 4-pins S-video in of via RCA Video-IN). Met laatste Forceware voor dit model, zonder met extra optie's in het Nvidia Config Panel voor TV. Instellingen staan op S-video, Nederland Pal/B, alle resolutie's geprobeerd etc. etc.

Dus waar ligt het probleem.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:12:
Ik vind je conlusie best raar.

Je krijgt met jouw kaart geen beeld op je TV en met de pc van je vriendin werkt het wél. Hoe kun je dan concluderen dat het aan de tv ligt?

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Om even hierop terug te komen, gelukkig heb ik gisteren dus geen 2e kaart (zij het Nvdia of Ati) te hebben gekocht.
Homogeneous Multi-adapter
Multi-adapter refers to the use of more than one graphics adapter in a single PC. The term "homogeneous multi-adapter" is used to refer to cases when more than one graphics adapter is in use but all adapters use the same graphics driver.

Here are two examples:

• Two identical cards from the same graphics hardware vendor - for example, two PCIe ATI Radeon x600 cards, each in an x16 PCIe slot.

• Two different cards from the same graphics hardware vendor - for example, one PCIe NVIDIA GeForce 7600 in an x16 slot and another PCIe NVIDIA GeForce 6600 in a second x16 slot.

Notice that the bus type - PCIe, AGP, or PCI - is irrelevant. You could have "n" cards in "n" PCIe slots of the same or different lane widths, or you could have "n-m" cards in PCIe slots and "m" cards in PCI slots. The key point to remember is that all "n" graphics adapters use a single graphics driver.
Trek ik hieruit nou de juiste conclusie, dat ongeacht welke kaart je gebruikt (Ati of Nvdia) ze dezelfde driver gebruiken? Wat inhoudt dat ik een 8xxx kaart zou moeten kopen om het uberhaupt te laten werken? Wat dus niet zal werken met betrekking tot de TV. Want ik wil juist een oude video-kaart kopen, het liefst nog met een 4-pins TV-out.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:37:
lees dit maar eens.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik zou het probleem dan toch bij je videokaart zoeken...

Die tv is goed... s-video is s-video (mits juist ingesteld) en de tv doet het wel met die andere kaart.
Hoe nieuw de kaart is, maakt niet uit voor de tv. Mijn GF8 op m`n vaio doet het ook goed op s-video... net als mijn oude GF 4 jaren geleden op diezelfde tv.

De 7/4-pins aansluiting maakt niets uit.. zolang je kabeltje maar de juiste is..

Probeer jouw kaart eens in een andere pc te testen... of misschien makkelijker; sleep eens een kleine portable tv (die compatible is met s-video) richting je pc en test het nog eens..

succes! :)

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Zou los moeten staan van de pc. Maar op een andere tv, helaas wel beiden een Deawoo hetzelfde resultaat.

Ik denk Deawoo, wat jij :+

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Ik kreeg alleen kleur op mijn TV via de S-video-ingang, die met een converter werd aangesloten op de COMPOSITE ingang van een composite/S-video naar scart converter. Raar maar waar. Dit op een nVidia kaart (7300GT meen ik). Op een ATI kaart werkte het ook zonder die converter, d.w.z. S-video ---> converter-naar-scart.

De TV-out wereld is een rare en nare, want tijdrovende en kabelverslindende wereld. Belachelijk dat dat niet meteen goed afgesproken is. Of we er met HDMI van af zijn? Ik weet het niet, want ik heb zo'n TV niet. Nu werk ik trouwens met een Belinea 22 inch scherm met VGA-aansluiting als TV. Met Media Center neem ik op wat ik wil, geen TV nodig. Die configuratie (met dual Hauppage tuner) kan ik iedereen aanbevelen. Behalve degenen die niet zonder de wat hogere beeldkwaliteit van een "normale" TV kunnen.

En nu gebruik ik dus de VGA-kabel van 10 m. De DVI- S-video en composite kabels (alle 10 meter!) liggen werkeloos op de grond.

[ Voor 57% gewijzigd door pinockio op 09-02-2008 20:38 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Ja daarom zo vreemd.

Eerste laat ik me een kabel aansmeren van VGA->Scart, 10 meter GOLD a € 50,- bij die MediaMarkt badgasten. Waarna ik vervolgens een S-Video->S-Video, 10 meter GOLD € 40,- kocht. Erbij de scart-converter en S-video naar RCA plug.

Trouwens werd gisteren echt kwaad op die bobo's bij MediaMarkt om die VGA->Scart kabel, toen ik het kocht smeerde hij het nog meer mensen aan die hetzelfde wilde als ik. Bij andere media winkels heb ik erna nog om advies gevraagd omdat het me maar niet lukte. Maar wat vond ik vandaag op Google! Het is een kabel voor DVD-speler naar een monitor! Dat geloof je toch niet!

Haha te grappig eigenlijk allemaal, naast bovenstaande trouwens ook nog een S-Video/Audio -> Scart gekocht wat ook niet werkte. Maar de grootste dommerd ben ik, na elke aankoop was ik ervan overtuigd dat het zou werken en heb ik de verpakking bruut opengemaakt en weggegooid. Hahaha had me veel geld kunnen schelen.

• VTOLfreak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-05 08:58
Xelation schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:21:Dit bedoelde ik, dat kan dus niet? Een 2e video-kaart kan alleen maar als doel Corssfire/SLI hebben,
niet bijv een 3e/4e monitor. Die mogelijkheid bestaat dus niet?
Jawel hoor. Met wat jij wil doen kan dit zeker. Maar die wijsneuzen die je post maar half lezen denken natuurlijk meteen aan gamen en dan heb je inderdaad SLI of CF nodig. Maar als het enkel en alleen is om meer schermen (of TV's) aan te sluiten en niet voor betere 3D prestaties kan je perfect 2 (verschillende) videokaarten in 1 PC steken zonder SLI of CF.

Heb zelf ooit een Radeon en een Geforce op 1 bord gestoken om 3 schermen aan te sturen.
Werkt zonder problemen. Maar zoals eerder aangehaald in deze thread: als je nog wel zwart-wit beeld eruit krijgt dan heb je ergens instellingen verkeerd staan op de videokaart en ligt het niet aan de TV.

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Dus toch wel? De reden dat ik het niet heb gedaan is omdat op de bovenstaande site "MultiMonitor Support and Windows Vista" wordt vermeld mits ik het goed heb gelezen Vista het wel kan, echter binnen een serie van 1 vendor (Ati of Nvdia) omdat het dezelfde driver gebruikt.
VTOLfreak schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:10:
[...]
Jawel hoor. Met wat jij wil doen kan dit zeker. Maar die wijsneuzen die je post maar half lezen denken natuurlijk meteen aan gamen en dan heb je inderdaad SLI of CF nodig. Maar als het enkel en alleen is om meer schermen (of TV's) aan te sluiten en niet voor betere 3D prestaties kan je perfect 2 (verschillende) videokaarten in 1 PC steken zonder SLI of CF.

Heb zelf ooit een Radeon en een Geforce op 1 bord gestoken om 3 schermen aan te sturen.
Werkt zonder problemen. Maar zoals eerder aangehaald in deze thread: als je nog wel zwart-wit beeld eruit krijgt dan heb je ergens instellingen verkeerd staan op de videokaart en ligt het niet aan de TV.

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Eerlijk gezegd valt er weining in te stellen.

Onder Display->Set up multiple displays kies ik Clone of Dualview -> 'Samsung Syncmaster + TV'.

En onder Video & Television->Change the signal or HD format bij '2. Select the connector you would like to use' kies ik voor de TV 'S-video - NTSC or PAL standard definition televisions' ipv 'auto-detect'.
Eronder bij '3. Select the signal format you would like to use' kies ik 'Netherlands (Kingdom of the) B/PAL.

Meer instellingen met betrekking tot de TV zijn er niet, maar bij mijn vriendin dus wel.

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Het is gelukt!!!

Eerst het stomme vertellen, vanmiddag ff snel een ATI 2600Pro erbij gekocht. Maar zoals ik al bij voorbaat wist. Vista kan alleen overweg met 2 kaarten uit 1 range (gebruikt 1 driver) van ATI of Nvidia. Morgen maar even terugbrengen en ja heb de doos netjes uitgepakt.

Door het telkens herinstalleren van mijn driver stond mijn color-profile weer op standard ipv van Samsung Syncmaster 2232bw.

En daar zat het hem nou juist! Met het standaard monitor profiel zie hij het als HDTV en kan ik het gebruiken in kleur!!

Met het profiel van Samsung ziet hij het als TV en heb ik geen beeld.

Vreemd maar waar, allen bedankt voor jullie hulp.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Xelation schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:28:
Het is gelukt!!!

Eerst het stomme vertellen, vanmiddag ff snel een ATI 2600Pro erbij gekocht. Maar zoals ik al bij voorbaat wist. Vista kan alleen overweg met 2 kaarten uit 1 range (gebruikt 1 driver) van ATI of Nvidia. Morgen maar even terugbrengen en ja heb de doos netjes uitgepakt.

Door het telkens herinstalleren van mijn driver stond mijn color-profile weer op standard ipv van Samsung Syncmaster 2232bw.

En daar zat het hem nou juist! Met het standaard monitor profiel zie hij het als HDTV en kan ik het gebruiken in kleur!!

Met het profiel van Samsung ziet hij het als TV en heb ik geen beeld.

Vreemd maar waar, allen bedankt voor jullie hulp.
Fijn dat je de oplossing ook post!
Gedoe ook altijd met drivers he ;)

Pagina: 1